10 تا از مسخره ترین دوئل ها







10 تا از مسخره ترین دوئل ها

 

آیا شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که از بحث کردن با غریبه ها درباره اینترنت نفرت دارید؟ شما می توانید نظرات مختلف و یا حتی توهینی را که کل روز به شما می شود را تحمل کنید، اما هرگز رضایت ندارید. چیزهایی که امروزه استفاده می شود خیلی راحت تر از زمان گذشته است. اگر شما با کسی دعوا کنید، ممکن است او را به دوئل دعوت کنید و برای اینکه دلتان خنک شود چند فحش هم به او بدهید. جالب این است که بعضی کشورها راجع به دوئل قوانینی وضع کرده اند. بعضی از این دوئل ها و دعواها بسیار مسخره بود. در ادامه می توانید 10 تا از مسخره ترین دوئل ها را که در طول تاریخ برگزار شده مطالعه کنید.




 10  Charles Augustin Sainte-Beuve و Beuve vs Paul-François Dubois

alt

مثل تمام جر و بحث ها، اگر دو نفری که با هم دعوا می کنند دو نفری باشند که مدت طولانی است با هم دوست هستند همه چیز از کنترل خارج می شود. این اتفاق برای دو دوست قدیمی Dubois Charles Augustin Sainte-Beuve and Paul-François در 20 سپتامبر سال 1830 افتاد. Sainte-Beuve یک نویسنده و نقاد ادبی بود که روش خودش را در نقد آثار ادبی داشت. او معتقد بود که اثر هر نویسنده ای بازتاب زندگیش و تجربه هایش است. Dubois ویرایشگر روزنامه Le Globe بود. او معلم Sainte-Beuve’s در Lycee Charlemagne بود و او را به عنوان نویسنده در روزنامه اش استخدام کرده بود.
دقیقاّ هیچ کس نمی دانست که دعوای آنها به چه علت بود. اما این دعوا منجر به دوئل بین آنها شد. تنها مشکلی که هنگام دوئل انها وجود داشت مشکل هوا بود. چون هوا به یکدفعه بارانی شد. Sainte-Beuve گفت که نمی خواهد زیر باران دوئل کند و خیس شود. بنابراین دوئل راذ زیر چتر ادامه دادند. هیچ کدام در این دوئل مسخره کشته نشدند و دوباره با هم دوست ماندند. Sainte-Beuve، Dubois را اینگونه وصف می کند " یک مرد با استعدادهای بسیار زیاد". احتمالاّ Dubois هم Sainte-Beuve را اینگونه وصف می کند "مردی که از باران می ترسد و به چتر پناه می برد".




 9  Otto Von Bismarck و Rudolf Virchow

alt

ممکن است این داستان واقعی نباشد اما دانستن آن بد نیست. این داستان راجع به Bismarck Prussian Minister Otto Von است. کسی که بر اتحاد آلمانها نظارت داشت تا جایی که بعدها صدراعظم آلمان شد. در سال 1865، تقریباّ در همان زمان وحدت آلمانها، او با رهبر حزب لیبرال Rudolf Virchow بخاطر کم بودن بودجه نظامی درگیر شد. او حریفش را به دوئل دعوت کرد. Bismarck اجازه داد تا حریفش هر اسلحه ای که می خواهد انتخاب کند و با آن اسلحه دوئل کند. Virchow دو سوسیس انتخاب کرد، یکی از آنها نپخته و پر از میکروب بود. (احتمالاّ این برای Bismark بوده). Bismark وقتی این مسئله را فهمید با خودش کمی فکر کرد و گفت که اگر اینگونه بمیرد ممکن است مردم مسخره اش بکنند و بگویند عجب آدم دیوانه ای بوده است. بنابراین از دوئل کردن انصراف داد. درصد اینکه این داستان دروغ باشد بسیار زیاد است اما خواندن آن خالی از لطف نیست.




 8  Mark Twain و James Laird

alt

Mark Twain یکی از معروفترین مخالفان دوئل بود. حتی یک بار به صراحت اعلام کرد که من هرگونه دوئل را رد میکنم چون اعتقادی به آن ندارم. من فکر می کنم هر کسی که این کار را می کند دیوانه است چون دارد کار خطرناکی انجام می دهد. همچنین او معتقد بود که این کار بسیار گناه دارد و هر کسی این کار را انجام دهد نزد خداوند گناهکار است. اگر کسی بخواهد من را به چالش بکشد من با مهربانی و بخشش دست او را می گیرم و به نقطه ای دور افتاده می برم و او را می کشم. وقتی فهمیدیم که او Mr Lord که رقیب کاریش بود را به دوئل دعوت کرده بسیار متعجب شدیم.
او بعداّ در نوشته هایش می نویسد که وقتی به چشم های حریفش که یک اسلحه دستش بود نگاه می کرد بسیار وحشت زده شده بود. همین که Lord و محافظش می رسندف محافظ Twain، Steve Gillis یک پرنده را 30 یارد دورتر هدف می گیرد و به او شلیک می کند. محافظ Lord وقتی صدای شلیک را می شنود بسیار می ترسد و می گوید چه کسی بود که شلیک کرد؟ Gillis به سرعت جواب می دهد که از آنجایی که Twain تیرانداز ماهری است این کار را انجام داد تا شما متوجه شوید که او بسیار خوب شلیک می کند. اینگونه بود که Lord از دوئل انصراف داد و Twain نفس راحتی کشید.




 7  Marcel Prous و Jean Lorrain

alt

یک سقوط دیگر در عصر دیجیتال. اگر شما یک نویسنده باشید و کسی به شما بگوید که داستانتان خوب نیست چه کار می کنید؟ همه دوستان خود را جمع می کنید تا داستانتان را بخوانند و راجع به آن نظر دهند و یا اینکه از آن داستان به طور کل متنفر می شوید؟ وقتی Proust داستان خود را برای دوباره خوانده شدن به Lorrain داد دعوا بین آنها شروع شد. Lorrain نه تنها او را بی مصرف می دانست حتی اتهاماتی هم در مورد زندگی خصوصی اش به او زده بود.
قرار بود دوئل در 5 فوریه 1897 انجام شود. تنها درخواست Proust این بود که دوئل قبل از ظهر برگزار نشود. چون او اصلاّ آدم سحر خیزی نبود و نمی توانست صبح زود از خواب بیدار شود. او برای انجام دوئل لباسهایش را پوشید و به محل قرار رفت. هر دو آنها بسیار عصبانی بودند هر دو کار خود را از دست داده بودند. قبل از شروع دوئل یکی از دوستان Proust گفت که این اصلاّ کار خوبی برای دو نویسنده نیست که اینگونه به کار هم واکنش نشان می دهند. و کمی با آنها صحبت کرد. اینگونه بود که هر دوی آنها کمی نرم شدند و دوئل را کنار گذاشتند.




 6  Lady Almeria Braddock و Mrs Elphinstone

alt

داستان دوئل این دو نفر به دوئل Petticoat معروف است. این یک نمونه غیر معمول از دو بانوی فرانسوی است که تصمیم می گیرند کمی پا را فراتر از حد خود گذاشته و با هم دوئل کنند. طرفداران طنزهای تلویزیونی بریتانیا ممکن است پدر تد را به یاد داشته باشند. در یکی از برنامه های پدر تد یک خانم پیر کشتی گیر با خانم دیگری کشتی می گرفتند. وقتی مردم این برنامه را می دیدند تا جایی که می توانستند می خندیدند. من هم وقتی این داستان را خواندم یاد این برنامه پدر تد افتادم.
Mrs Elphinstone وقتی میزبانش Lady Almeria را دید از فعل های زمان گذشته استفاده می کرد. مثلاّ به او می گفت شما خیلی زیبا بودید. Lady Almeria به سرعت او را دعوت به دوئل در هاید پارک کرد. اولین قربانی کلاه خانم Elphinstone بود. اما او فکر کرد که به حریفش صدمه زد بنابراین خیلی سریع به طرف او رفت و او را در آغوش گرفت. بی شک این یکی از تصاویر زیبا در دوئل بوده است.




 5  Sasaki Kojirō و Miyamoto Musashi

alt

جنگ بعدی از نوع MacGyver است. با خواندن این داستن نبوغ و مهارت این دو حریف را تحسین خواهید کرد. محل دوئل در ژاپن بود و حریفان Sasaki Kojiro و Miyamoto Musashi بودند. این دو مدتهای طولانی بود که حریف یکدیگر بودند. در مورد دوئل آنها داستانهای زیادی وجود دارد. اما داستانی که بیشتر امکان دارد در مورد دوئل آنها صحت داشته باشد این است که Miyamoto Musash 3 ساعت دیر به محل دوئل رسید و وقتی آمد یک پارو قایق دستش بود. Miyamoto Musashi فقط به حریفش می خندید و به او توهین می کرد. سپس صبر کرد تا خورشید غروب کند و Kojiro نتواند جایی را ببیند. در آن هنگام به او حمله کرد و Kojiro را کشت.




 4  Francois Fournier-Sarloveze و Dupont Pierre

alt

این بار دوئل بین دو حریف فرانسوی است. اما این دوئل هیچ کشته ای به جا نگذاشت. دوئل بین این دو نفر 19 سال طول کشید تا جایی که رمانی از روی آن نوشتند. حتی یک فیلم هم راجع به آنها ساخته شد که اسم این فیلم دوئل ژوزف کنراد نام داشت. کارگردان این فیلم Ridly Scott بود. دوئل بین آنها از سال 1794 آغاز شد. در آن زمان Dupont پیغام آور در زمان جنگ بود. او پیغام های گرفته شده را به مافوق خود Fournier تحویل می داد. در یکی از این پیغام ها Dupont به مافوق خود پیشنهاد دوئل داد. Fournier پیشنهادش را پذیرفت. آنها 30 بار به روی هم اسلحه کشیدند و با هم دوئل کردند. تا اینکه بالاخره Dupont به Fournier فائق آمد و او را قسم داد تا این جنگ را تمام کنند.




 3  Humphrey Howarth و The Earl of Barrymore

alt

خیلی خوب است که قبل از دوئل اقدامات احتیاطی در نظر گرفته شود. نگرانی اصلی Humphrey Howarth قبل از دوئل با Henry Barry این بود که لباسش در اثر زخم آلوده نشود. او قبل از اینکه به استخدام ارتش بریتانیا دربیاید یک جراح بود و می دانست اگر جای زخمش عفونی شود احتمال دارد که بمیرد. بنابراین، بعد از کلی فکر کردن به این نتیجه رسید که برهنه به صحنه دوئل بیاید. Barrymore وقتی این صحنه را دید خنده اش گرفت و با خودش گفت که شلیک کردن به یک مرد برهنه بسیار مضحک است.
او دوئل را رها کرد و هر دو به خانه رفتند.




 2  Alexei Orlov و Michael Lunin

alt

وقتی کسی به دوئل دعوت می شود خیلی خوب است که مهارتی بلد باشد تا بتواند از آن در دوئل استفاده کند. متاسفانه، Alexi Orlov این مهارت را نداشت. بله او یک ژنرال ارتش بود. او در زمان جنگ Napoleonic فرمانده جنگ بود. اما این بدین معنی نیست که می تواند خیلی خوب شلیک کند و مستقیم به هدف بزند و این نقصی است که خیلی زود آشکار شد. یک سرباز سواره به نام Lunin به مراتب استعداد بیشتری از او در شلیک کردن داشت. پس از دو بار شلیک کردن از ناحیه 12 قدم تیرهای Orlov به خطا رفت. او یک طور خاصی سرباز را نگاه می کرد. اما Lunin تصمیم خود را گرفت و به هوا شلیک کرد. او با این کارش درس خوبی به Orlov داد. Orlov نتوانست در این جنگ موفق شود و سرباز برنده شد.




 1  Monsieur de Grandpre و Monsieur de Pique

alt

این بار هم دو فرانسوی رقیب یکدیگر در دوئل هستند. فرانسوی ها در دوئل روش خاص خودشان را دارند. در سال 1808، وقتی Monsieur de Grandpre و Monsieur de Pique وقتی فهمیدند که هر دو آنها به یک زن تجاوز کرده اند تصمیم به دوئل گرفتند چون این تنها راهی بود که برای آنها باقی مانده بود. اما دوئل آنها یک دوئل معمولی نبود. آنها تصمیم گرفتند که در آسمان بجنگند! در بالن! هر دو آنها با نوع خاصی از اسلحه به بالون هایشان آمده بودند. وقتی که به بالون de Pique تیراندازی شد کمک خلبان بالون از شدت ترس سکته کرد و مرد. این یکی از مسخره ترین دوئل ها بود.

از این بدتر هم مگه میشه؟؟؟

از این بدتر هم مگه میشه؟؟؟





33 32 31 30 29 28 27 26 25 16 17 18 19 20 21 23 22 24 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


نوشیدن قهوه‌ی زیاد خطر جوان‌مرگ شدن را بالا می‌برد



 

نوشیدن قهوه‌ی زیاد خطر جوان‌مرگ شدن را بالا می‌برد

قهوه

هنوز هم محققان در خصوص مصرف قهوه و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی اتفاق نظر ندارند و مشغول مطالعات بیشتری هستند.

قهوه‌ی زیاد

محققان آمریکایی می‌گویند نوشیدن بیش از 4 فنجان قهوه در روز خطر جوان‌مرگ شدن رابالا می‌برد.

درست است که نوشیدنی اصلی ما ایرانی‌ها چای است اما کم نیست تعداد افرادی که  قهوه‌خورهای قهاری هستند. متأسفانه این خبر بدی برای افرادی است که روزانه بیش از چهار فنجان قهوه میل می‌کنند.

 

به عقیده‌ی این محققان لازم است که قهوه‌خورهای قهار کمی احتیاط کنند و میزان کافئین دریافتی روزانه‌ی خود را کاهش دهند.

 
نتایج این پژوهش که در  Journal Mayo Clinic Proceeding  به چاپ رسید نشان می‌دهد که  نوشیدن بیش از 4 فنجان قهوه در روز خطر جوان‌مرگ شدن را در بین افرادی که کمتر از 55 سال دارند بالا می‌برد.

 

محققان معتقدند که قهوه میزان انسولین را کاهش می‌دهد، فشارخون را بالا می‌برد و میزان هموسیستئین (ترکیب شیمیایی عامل بیماری‌های قلبی) را بالا می‌برد.

برخی از محققان معتقدند که قهوه خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، برای مغز مفید بوده و با التهاب‌ها مبارزه می‌کند. با این حال اگر عاشق قهوه هستید بهترین حالت این است که حد میانه را رعایت کنید و روزانه بیش از 4 یا 5 فنجان قهوه ننوشید

برای رسیدن به این نتایج محققان عادت‌های غذایی و سبک زندگی حدود 43727 داوطلب بین 20 تا 81 ساله را بین سال‌های 1979 و 1998 مورد بررسی قرار دادند. در این مدت 2512 مورد مرگ ثبت شد که 32 درصد آن‌ها به علت بیماری‌های قلبی عروقی بوده است.

 

محققان بعد از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدند که میزان مرگ‌ومیر افرادی که در هفته بیش از 28 فنجان قهوه نوشیده‌اند به طور آشکاری بالا بوده است. البته هنوز هم محققان در خصوص مصرف قهوه و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی اتفاق نظر ندارند و مشغول مطالعات بیشتری هستند.

 

برخی از محققان معتقدند که قهوه خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، برای مغز مفید بوده و با التهاب‌ها مبارزه می‌کند. با این حال اگر عاشق قهوه هستید بهترین حالت این است که حد میانه را رعایت کنید و روزانه بیش از 4 یا 5 فنجان قهوه ننوشید.


برای ارسال نظرات خود اینجا کلیک کنید

alt


 

چسبندگی لوله‌های رحمی در زنان؛ علائم و درمان

Oviduct

لوله‌های رحمی یکی از مهم‌ترین اعضای داخل لگن هستند و وظیفه گرفتن تخمک و انتقال آن به داخل رحم را دارند. عمل لقاح هم داخل این لوله‌ها انجام می‌گیرد، بنابراین سلامت لوله‌های رحم تاثیر زیادی در باروری زنان دارد و هر گونه اختلال در لوله‌های رحمی به هر دلیلی می‌تواند منجر به نازایی شود.

چسبندگی لوله‌ رحمی

برای آشنایی بیشتر با عملکرد لوله‌های رحمی و چسبندگی و پیامد‌های بعدی آن با خانم دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به گفت وگو نشسته‌ایم.

 

لطفا ابتدا کمی در مورد ساختار و وظیفه لوله‌های رحمی برایمان توضیح دهید.

قبل از شروع بحث در مورد چسبندگی‌ یا انسداد در لوله‌های رحمی بهتر است بدانید که لوله‌های رحمی دو عدد است که به نام لوله‌های فالوپ هم خوانده می‌شوند. این لوله‌ها از زوایای طرفی قسمت فوقانی تنه رحم به طول 10 سانتی‌متر خارج می‌شوند و در انتها به شکل شیپوری در می‌آیند و روی تخمدان‌ها قرار می‌گیرند.

 

لوله رحمی چهار قسمت دارد: قسمت داخل جداری به طول یک سانتی‌متر که در ضخامت دیواره رحم است. تنگه یا ایسموس که محل اتصال لوله به رحم است. آمپول که گشادترین قسمت است و بیش از نصف لوله را تشکیل داده و لقاح در آن صورت می‌گیرد. اینفاندیبولوم یا ناحیه شیپوری که وظیفه گرفتن تخمک از تخمدان را دارد.

 

چه عواملی می‌توانند زمینه را برای چسبندگی فراهم کنند؟

عوامل زیادی می‌توانند باعث این چسبندگی‌ها شوند. یکی از عواملی که باعث چسبندگی و انسداد لوله‌های رحمی می‌شود، عفونت‌ است. عفونت‌ به واسطه میکروب‌های مختلف می‌تواند باعث التهاب لوله‌ها شود و افرادی که مبتلا به عفونت‌های مکرر و شدید لوله‌های رحمی می‌شوند و به موقع مراجعه به پزشک ندارند و تحت درمان قرار نمی‌گیرند، ممکن است دچار چسبندگی و به دنبال آن نازایی شوند.

 

یکی از دیگر از عواملی که می‌تواند سبب چسبندگی لوله‌ها شود، جراحی‌ها هستند. از شایع‌ترین جراحی‌ها می‌توان از آپاندیسیت نام برد. عمل جراحی آپاندیسیت به خصوص در کسانی که آپاندیسیت پاره می‌شود و تورم و عفونت شدید در لگن ایجاد می‌شود، ممکن است باعث ایجاد چسبندگی‌ شود. این چسبندگی ممکن است دو طرفه باشد یا یکطرفه، یعنی در همان سمتی که آپاندیسیت قرار گرفته است. در این صورت چسبندگی لوله‌ها می‌تواند به نازایی ختم شود.
برخی خانم‌ها هم دیر ازدواج می‌کنند و هم 7 یا 10 سال بعد از ازدواج تمایل به بارداری ندارند. این امر، خطر ایجاد آندومتریوز و عوارض آن که چسبندگی باشد را افزایش می‌دهد

یکی دیگر از جراحی‌هایی که ممکن است باعث چسبندگی شود، جراحی کیست تخمدان، فیبروم رحمی و جراحی‌هایی است که داخل لگن انجام می‌شود. در این موارد باید با انتخاب صحیح بیمار و اجرای تکنیک‌های مناسب جراحی و تجویز آنتی‌بیوتیک به میزان کافی از بروز عفونت و چسبندگی جلوگیری کرد.

 

از علل دیگر بروز چسبندگی که امروزه یکی از بیماری‌های شایع در سراسر دنیا میان زنان است و در ایران هم میزان شیوع آن افزایش یافته، بیماری آندومتریوز است.

 

با بالا رفتن سن ازدواج و عدم تمایل به بارداری احتمال این بیماری افزایش می‌یابد. ابتلا به چنین بیماری‌ای می‌تواند از عوامل مهم چسبندگی و نازایی باشد.

در آندومتریوز، بافت‌ مشابه‌ پوشش‌ داخلی‌ رحم‌ در نقاطی‌ غیرمعمول‌ در قسمت‌ پایینی‌ شکم‌ ظاهر می‌شود. این‌ بافت‌ ممکن‌ است‌ روی‌ سطح‌ تخمدان‌، پشت‌ رحم‌ و در حفره‌ لگنی‌، روی‌ دیواره‌ روده و ندرتا در نقاطی‌ دورتر به‌ وجود آید.

 

چسبندگی لوله های رحمی چه علایمی دارد؟

علایم ممکن‌ است‌ به‌ طور ناگهانی‌ ظاهر شوند یا طی‌ چند‌ سال‌ به‌ وجود آیند؛ درد لگنی‌ فزاینده‌ هنگام‌ عادت‌ ماهانه‌، خصوصا روزهای‌ آخر، گاهی‌ درد لگنی‌ ممکن‌ است‌ در هر زمانی‌ رخ‌ دهد، درد هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌، لکه‌بینی‌ قبل‌ از عادت‌ ماهانه‌، گاهی‌ وجود خون‌ در ادرار یا مدفوع‌، کمردرد و درد همراه‌ با انقباضات‌ روده‌ای‌ و نازایی‌.

 

آیا انجام سزارین هم می‌تواند سبب چسبندگی لوله‌های رحمی شود؟

سزارین هم به دلیل اینکه نوعی عمل جراحی است، می‌تواند چنین عارضه‌ای را داشته باشد. در برخی از خانم‌ها بعد از یک بار سزارین، چسبندگی‌های شکمی دیده می‌شود، اما چسبندگی‌های شکمی کمتر در محل لوله‌های رحمی است و بیشتر در قسمت مثانه دیده می‌شود.

 

اما اگر روش سزارین به صورت اصولی و صحیح انجام شود، حتی در خانم‌هایی که چند بار هم سزارین شده اند این مشکل به وجود نمی‌آید.

 

آیا می‌توان مانع ایجاد چسبندگی شد و از بروز آن پیشگیری کرد؟

برای پیشگیری از ابتلا به این مشکل و مشکلات پس از آن، از جمله نازایی و عواقب آن که هزینه‌های گزافی هم دارد، توصیه می‌شود که خانم‌ها بلافاصله پس از مشاهده هر گونه علامت عفونت و ترشح به پزشک مراجعه کنند.

 

بهتر است به طور مرتب حداقل یکی، دو بار در سال به پزشک زنان مراجعه کنند و چکاپ شوند و در صورتی که عفونت لگنی وجود دارد تحت درمان قرار گیرند.
اگر چسبندگی در اطراف لوله باشد، با عمل جراحی یا لاپاراسکوپی (لاپاروسکوپی) می‌توان آن را باز کرد. برخی خانم‌ها بعد از باز کردن چسبندگی‌ها باردار می‌شوند

به محض اینکه دچار ترشحات بدبو شدند و احساس سوزش و خارش داشتند، باید سریع به پزشک مراجعه کنند و به طور کامل تحت درمان قرار گیرند.

 

همچنین به طور سالیانه برای آزمایش پاپ اسمیر مراجعه کنند.

 

در صورت ازدواج هم پیشگیری از بارداری به مدت طولانی توصیه نمی‌شود. برخی خانم‌ها هم دیر ازدواج می‌کنند و هم 7 یا 10 سال بعد از ازدواج تمایل به بارداری ندارند. این امر، خطر ایجاد آندومتریوز و عوارض آن که چسبندگی باشد را افزایش می‌دهد.

 

نکته دیگر اینکه بعد از ازدواج، خانم‌ها بیشتر مستعد عفونت هستند. عفونت تناسلی و التهاب لوله بیشتر دیده می‌شود، بنابراین اگر شرایط اجازه ‌می‌دهد بهتر است یکی، دو سال بعد از ازدواج، بارداری اول را داشته باشند تا دچار عوارض نازایی نشوند.

 

این مشکل را چگونه می‌توان درمان کرد؟

با روش هیستروسکوپی که یک روش آندوسکوپی تشخیصی داخل رحمی است، تحت شرایط بیهوشی عمومی و با وسیله تلسکوپ مانندی که از طریق دهانه رحم وارد حفره می‌شود، رحم از نظر وجود انواع چسبندگی‌های داخل رحمی بررسی می‌شود. این روش همچنین کاربرد درمانی دارد.

 

با هیستروسکوپی از بین بردن چسبندگی‌ها، برداشتن پولیپ و انجام بیوپسی‌های متعدد میسر می‌شود. همچنین با روش هیستروسونوگرافی، باز بودن یا انسداد لوله‌های رحمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

در این روش هم با قراردادن لوله باریکی در دهانه لوله رحم و تزریق سرم نرمال سالین و همزمان انجام سونوگرافی می‌توان از عبور مایع از لوله‌های رحمی و رها شدن آنها در حفره لگن که دلیل بازبودن لوله‌هاست اطلاع حاصل کرد.

 

اگر چسبندگی در اطراف لوله باشد، با عمل جراحی یا لاپاراسکوپی (لاپاروسکوپی) می‌توان آن را باز کرد. برخی خانم‌ها بعد از باز کردن چسبندگی‌ها باردار می‌شوند.

 

کسانی که چسبندگی اطراف و داخل لوله دارند و دچار آندومتریوز می‌شوند، در معرض بارداری خارج رحمی به خصوص بارداری داخل لوله‌های رحمی هستند که یکی از اورژانس‌های مامایی است و خطراتی ایجاد می‌کند.


برای ارسال نظرات خود اینجا کلیک کنید


alt



 

نقش چای سیاه در مقابله با دیابت

چای سیاه

چای سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و با فشارخون بالا نیز مقابله کند. نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که خواص چای سیاه به اینجا ختم نمی‌شود و برای مقابله با دیابت نیز مفید است.

چای

حتماً می‌دانید که دیابت چه بیماری پردردسری است و میلیون‌ها نفر را در سرتاسر جهان گرفتار کرده است. برای همین بهتری کار این است که با تغییر سبک زندگی، داشتن تغذیه‌ی مناسب و ورزش و کنترل وزن از همان ابتدا از ابتلا به این بیماری قندی تلخ پیشگیری کنید.

محققان معتقدند که همین چای سیاهی که دم می‌کنید و نوش جان می‌کنید برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید بوده و با دیابت مقابله می‌کند. چای سیاه خواص آنتی‌اکسیدانی زیادی دارد.

 

در این مقاله می‌خواهیم نتایج چند پژوهش متعدد را بررسی کنیم که همگی از تأثیر مفید چای سیاه برای مقابله با دیابت می‌گویند. با ما همراه باشید.

علاوه بر اینکه چای سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود می‌تواند با فشارخون بالا نیز مقابله کند. نتایج یک پژوهش چینی نشان می‌دهد که خواص چای سیاه به این جا ختم نمی‌شود و برای مقابله با دیابت نیز مفید است.

باید بدانید که این چای بعد از آب دومین نوشیدنی پرطرفدار مردم سرتاسر جهان است. برای همین متخصصان علاقه‌ی بیشتری برای کشف خواص مختلف آن دارند.

محققان چینی روی میزان پلی ساکارید موجود در سه چای سبز، چای اولانگ و چای سیاه بررسی‌هایی انجام دادند. هدف این بود که تأثیر این سه نوع چای را روی درمان دیابت بررسی کنند. پلی ساکاریدها نوعی گلوسید حاوی نشاسته و سلولز هستند. این ترکیبات می‌توانند برای افرادی که دیابت دارند مفید باشند به خاطر اینکه جذب گلوکز را به تاخیر می‌اندازند. به عقیده‌ی این محققان از این سه نوع چای، چای سیاه حاوی پلی ساکاریدهایی است که بیش‌ترین تأثیر را در جلوگیری از جذب قند دارد. باید بدانید که پلی ساکاریدهای موجود در چای سیاه نقش مهمی در مقابله با رادیکال‌های آزاد دارد. این مولکول‌های موذی و آسیب‌رسان باعث بروز بیماری‌هایی مانند سرطان و آرتریت روماتوئید می‌شود. به عقیده‌ی این محققان پُلی ساکاریدهای موجود در چای سیاه یک روش طبیعی برای کنترل و مقابله با دیابت است.

چای نباید با قند فراوان خورده شود به خاطر اینکه قند زیاد همان و ابتلا به بیماری

قند خون یا همان دیابت نوع 2 همان

در سال 2008 نیز نتایج یک پژوهش اسکاتلندی نشان داده بود که چای سیاه می‌تواند با دیابت نوع 2 مقابله کند. محققان این پژوهش چینی هم به این نتیجه رسیده‌اند که پولیفنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای که از تخریب سلول‌ها جلوگیری می‌کند می‌تواند عملکرد انسولین را نیز کنترل کند.

پژوهش اسکاتلندی انجام‌شده در سال 2008 نشان داده بود که چای سیاه بهتر از چای سبز با دیابت مقابله می‌کند. با این حال چای سبز بهتر از چای سیاه باعث لاغری می‌شود. به خاطر اینکه ترکیبات موجود در چای سبز به چربی سوزی کمک می‌کند. این دو نوع چای همچنین از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیگیری می‌کنند.

در سال 2005 نیز پژوهشی در این خصوص انجام شده بود. بررسی‌های که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده بود نشان می‌دهد که چای سیاه و چای سبز هر دو برای مقابله با دیابت نوع دو موثر هستند. نتایج این پژوهش نشان داده بود که این دو چای برای جلوگیری از ابتلای دیابتی‌ها به بیماری آب مروارید نیز موثرند. در سال 2005 محققان اعلام کردند که چای سیاه و چای سبز ترکیبات مناسب و غیر سمی دارند که میزان قند خون را پایین می‌آورد.

در واقع نوشیدن چای یک روش ساده و ارزان‌قیمت برای پیشگیری و یا به تاخیر انداختن ابتلا به دیابت و مشکلات ناشی از این بیماری محسوب می‌شود. محققان به مدت 3 ماه به موش‌های آزمایشگاهی چای سیاه و چای سبز دادند. بعد از بررسی‌هایی مشخص شد که این دو نوع چای مانع از ابتلا به بیماری آب مروارید ناشی از دیابت می‌شود و تأثیر مثبتی روی کاهش قند خون دارند. اگر بخواهیم طبق این پژوهش معادل‌یابی کنیم باید بگوییم که یک فرد 65 کیلویی باید روزانه یک لیتر یا 4 لیوان چای سیاه بنوشد.

البته این میزان چای نباید با قند فراوان خورده شود به خاطر اینکه قند زیا&#

عکسهای زیبا از افتتاحیه المپیک زمستانی 2014


عکسهای زیبا از افتتاحیه المپیک زمستانی 2014

Maryam
To bankdl1@yahoogroups.combankdl2@yahoogroups.comiranfashios@yahoogroups.com and 7 More...
Today at 9:05 AM


01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58


چهل درس برای مقاومت در سختی‌های زنـدگی





::: گـروه اینتـرنتـی پـرشیـن استـار :::



 





    


 


چهل درس برای مقاومت در سختی‌های زندگی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برای همه پیش می‌آید که در طول زندگی خود کسی که دوست دارند، به او نیاز دارند، یا چیزی که تصور می‌کردند برایشان می‌ماند را از دست بدهند. اما همین از دست دادن‌هاست که ما را قوی‌تر کرده و به سمت فرصت‌هایی برای رشد و شادی در آینده هدایت می‌کند. گاهی اوقات برای اینکه بتوانید دوباره متولد شده و مدلی قوی‌تر و باهوش‌تر از خودتان شوید، باید اول کمی از درون فرو بریزید. در ادامه ایمیل درس‌هایی از زندگی را برایتان عنوان می‌کنیم که کمکتان می‌کند با درکی بیشتر به جلو پیش روید ...

۱. شما آن چیزی نیستید که در گذشته برایتان اتفاق افتاده. گذشته شما هر چقدر هم که دردناک بوده باشد، آینده، روشن و پاک در مقابلتان است. شما دیگر عادت‌های گذشته‌تان نیستید. دیگر شکست‌های گذشته‌تان هم نیستید. دیگر آن چیزی نیستید که روزی دیگران با شما رفتار می‌کردند. شما همان چیزی هستید که همین الان تصور می‌کنید هستید. درست همان چیزی که همین الان مشغول انجام آنید.

۲. به چیزهایی فکر کنید که دارید، نه چیزهایی که ندارید. شما همانی هستید که هستید و همان چیزهایی را دارید که همین الان دارید. آنقدرها هم نمی‌تواند بد باشد چون اگر غیر از این بود قادر به خواندن این مقاله در این لحظه نبودید. مسئله مهم این است که یک فکر مثبت پیدا کنید که الهام‌بخش شماست و به شما برای پیش رفتن در زندگی انگیزه می‌دهد. به این فکر بچسبید و روی آن تمرکز کنید. ممکن است تصور کنید که چیزهای زیادی ندارید یا اصلاً هیچ چیز ندارید، اما ذهنتان را دارید که می‌تواند به شما انگیزه دهد. برای پیش رفتن در زندگی همین برایتان کافی است.

۳. دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بخش طبیعی رشد و پیشرفت است. بخشی از زندگی و رشد کردن تجربه، مشکلات غیرقابل‌انتظار است. آدمها کارشان را از دست می‌دهند، بیمار می‌شوند و گاهی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. وقتی جوان‌تر هستید و همه چیز خوب پیش می‌رود، تجسم این واقعیت تلخ کمی دشوار است. هوشمندانه‌ترین و گاهی سخت‌ترین کاری که در چنین موقعیت‌هایی می‌توانیم انجام دهیم این است که عصبانی شویم. باید بدانید که این خشم احساسی فقط همه چیز را بدتر می‌کند. و این اتفاقات بد آنقدرها هم که به نظر می‌رسند بد نیستند و حتی اگر اینطور باشند، فرصتی برای قوی‌تر شدن به ما می‌دهند.

۴.
اشکالی ندارد که برای مدتی از هم بپاشید. لازم نیست همیشه وانمود کنید که قوی هستید و هیچ نیازی نیست که مدام ثابت کنید که همه چیز خوب پیش می‌رود. همینطور نباید نگران باشید که بقیه چه فکری می‌کنند. اگر لازم است گریه کنید، اشک ریختن عملی کاملاً سالم است. هر چه زودتر این کار را بکنید، زودتر خواهید توانست دوباره لبخند بزنید. و لبخند زدن همیشه به معنی خوشحال بودن فرد نیست. گاهی اوقات به این معنی است که آنقدر قوی هستند که در مواجهه با مشکلاتشان لبخند بزنند.

۵. زندگی شکننده، ناگهانی و کوتاهتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. ممکن است فردایی نباشد. همین الان یک نفر مشغول ریختن برنامه‌ای برای فردای خود است بدون اینکه بداند همین امروز می‌میرد. ناراحت‌کننده است اما واقعیت دارد. پس سعی کنید از زمانتان هوشمندانه استفاده کنید و قدر زندگی را بدانید. هر لحظه از زندگی هدیه‌ای است از جانب خداوند برای شما. سعی نکنید با مشغول کردن خود به مسائل ناراحت‌کننده آن را هدر دهید. وقتتان را صرف چیزهایی کنید که شما را به سمت مقصدی که در نظر دارید پیش می‌برد.

۶. گاهی اوقات شکست خواهید خورد. هرچه سریعتر این مسئله را قبول کنید، سریعتر می‌توانید در زندگی پیش بروید. هیچوقت نمی‌توانید ۱۰۰٪ مطمئن شوید که کاری موثر خواهد بود اما می‌توانید ۱۰۰٪ مطمئن باشید که هیچ کاری نکردن هیچ تاثیری نخواهد داشت. کاری انجام دادن حتی اگر اشتباه باشد بسیار کارامدتر از هیچ کاری نکردن است. پس، از منطقه امنتان بیرون بیایید و امتحان کنید. یا موفق می‌شوید و یا یک درس زندگی می‌گیرید. در هر دو حال برنده خواهید بود.

۷. شما ظرفیت ساختن خوشبختی خود را دارید. احساسات تغییر می‌کنند، آدمها تغییر می‌کنند، و زمان پیش می‌رود. می‌توانید به اشتباهات گذشته‌تان بچسبید یا اینکه آنها را رها کرده و خوشبختی خود را بسازید. لبخند یک انتخاب است نه معجزه. اشتباه نکنید و صبر نکنید تا کسی یا چیزی به سراغتان بیاید و شادتان کند. خوشبختی واقعی از درون شما به وجود می‌آید.

۸. خودتان را از نظر احساسی از مشکلاتتان جدا کنید. شما بسیار بزرگ‌تر از مشکلاتتان هستید. شما یک موجود زنده هستید که بسیار پیچیده‌تر از همه مشکلات شخصی‌تان در کنار هم است. و این یعنی شما بسیار قوی‌تر از آن هستید. شما توانایی تغییر دادن آنها را دارید.

۹. مشکلتان را بزرگ‌تر از چیزی که هست نکنید. نباید بگذارید یک ابر سیاه همه آسمانتان را بپوشاند. خورشید همیشه در حال تابیدن روی قسمتی از زندگی‌تان است. گاهی‌اوقات باید احساستان را فراموش کرده و به این فکر کنید که لایق چه چیزهایی هستید.

۱۰. هر اتفاقی که می‌افتد، یک درس زندگی است. هر آدمی که با او برخورد می‌کنید، هر چیزی که می‌بینید، همه، بخشی از تجربیات آموزنده شما از زندگی هستند. یادتان نرود که درس بگیرید، مخصوصاً وقتی اوضاع آنطور که شما می‌خواهید پیش نمی‌رود. اگر کاری که می‌خواستید را پیدا نکرده‌اید یا رابطه‌تان آنطور که می‌خواهید نیست، فقط به این معنی است که چیزی بهتر از آن، بیرون منتظر شماست. و درسی که گرفته‌اید اولین قدم برای پیش رفتنتان است.

۱۱. به هر مشکل مثل یک تکلیف مدرسه نگاه کنید. از خودتان بپرسید، "این موقعیت چه درسی می‌خواهد به من بدهد؟" هر موقعیتی در زندگی ما درسی برای آموختن دارد. بعضی از این درس‌ها اینها هستند: قوی‌تر شوید. شفاف‌تر ارتباط برقرار کنید. به غریزه‌تان اعتماد کنید. عشقتان را ابراز کنید. ببخشید. بدانید چه زمان فراموش کنید. چیزی جدید را امتحان کنید.

۱۲. همه چیز تغییر می‌کند اما فردا دوباره خورشید از همان جای قدیمی طلوع خواهد کرد. خبر بد: هیچ چیز دائمی و ماندگار نیست. خبر خوب: هیچ چیز دائمی و ماندگار نیست.

۱۳. دلسرد شدن و پیش رفتن دو چیز متفاوت هستند. زمانی می‌رسد که از دنبال کردن آدمها یا تلاش برای حل مسائل خسته می‌شوید اما این دلسرد شدن نیست، این انتهای کار نیست. این یک آغاز تازه است. این درک این مسئله است که شما به افراد خاص و چیزهای خاص و مشکلاتی که برایتان به وجود می‌آورند نیاز ندارید.

۱۴. خودتان را از افراد منفی دور نگه دارید. هر زمان که منفی‌های زندگی را از خودتان دور کنید، جا برای مثبت‌ها باز خواهد شد. زندگی بسیار کوتاه است که بخواهید وقتتان را با آدمهایی بگذرانید که خوشبختی و شادی را از شما می‌گیرند. از افراد منفی دوری کنید زیرا آنها اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس شما را از بین خواهند برد. خودتان را با افراد مثبتی مشغول کنید که بهترین‌ها را در شما می‌بینند.

۱۵. هیچ رابطه کاملی وجود ندارد. چیزی به اسم یک رابطه کامل و ایدآل وجود ندارد. مسئله طریقه برخورد دو طرف با نواقص و عیب‌های دیگری در رابطه است که آن را ایدآل می‌سازد.

۱۶. خودتان را هم باید دوست داشته باشید. یکی از دردناک‌ترین مسائل زندگی گم کردن خودتان در فرایند دوست داشتن یک نفر دیگر و فراموش کردن این است که خودتان هم فردی خاص هستید. آخرین باری که کسی به شما گفت شما را برای همانی که هستید دوست دارد چه زمان بوده است؟ آخرین باری که کسی به شما گفت که کاری را خوب انجام داده‌اید چه زمان بوده است؟ یا آخرین باری که کسی شما را جایی برده است که می‌داند آنجا بودن خوشحالتان می‌کند؟ آخرین باری که آن "کس" خودتان بوده‌اید چه زمان بوده؟

۱۷. اجازه ندهید دیگران برایتان تصمیم بگیرند. گاهی اوقات باید طوری زندگی کنید که برایتان مهم نباشد دیگران درموردتان چه فکری می‌کنند و به خودتان ثابت کنید که بهتر از آن چیزی هستید که آنها تصور می‌کنند.

۱۸. خشم شما را از بین می‌برد، نه آنها را. دیگران را ببخشید و بگذرید، حتی اگر به دنبال طلب بخشش از شما نباشند. این کار را برای آنها انجام ندهید، برای خودتان انجام دهید. کینه‌ورزی از بین برنده خوشبختی است. این استرس اضافی را از زندگی‌تان بیرون بیندازید.

۱۹. شما تنها نیستید. همه مشکلاتی دارند. از نگرانی برای یکی از دوستانتان نتوانید بخوابید. مشکل برای جمع و جور کردن خودتان بعد از اینکه کسی ناراحتتان می‌کند. احساس کمبود بخاطر اینکه کسی آنقدر دوستتان نداشته که با شما بماند. ترس امتحان کردن چیزی جدید به خاطر ترس از شکست. هیچکدام از اینها به معنی دیوانه یا ناکارآمد بودن شما نیست. فقط به این معنی است که شما یک انسان هستید و مثل بقیه انسان‌ها برای درست کردن خودتان به کمی زمان نیاز دارید. شما تنها نیستید. هرچقدر هم که درمورد موقعیتی که در آن گرفتار شده‌اید احساس ترس و ناراحتی کنید، خیلی‌های دیگر هم آن بیرون وضعیتی مشابه شما دارند.

۲۰. هنوز خیلی چیزها دارید که باید برای آنها قدردان باشید. بااینکه دنیا پر از درد و ناراحتی است اما پر از آدمهای شجاعی هم هست که بر آنها غلبه می‌کنند. گاهی‌اوقات باید اتفاقاتی که افتاده را فراموش کنید و قدردان آن چیزهایی باشید که هنوز وجود دارند و به آینده بنگرید که چه چیزهایی برایتان به ارمغان خواهد آورد. حتی اگر شرایط سخت شود، باید به آینده نگاه کنید. همین دیشب گرسنه نخوابیده‌اید، جایی برای خوابیدن داشته‌اید، لباس امروز صبحتان را خودتان انتخاب کرده‌اید، به آب آشامیدنی سالم، امکانات پزشکی و به اینترنت دسترسی دارید، می‌توانید بخوانید و ...باید یادتان بیندازد که برای چیزهایی که دارید شکرگزار باشید.

۲۱. به امید درونی‌تان پر و بال دهید. یک فقدان، نگرانی، بیماری، آرزوی بر باد رفته یا هر چیز ناراحت‌کننده دیگر، زخم درونی‌تان هر چه که باشد، لطفی در حق خودتان بکنید و یک لحظه در روز هم که شده مکث کنید، دست‌هایتان را روی قلبتان بگذارید و بلند بگویید، "امید اینجا هنوز زنده است".

۲۲. حقیقت تلخ بهتر از دروغ شیرین است. باید بتوانید همه چیز را همانطور که واقعاً هست ببینید نه آنطور که آرزو دارید یا دوست دارید باشد.

۲۳. سخت می‌توان گفت تا چه اندازه به پیروزی نزدیک شده‌اید. وصل کردن نقطه‌ها به هم و جلو رفتن تقریباً غیرممکن است اما وقتی به عقب نگاه می‌کنید، معنا و مفهوم پیدا می‌کند. موفقیت همیشه نزدیک‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد و خیلی ناگهانی وقتی اصلاً انتظارش را ندارید، از راه می‌رسد.

۲۴. به دست نیاوردن چیزی که می‌خواهید حکمتی دارد. خیلی وقت‌ها نرسیدن به چیزی که می‌خواهید برایتان شانس می‌آورد زیرا مجبورتان می‌کند همه چیز را دوباره ارزیابی کنید و درهای جدیدی از فرصت و اطلاعات به رویتان گشوده خواهد شد.

۲۵. خنده بر هر درد بی‌درمان دواست. گاهگاهی به خودتان بخندید. در هر موقعیتی که هستید، نکته‌ای خنده‌دار درمورد آن پیدا کنید. خوشبینی آهنربای شادی است. اگر مثبت بیندیشید، چیزها و آدمهای خوب به سمت شما کشیده خواهند شد.

۲۶. اشتباه کردن خیلی مهم است. همه ما اشتباه می‌کنیم. اجازه می‌دهیم دیگران از ما سوءاستفاده کنند و خیلی چیزها را کمتر از آنچه که واقعاً شایسته‌مان بوده پذیرفته‌ایم. اما اگر به آن فکر کنید، از انتخاب‌های بدمان درس گرفته‌ایم و حتی بااینکه خیلی چیزها را دیگر نمی‌توانیم درست کنیم، اما الان دیگر برای آینده‌مان خیلی بهتر می‌دانیم. حالا قدرت بیشتری برای شکل دادن به آینده‌مان داریم. یادتان باشد، شکست، بر زمین افتادن نیست. شکست روی زمین نشستن است وقتی که فرصت بلند شدن داشته باشید.

۲۷. نگران بودن اتلاف انرژی است. نگرانی مشکلات فردا را از بین نمی‌برد فقط قدرت شما را نابود میکند.

۲۸. حتی وقتی جلو رفتن سخت است، قدم‌های کوچک رو به جلو بردارید. مخصوصاً در زمان‌هایی که چیز جدیدی امتحان می‌کنید، خیلی مهم است که مدام خودتان را به جلو هل دهید. چون شتاب حرکت از همه چیز مهمتر است. حتی اگر با سرعت لاک‌پشت حرکت کنید، بالاخره به خط پایان خواهید رسید. زیرا هر قدم، شما را از جایی که دیروز بوده‌اید جلوتر می‌برد.

۲۹. همیشه کسانی خواهند بود که از شما خوششان نمی‌آید. نمی‌توانید برای همه کس همه چیز باشید. هر کاری هم که بکنید، همیشه کسی خواهد بود که متفاوت با شما فکر کند. پس روی کاری که قلباً می‌دانید درست است تمرکز کنید. چیزی که بقیه درمورد شما فکر می‌کنند و به زبان می‌آورند، آنقدرها مهم نیست. آنچه که مهم است احساس خودتان نسبت به خودتان است.

۳۰. بدون کسی که فکر می‌کردید خیلی به او نیاز دارید، بسیار بهتر عمل می‌کنید. واقعیت تلخ این است که، بعضی آدمها فقط زمانی کنارتان می‌مانند که به شما نیاز داشته باشند. وقتی دیگر برای رسیدن به اهدافشان مناسب نیستید، ترکتان می‌کنند. خوشبختانه اگر بتوانید با آن کنار بیایید، می‌توانید خیلی راحت این افراد را از زندگی‌تان بیرون کرده و دوستانی عالی را کنار خود نگه دارید که بتوانید همیشه روی آنها حساب کنید.

۳۱. فقط با خودتان رقابت می‌کنید. هر زمان متوجه شدید که خودتان را با یکی از همکارانتان، همسایه، دوستتان یا یک فرد مشهور مقایسه می‌کنید، دست نگه دارید. باید درک کنید که شما متفاوت هستید و توانایی‌هایی متفاوت دارید، توانایی‌هایی که این افراد ندارند. وقت بگذارید و لحظه‌ای به همه توانایی‌های فوق‌العاده‌ای که دارید فکر کنید و برای آنها شکرگزار باشید.

۳۲. نمی‌توانید همه اتفاقاتی که برایتان می‌افتد را کنترل کنید. اما می‌توانید واکنش خودتان به آنها را کنترل کنید. زندگی همه آدمها نقاط مثبت و نقاط منفی دارد، اینکه شاد باشید یا نه بستگی به این دارد که روی کدام نقطه از زندگی‌تان متمرکز هستید. بعنوان مثال، آیا سرما خورده‌اید؟ این یک ویروس موقتی است که هیچ خطری برای سلامتی‌تان ندارد. یک مسابقه بسکتبال را از دست دادید؟ می‌توانید عصرتان را کنار دوستانتان خوش بگذرانید. پس‌اندازتان در بازار بورس افت کرده‌ است؟ دوباره بالا خواهد آمد و علاوه بر این، خیلی عالی است که آنقدر خوش‌شانس هستید که توانسته‌اید پولی پس‌انداز کنید درحالیکه بقیه افراد به زور خرجشان را با دخلشان جور می‌کنند.

۳۳. زندگی آسان نیست. اگر انتظار داشتید اینطور باشد، موجب ناامیدی خودتان خواهید شد. رسیدن به هر چیز باارزشی در زندگی نیازمند تلاش است. پس هر روزتان را با این آمادگی شروع کنید که مسیری بیشتر از دیروزتان را بدوید و سخت‌تر بجنگید. از اینها گذشته، دقت کنید که تلاش‌هایتان با اهدافتان هم‌خوان باشند. آسان نیست اما در آخر ارزشش را خواهد داشت.

۳۴. آینده‌تان پاک خواهد بود. هرچقدر هم که گذشته‌تان آلوده بوده باشد، آینده‌تان هنوز حتی یک لکه ندارد. زندگی هر روزتان را با تکه شکسته های دیروزتان شروع نکنید. به عقب نگاه نکنید مگر اینکه چشم‌اندازی زیبا باشد. هر روز یک شروع تازه است. هر صبح که از خواب بیدار می‌شویم، اولین روز از باقی عمرمان است. یکی از بهترین راه‌ها برای گذشتن از مشکلات گذشته این است که همه توجه و تمرکزتان را روی کاری جمع کنید که خودتان در آینده برایش متشکر خواهید بود.

۳۵. اسیر نشده‌اید. فقط لازم است که بعضی چیزها را دوباره یاد بگیرید. همه ما شک و تردیدهایی داریم که به ما احساس اسارت می‌دهد. اگر به توانایی خود برای گرفتن یک تصمیم مهم شک داشته باشید، این را در نظر بگیرید: مطمئناً اگر پرنده‌ای با بال‌های سالم در قفسی گرفتار شود، به توانایی خود برای پرواز کردن شک خواهد کرد. شما هنوز بال‌هایتان را دارید، اما عضلاتتان برای پرواز ضعیف شده‌اند. آنها را تمرین دهید و آرام بکشید. به خودتان زمان دهید. مطمئناً می‌توانید دوباره پرواز کنید.

۳۶. هر چیز در زندگی دو جنبه دارد. یک دلیل خوبی وجود دارد که چرا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم لذت را بدون احساس درد تجربه کنیم؛ شادی بدون ناراحتی؛ اعتماد بدون ترس؛ آرامش بدون بیقراری؛ پیشرفت بدون دلسردی؛ زندگی دو روی سکه دارد نه یکی.

۳۷. همیشه حق انتخاب دارید. شرایط هر چه که باشد همیشه حداقل دو انتخاب پیش رویتان است. اگر نتوانید چیزی را از نظر فیزیکی تغییر دهید، می‌توانید فکر خودتان را نسبت به آن تغییر دهید. می‌توانید در تاریکی بنشینید یا اینکه نور درونی‌تان را پیدا کنید و تکه‌های قوی از خودتان را که قبلاً نمی‌دانستید وجود دارند پیدا کنید. یک بحران را می‌توانید دعوتی برای یاد گرفتن یک چیز تازه ببینید.

۳۸. وقتی در تاریکی هستید، دیگران را به داخل راه بدهید. شاید نتوانند شما را از دل تاریکی بیرون بیاورند، اما نوری که موقع ورودشان با خود داخل می‌آورند می‌تواند نشانتان دهد که در کجا است.

۳۹. اگر سوالات منفی بپرسید، پاسخ منفی دریافت خواهید کرد. هیچ پاسخ مثبتی برای "چرا من؟" "چرا من نه؟" "چی میشد اگه؟" وجود ندارد. آیا به کسی اجازه می‌دهید که سوالات ناراحت‌کننده‌ای که بعضی اوقات از خودتان می‌پرسید، کسی از شما بپرسد؟ مطمئناً خیر. پس از این سوالات دست بکشید و آنها را با سوالاتی مثبت که شما را به سمت جهتی مثبت هدایت کند جایگزین کنید. مثلاً "من از این تجربه چه درسی گرفتم؟" "من روی چه چیزهایی کنترل دارم؟" "برای جلو رفتن چه می‌توانم بکنم؟"

۴۰. پایان یک شروع تا


    


 


رفتـارهای آزاردهنـده خانـم های ایـرانی در خانـواده

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 هفته پیش ایمیلی با عنوان هفـت نوع شوخـی زشت آقـایان با خانـم ها در مورد رفتارهای زننده مردان ایرانی در خانواده را به گروه ارسال کردیم که خیلی از خانم ها از انتشار آن تشکر کردند و آنرا مشکل اصلی زندگی خود دانستند، البته آقایان هم بیکار ننشستند و از ما خواستند رفتارهای زننده خانم های ایرانی را هم منتشر کنیم، ما هم در این نوشتار سعی کردیم 6 رفتار نادرست خانم های ایرانی در خانواده را بیان کنیم. این 6 رفتار نادرست، در واقع از مهمترین علل دعواهای زناشویی است که باید به خانم های محترم هشدار بدهیم که چنانچه این 6 رفتار را کنار نگذارند در قلب همسر خود جایی نخواهند داشت !

یک هشدار مهم قبل از خواندن این مقاله: ببینید دوستان عزیز این مقالات هم خوب است هم بد ! خوب برای مخاطبینی که برای آنها نوشته شده، مثلا ما این مقاله را برای خانم ها نوشته ایم، قسمت خوبش اینجاست که خانم ها می خوانند و انشاالله عمل می کنند، اما قسمت بد ماجرا کجاست؟ جایی که آقا این مقاله را می خواند و می رود خانه همین مقاله را می زند توی سر همسرش ! لطفا از این کارها نکنید.
اگر آقا هستید و احیانا ایمیل هفته قبل را نخواندید لطفا قبل از اینکه این مقاله را مطالعه بفرمایید اینـجا کلیک کنید و
هفـت نوع شوخـی زشت آقـایان با خانـم ها را حتما بخوانید، چون ممکن است برایتان کاربردی تر از مقاله حاضر باشد ...


خب، حالا برویم سراغ رفتارهای آزاردهنده خانم های ایرانی در خانواده که شامل 6 نوع رفتار است :

1. غر زدن های زیاد

یکی از مهمترین انتقادات آقایان، غر زدن های مدام خانم هاست، البته من نمی گویم هیچ وقت از شوهرتان ایراد نگیرید و انتقاد نکنید، ولی انتقاد کردن آداب و روشهایی (مخصوصا در مواجهه با آقایان) دارد که باید آنها را رعایت کنید، 3 مورد غر زدن داریم که تضمینی زندگی شما را تلخ می کند !

- مواردی که از آن مدتها گذشته است.

مثلا سالها پیش همسر شما کمدی برای خانه خریده است، شما هم مدت هاست دارید از آن استفاده می کنید، دلیلی ندارد مدام این مسئله را پیش بکشید و به خرید همسرتان ایراد بگیرید.

- موارد که تصمیمی که باید در مورد آن (غلط یا درست) گرفته شده است.

وقتی در مورد کاری تصمیمی گرفته شد، بهترین کار این است که هم شما و هم همسرتان هر دو تمام تلاش تان را برای تحقق درست آن تصمیم بکار بگیرید، مثلا تصمیم گرفتید آخر هفته به مهمانی بروید، کاری به شرایط نداریم بالاخره تصمیمی است که گرفته شده و بهتر است با همسرتان راه بیایید و به او در این تصمیم کمک کنید.

- مواردی که شما یا همسرتان کنترلی روی آن ندارید و در واقع کاری از دست تان بر نمی آید.

در زندگی مسائلی وجود دارد که شما نمی توانید برای تغییر آن کاری بکنید، البته همیشه و در هر شرایطی می شود کاری انجام داد، ولی شاید به دلایل خاص یا به دلیل قرار گرفتن در شرایطی خاص ممکن است شما نتوانید تغییری ایجاد کنید، در چنین شرایطی بهتر است با همسرتان مدارا کنید و به او کمک کنید تا بالاخره بتوانید زمانی شرایط را تغییر دهید، دوستی داشتم که در نزدیکی مادرش زندگی می کرد، خب نزدیک بودن بیش از حد به خانواده هم برای زن و هم برای مرد، خوب نیست، ولی شرایطی بود که ایجاد شده بود، همسر دوستم خیلی مایل نبود آنجا زندگی کند، در حالیکه واقعا شرایط دوست من طوری نبود که بخواهد خانه را عوض کند، آنها تقریبا 2 سال آنجا زندگی کردند و بعد شرایطی برایشان فراهم شد که بتوانند مستقل زندگی کنند. پس حواستان را جمع کنید که وقتی شوهرتان کاری خارج از توان یا کنترلش است، در این موارد غر نزنید و منتظر ایجاد شرایط بهتر باشید.

2. نگرانی فراوان

قبل از اینکه سیل انتقادات خانم ها به سمتم بیاید ! بگویم که می دانم مسبب بسیاری از نگرانی های خانم ها، آقایان هستند و در واقع این مردها هستند که گاهی اوقات با عملکرد بد خود، نگرانی را به خانواده منتقل می کنند، اما یادتان باشد یکی از مهمترین ویژگی های مشترک در زنان موفق این است که می توانند نگرانی خود را کنترل کنند.

خانم ها معمولا نگران همه چیز می شوند و معمولا هم به بدترین اتفاق ممکن فکر می کنند، باور کنید 99 درصد این فکرهای شما هیچ وقت اتفاق نمی افتد، پس لطفا برای آرامش خودتان و شوهرتان از نگرانی و فکر کردن به اتفاقات منفی دور شوید و مطمئن باشید خیلی از اتفاقات منفی که ما به آن فکر می کنیم هیچ وقت در زندگی ما اتفاق نمی افتند.

3. مقایسه کردن

خب رسیدیم به درد مشترک بیشتر مردان ایرانی ! البته در مقاله قبل گفتیم که آقایان هم متاسفانه همسر خود را مدام مقایسه می کنند، ولی تفاوت مقایسه خانم ها و آقایان این است که آقایان مقایسه را معمولا به زبان نمی آورند و بیشتر فکر می کنند ولی خانم ها تمام مقایسه های ممکن را جلوی همسرشان به زبان می آورند. البته یک نکته مهم هم قبل از اینکه وارد موضوع بشویم بگویم : گاهی همسر خود را با فرد پایین تر از او مقایسه می کنید و می گویید تو هم مثل این می شوی، این مقایسه هم مقایسه بسیار بسیار غلطی است و زندگی مشترک شما را به راحتی آب خوردن تلخ می کند.

اگر می خواهید شوهر خود را تبدیل به یک انسان بداخلاق و بی انگیزه کنید، بهترین کار ممکن مقایسه کردن است، خانم محترم ! باور بکنید یا نکنید بزرگترین مشکلات زناشویی چه از طرف مرد چه از طرف زن منشا مقایسه دارند، حداقل شما در زندگی تان این اشتباه را مرتکب نشوید، همسر شما هر کس که باشد، همسر شماست، به هیچ وجه به خود اجازه ندهید همسر خود را با کسی مقایسه کنید، ما از زندگی دیگران خبر نداریم، هر مردی ایراداتی دارد و خوبی هایی، شما فقط خوبی های دیگران را می بینید و مشکلات همسرتان را، و این مبنای درستی برای قضاوت نیست.

مادربزرگ همسر من مثال جالبی دارد، می گوید : "کسی که هنر زندگی کردن داشته باشد، چه در چادر زندگی کند چه در قصر، و کسی که هنر زندگی نداشته باشد، داخل قصر با بهترین امکانات هم باشد، باز هم نمی تواند خوب زندگی کند." واقعیت همین است، سعی کنید از شرایط موجود بهترین استفاده را بکنید، واقعا دنیا آن قدری ارزش ندارد که بخواهیم مدام غصه نداشته ها را بخوریم، اگر شوهرتان رفتاری دارد که شما را آزار میدهد، راه آن مقایسه کردن نیست، راه آن این است :

- مدتی از رفتارهای خوب شوهرتان تعریف کنید و بگویید که لیاقت خیلی بالاتر از اینها را دارد.

- رفتار بد همسرتان را بدون مقایسه یا مثال آوردن از دیگران دوستانه به او تذکر دهید، البته نه همان موقعی که رفتار غلط را دیدید، بگذارید چند روز بگذرد، بعد بگویید.

- با شوهرتان تهدیدی صحبت نکنید، بلکه مثبت عمل کنید، مثلا اگر همسرتان شوخی نابجایی کرده نگویید: "این رفتار رو بکنی دیگه هیچ کس روی تو حساب نمیکنه !" جمله درست این است : "عزیزم، پدرم روی تو یه حساب دیگه ای وا می کنه، فکر کنم از دستت در رفت چون پدرم یه کم تعجب کرد."

4. کنایه زدن و تصحیح اشتباهات در جمع

سریع می روم سر اصل مطلب، هیچ گاه در جمع به شوهرتان کنایه نزنید و شوخی نکنید، مثلا شوهر شما دارد در مورد تاریخ سفری که سال گذشته به مشهد داشته در جمع صحبت می کند و می گوید ما بهمن ماه به مشهد رفتیم، شما سریع می گویید : "نه اواخر دی بود رفتیم"، این شاید از دید شما خیلی بی اهمیت باشد، اما همین چیز بی اهمیت به نظر شما، کم کم همسرتان را ضعیف می کند و باعث می شود نتواند تمام توانایی های خود را در زندگی نشان دهد.

زیاد دیدم زن و شوهرهای سالخورده ای که مدام در حال تصحیح اشتباهات همدیگر در جمع هستند، این تصحیح اشتباهات باعث می شود فردی که اشتباه کرده (مخصوصا در آقایان) به تدریج ضعیف بشود و به اصطلاح خود را بیندازد، حداقل به خاطر زندگی خودتان هم که شده از این رفتارها نکنید تا همسرتان همیشه قوی و مقتدر بماند. کنایه زدن هم در جمع همین نتایج را دارد، شما باید تا می توانید در جمع همسرتان را بالا ببرید تا خودش احساس کند که واقعا مرد توانایی است، همین باعث می شود تلاش بیشتری در زندگی از خود نشان بدهد و در نتیجه زندگی بهتر شود. کنایه زدن، تصحیح اشتباهات و انتقاد، مرد را ضعیف می کند، خواهش می کنم این رفتار را اگر تا امروز داشتید همین الان کنار بگذارید.

5. صحبت از مسایل زندگی با دیگران

خانم محترم، خانواده حریمی دارد که باید حفظ شود، تنها کسی که می توانید از مسائل زندگی خود با او صحبت کنید یک مشاور امین است و نه هیچ کس دیگر، مشکلات زندگی خود را برای هیچ کس بازگو نکنید، خانمی را می شناختم که مدام با مادرش از مشکلات زندگی اش می گفت و بعد از 2 سال از ازدواج شان، علی رغم اینکه بسیار هم به شوهرش علاقمند بود ولی مادرش همه تلاش خود را برای طلاق آنها انجام داد و متاسفم بگویم که موفق هم شد !

هر وقت می خواهید از زندگی مشترک تان چیزی به پدر، مادر یا سایر اعضای خانواده خود بگویید لطفا فقط خوبی ها و خوشی ها را بیان کنید، نگرانی پدر و مادر همیشه وجود دارد، لطفا آن را تشدید نکنید، چون زندگی خودتان نابود می شود، بدترین کار بعد از دعوای زناشویی تماس با پدر، مادر یا سایر اعضای خانواده است. چرا که شما ممکن است دو روز بعد فراموش کنید اما، پدر و مادر تا آخر عمر در ذهن شان می ماند که شما آن روز با شوهرتان دعوا کردید.

6. توقع بیش از حد

یک زن زرنگ، زنی است که با یک برنامه بلند مدت و هدف دار توانایی های همسرش را بالا می برد، زنانی که ضعیف و ناتوان هستند معمولا آنقدر به شوهرشان فشار می آورند تا او مجبور شود کاری را انجام دهد یا از نظر مالی زندگی را بهتر کند. لطفا ضعیف و ناتوان نباشید، شما هم زرنگ و توانا باشید ! سعی کنید کم کم با دور شدن از همین چند رفتاری که در این مقاله گفتیم، و با تعریف کردن از شوهرتان و توانایی های او، تغییرات مهمی در روابط تان به وجود بیاورید.

زن زرنگ وقتی چیزی می خواهد برنامه می ریزد، صبوری می کند، تلاش می کند ناامید نمی شود و در نهایت هم به چیزی که می خواهد می رسد و هم علاقه شوهر به خودش را بیشتر می کند. و برعکس زنی که ناتوان و ضعیف و پرتوقع است از ایراد گرفتن و مقایسه کردن زندگی دیگران و بداخلاقی و ... چیزی کم نمی گذارد ! و اتفاقا او هم به همان چیز می رسد ولی دیگر جایگاهی در قلب شوهرش ندارد. این شما هستید که انتخاب می کنید کدام زن باشید.

7 نمونه از جالب ترین بقایای تمدن های باستانی در زیر آب


7 نمونه از جالب ترین بقایای تمدن های باستانی در زیر آب
 


 
alt

قصر کلوپاترا در اسکندریه (مصر)

کمی دورتر از ساحل اسکندریه، شهر اسکندر بزرگ، در زیر آبها چیزی قرار گرفته که گمان می رود قسمتی از قصر سلطنتی کلوپاترا بوده است. گروهی از باستان شناسان دریایی به سرپرستی فرانک گودیو که فرانسوی الاصل است کاوش های خود را در این شهر باستانی شروع کردند. گفته می شود کلوپاترا آخرین ملکه ی سلسله ی پتولمیس در مصر بوده. محققان عقیده دارند که این محل در حدود 1600 سال قبل بوسیله ی زمین لرزه و بالا آمدن آب دریا به زیر آب ها فرو رفته است.
بیشتر حفاری ها بر روی جزیره ای غرق شده به نام آنتیرهودوس متمرکز است که گفته می شود کلوپاترا در اینجا قصری داشته است. در این حفاری ها یک کشتی غرق شده که به خوبی حفظ شده و یک تکه سنگ گرانیت با نوشته هایی که پدر کلوپاترا، شاه پتولمی دوازدهم را معرفی می کند پیدا شده اند. اشیاء کشف شده هنوز در محل خود قرار دارند چون دولت مصر قصد دارد یک موزه ی زیر دریایی بنا کند.
 


 alt

شهر بیشترین کجی های روی زمین، پورت رویال (جامائیکا)

پورت رویال شهری است که در تاریخ 7 ژوئن 1692 بخاطر بروز زلزله ویران شد. این شهر قبلاً به نام "شهر بیشترین کجی های روی زمین" مشهور بود، چون در آن زمان این شهر مملو بود از دزدان دریایی، روسپی ها و شراب خواران.
در مدت چند دقیقه تمام شهربه وسعت 140 کیلومتر مربع با ساختمان ها، خیابان ها و خانه ها و انچه در آنها بود به زیر آب فرو رفت. امروزه شهری به مساحت 50 کیلومتر مربع از بقایای شهر قدیمی در زیر آب باقی مانده است.
در سال 1981 برنامه ی باستان شناسی تکزاس به همراه دانشگاه A&M و با همکاری موسسه ی باستان شناسی دریایی و صندوق منابع ملی جامائیکا شروع به انجام کاوش هایی در زیر دریا و درمورد شهری که در قرن 17 میلادی به زیر آب فرو رفته بود کردند. شواهد به دست آمده حاکی از آن هستند که بخشی از شهر که در کنار دریا و قسمت بندری بوده، در هنگام فرو رفتن به زیر آب صدمه دیده و بیشتر بنا های باستانی آن از بین رفته است اما بخشی که کمی از بندر فاصله داشته به طور عمودی در آب فرو رفته و کمتر ویران شده است.

 


alt

معبد غرق شده ی ماهابالی پورام (هندوستان)

بر اساس باور های محلی معبد ماهابالی پورام یک معبد نیست بلکه آخرین معبد از مجموعه ی 7 معبد است که 6 عدد از آنها غرق شده اند. کشف بقایای ساختمان اصلی در سال 2002 و در بندر شهر ماهالی پورام در ایالت تامیل نادو در شمال هند انجام گرفت. این حفاری ها در عمق 5 تا 7 متری آب و با همکاری جامعه اکتشاف علمی دورست و موسسه ی ملی اقیانوس شناسی هندوستان انجام گرفت. در طی این تحقیقات بخشی از سنگ ها، بقایای دیوار ها، و قطعه سنگ های بزرگی که مجموعه ای از پله ها را تشکیل داده و به یک سکو می رسیدند یافته شده که همگی در بین یک صخره قرار گرفته بودند.
در 4 گوشه ی قسمتی از این بقایا، مجسمه ی 4 شیر وجود دارد. گفته می شود بخشی از همان مجموعه معبد ها بوده و سلسله ی پالاوا که در قرن 7 میلادی بر این منطقه حکومت می کرده، دستور ساخت بناهای سنگی مشابهی را در قسمت های مختلف منطقه ی تحت حکومت خود داده بوده است.

 


alt

یوناگونی جیما، ساختمان 8000 ساله (ژاپن)

جزیره ی یوناگونی که در شرق تایوان قرار دارد، بخاطر خط ساحلی صخره ای و کوه های بسیارش مورد توجه است. بقایای به زیر آب رفته در قسمت جنوبی یوناگونی قرار دارند و مصنوعات دست ساز سنگی هستند که در مساحت 100X50X25 متر و به صورت ایستاده قرار دارند. تخمین زده می شود که این مجسمه ها 8000 سال قدمت دارند که البته برای فناوری خاصی که در کنده کاری آنها به کار رفته بسیار زود است.
دیدگاه های متفاوتی از هویت این بناها وجود دارد. مردم عقیده دارند که اینها بقایای قاره ی گمشده ی مو هستند اما باستان شناسان معتقدند این اشکال نتیجه ی تغییر و تحولات زمین شناختی هستند و قابل تفسیر و توضیح نیستند که البته این تعبیر با توجه به راهرو ها و پله هایی که به خوبی طراحی شده اند چندان قابل قبول نیست.

 


alt

پاولوپتری (یونان)

شهر باستانی پاولوپتری در عمق 3 یا 4 متری در یا در ساحل جنوبی لاکونیا در یونان قرار دارد. این بقایا دست کم به 2800 سال قبل از میلاد باز می گردند. بقایای ساختمان ها، حیاط ها، خیابان ها و اتاق ها و همچنین 37 مقبره کشف شده که بر روی آنها نوشته هایی مربوط به دوره ی مایسنائین (1680-1180 قبل از میلاد) وجود دارد. این بقایا مربوط به عصر برنز در یونان است که در نوشته های هومر هم به آن اشاره شده است. بقایای این شهر نشان می دهد که روش زندگی و کار مردم در آن زمان چگونه بوده است؛ آن طور که تا حدی مشخص شده است زندگی مردم مایسنائین به دریا بستگی داشته است.
 


 alt

پوئت دوارکا (هندوستان)

یکی از جالب ترین کاوش های باستان شناسی در سال های اخیر و در سواحل دوارکا و بت دوارکا در ایالت گوجرات انجام شده است. این حفاری ها از سال 1983 آغاز شده و این دو محل به فاصله ی 30 مایل از یکدیگر قرار دارند. دوارکا در سواحل دریای عربی و بت دوارکا در خلیج کوتچ قرار گرفته است. محل دوم مربوط به افسانه ی کریشنا است و معابد بسیاری که بیشتر آنها مربوط به قرون وسطی هستند در این محل وجود دارند.
گفته می شود این شهر که جزو باستانی ترین شهر های کشور طبقه بندی شده محل زندگی لرد کریشنا بوده است و بنا بر باور محلی، با توجه به صدمات و خرابی های این شهر، دوارکا 6 بار در زیر آب غرق شده است.

 


 alt

دهکده ی گمشده (کانادا)

دهکده ی گمشده در ایالت اونتاریو قرار دارد که در گذشته بخشی از منطقه ی شهری کورن وال بوده. این جزیره در سال 1958 و در زمان ایجاد راه دریایی سنت لارنس به طور کلی نابود شد.



اضـطراب و استـرس چه بر سر ما می‌آورد ؟!






::: گـروه اینتـرنتـی پـرشیـن استـار :::



 




 


 


اضـطراب و استـرس چه بر سر ما می‌آورد ؟!


همه‌ی ما به نحوی اضطراب و استرس را تجربه کرده‌ایم، از سخنرانی در برابر جمعیت گرفته تا جریمه شدن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل نبستن کمربند ایمنی در ماشین و موارد دیگر در زندگی که امروزه کم هم نیستند، ولی سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که این حالات روحی و جسمی چه تأثیری بر زندگی ما می‌گذارد و راه‌های مواجهه با آن چیست؟


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


موسسه‌ی ملی سلامت روانی آمریکا(NIHM) طی یک پروژه اعلام کرد که در آمریکا بیش از چهل میلیون انسان بالای ۱۸ سال وجود دارد که علائم اضطراب و استرس را در خود مشاهده نموده‌اند و تأثیر منفی این موارد را بر زندگی خود احساس کرده‌اند این در صورتی است که به گفته‌ی این موسسه این رقم بسیار بیش از این است ولی افراد در تشخیص مشکل خود کم اطلاع هستند، در کل اضطراب و استرس نیز نوعی پاسخ سیستماتیک بدن و مغز انسان به تحولات بیرونی بدن است که با وجود این حالات است که زندگی معنا پیدا می‌کند مثل غم، خوشحالی، درد، هیجان و صد البته استرس و اضطراب ولی نکته‌ی مهم این است که چگونه بایستی آن را کنترل کرد و تأثیر آن بر زندگی را به حالت بهینه رساند، از این رو این موضوع را از نقطه‌نظرهای مختلف با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

:: تعریف اضطراب و تفاوت آن با استرس


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در واقع اضطراب همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد پاسخ غیرارادی و درونی بدن به تغییرات خارجی است اما اینکه این پاسخ در چه راستاست بایستی گفت که این پاسخ برای حداکثر سازی آمادگی بدن و روح انسان برای مواجهه با خطرات و مشکلات احتمالی است در واقع اضطراب به گونه‌ای زنگ خطری است که در صورت به وقوع پیوستن، بدن را به حالت آماده‌باش در می‌آورد و نزدیک‌ترین حسی که می‌شود به آن نسبت داد ترس است و تفاوت اساسی اضطراب با استرس در این است که استرس حالات روحی وسیع‌تری نسبت به اضطراب را پوشش می‌دهد، به گونه‌ای که مثلاً استرس باعث ایجاد ترس یا ناراحتی یا حتی شادی در انسان می‌شود ولی اضطراب انحصارگرایانه باعث ایجاد نوعی رعب و ترس در انسان می‌شود که موجب بالا رفتن سطح هوشیاری انسان نسبت به پیرامون خود می‌شود. اما این اضطراب در صورتی که بی‌دلیل و مستمر باشد باعث نهادینه شدن در بدن انسان می‌شود به گونه‌ای که انسان همواره خود را در یک حالت اضطراب دایم می‌بیند که این امر موجبات آسیب‌های جدی به کیفیت زندگی انسان می‌شود.

:: فعل و انفعالاتی که در هنگام اضطراب در بدن به وقوع می‌پیوندد


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هنگامی که انسان دچار اضطراب می‌شود مغز انسان به صورت خودکار یک سری اقدامات و پیام‌ها به تمامی سیستم‌های بدن مخابره می‌کند که باعث افزایش آمادگی انسان در برابر آینده‌ای مجهول می‌شود، که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ترشح چند هورمون در بدن اشاره کرد که باعث افزایش ضربان قلب و افزایش حجم خون موجود در ماهیچه‌ها و افزایش اکسیژن در شش‌ها می‌شود، از دیگر اتفاقاتی که معمولاً در بدن اتفاق می‌افتد حضور بیشتر خون در اطراف قسمت‌های حیاتی بدن است به گونه‌ای که سر انگشتان دست و پا سرد می‌شود، در کل تمام فعل‌وانفعالات بدن در راستای یک هدف متمرکز می‌شود و آن حفظ بقای فرد است، البته ناگفته نماند که در این حالت فعالیت‌های ذهنی نیز از جهاتی بیشتر و از جهاتی کمتر می‌شود که این مورد بعدها بیشتر بسط داده می‌شود.

:: اضطراب از کجا می‌آید و اشکال آن در چیست؟


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


خاستگاه اضطراب کجاست ؟ چه وقت می‌شود تشخیص داد که اضطراب یک شخص از حالت طبیعی گذشته و وارد حالت بحرانی شده؟ این‌ها سؤالاتی هستند که هر کس از خودش می‌پرسد. بر اساس استانداردهای مختلف پزشکی خواستگاه اضطراب می‌تواند موارد زیادی باشد اما دو خواستگاهی که بیشتر در این زمینه موثر هستند عبارت‌اند از تغییر الگوی فکری یک انسان و وقوع تحولاتی که پاسخ غیرارادی بدن را به همراه دارد. تغییر الگوی فکری انسان به این معنا است که هر شخصی برای پیشامدها و بالأخص آینده‌ی کوتاه مدت و بلندمدت خود یک سری برنامه‌ریزی‌ها و الگوهایی طراحی کرده است که در صورت ایجاد هر گونه اخلال در آن‌ها باعث به وجود آمدن گونه‌ای تشویش فکری و اضطراب در انسان می‌شود، که این مطلب طبیعی است اما اگر در مواردی که کنترل بحران بسیار راحت و آسان است نیز دچار اضطراب شدید بدانید که دچار مشکل در مواجهه با اضطراب خود هستید و در مورد وقوع تحولاتی که پاسخ غیرارادی بدن را به همراه دارد نیز تا حدودی در قسمت قبل بحث شدن با این وجود لازم است که بدانید که اگر در مواردی که دوباره شرایط منجر به آسیب جدی و خسارت نشود ولی همچنان شما در حالت اضطراب خود قرار داشته باشید بدانید که حتماً با مشکل مواجهه شده‌اید و بایستی چاره‌ای بیندیشید، البته بدترین قسمت در مورد اضطراب این است که هنگامی شما دچار اضطراب دایم می‌شوید بدن شما به آن عادت می‌کند یا بهتر بگوییم به آن اعتیاد پیدا می‌کند و آن زمان است که یک شخص از حالت طبیعی خارج می‌شود درحالی‌که فکر نمی‌کند زندگی او غیرطبیعی است درحالی‌که چنین نیست.

:: راه‌های کنترل اضطراب


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


1. استفاده از تکنیک‌های ریلکسیشن : در صورتی که در حالت اضطراب قرار گرفتید فوراً به یک سری اموری بپردازید که موجب حواس‌پرتی شما از آن موقعیت اضطراب‌آلود شود و شما را به فکر و خیال و اموری معطوف کند که برای شما دل‌چسب و آرامش‌بخش و خوش‌حال کننده است، مثلاً شما می‌توانید بعد از قرارگیری در حالت استرس به موسیقی گوش دهید البته موسیقی ای که شما را آرام کند و خاطرات شیرینتان را برایتان یادآور باشد، یا شما می‌توانید ورزش کنید یا به باشگاه ورزشی بروید زیرا این کار نه تنها باعث فراموش کردن موضوع آزاردهنده و مضطرب کننده می‌شود بلکه با ترشح اندورفین در بدن باعث ایجاد احساس شادی و سرزندگی در بدن شما می‌شود، از دیگر تکنیک‌های ریلکسیشن می‌توان به تکنیک بصری اشاره کرد که به این گونه است که شما برای آرام کردن خود بایستی چشمان خود را بسته و چندین نفس عمیق بکشید و خود را در جایی آرام و به دور از مشکلات روزمره‌ی خود متصور شوید با این کار ظرف چند لحظه مشاهده می‌کنید که بخش عظیمی از آن اضطراب برای شما فراموش می‌شود و کنترل اوضاع برای شما راحت تر می‌شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


2. ایجاد الگوی ذهنی مطلوب از شرایط ایجادشده : زمانی که شما در یک موقعیت اضطراب آلود قرار گرفتید یکی از روش‌های مفید برای کاهش اضطراب و کنترل اوضاع بررسی ذهنی موضوع و ایجاد راه‌حل‌های ذهنی لازم برای مواجهه با موضوع است، بدین گونه که مثلاً شما دچار مشکلی می‌شوید یکی از راه‌های مفید این است که اولاً موضوع را به خوبی واکاوی کنید و سپس راه‌حل‌های ممکن را برای آن متصور شوید حتی آن‌هایی که خیلی به دور از منطق هستند و سپس به صورت ذهنی بر مشکل خود فائق آیید این‌گونه به نحوی برای خود راه بیرون رفتی از مخمصه متصور شده‌اید که این امر علاوه بر کاهش فشار روانی باعث قوت قلب و ایجاد امید در شما می‌شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


3. صحبت کردن در مورد اضطراب با یک متخصص : یکی از راه‌های خلاصی از شر کابوس اضطراب رفتن و دیدار با مشاوران متخصص است که آن‌ها با یافتن و ریشه‌یابی مشکل می‌توانند راه درمانی در مقابل شما قرار دهند که البته این مورد معمولاً بیش‌ترین بازده را دارد اما افراد به خاطر ملاحظات شخصی از این کار طفره می روند!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


4. به جای مخفی کردن اضطراب آن را کنترل کنید : بعضی مواقع شاهد آن هستیم که گروهی احساسات خود را درون خود می‌ریزند که اضطراب نیز از آن جمله است، این کار نه تنها باعث ایجاد ناهنجاری‌های درونی می‌شود بلکه باعث آسیب جدی به کیفیت زندگی نیز می‌شود که دوستانه از همه‌ی مخاطبان عزیز درخواست دارم که هیچ‌گاه احساسات خود را سرکوب نکنید بلکه متناسب با شرایط بهترین پاسخ را به آن بدهید، که در زمینه‌ی اضطراب نیز بهترین پاسخ قطعاً انکار آن و مخفی کردن آن نیست بلکه مواجه‌شدن با آن به بهترین شکل ممکن است.

لباس جالب و دیدنی این خانم در گلدن گلوب

لباس جالب و دیدنی این خانم در گلدن گلوب




aqef.jpg

gcplb.jpg

0hxm.jpg

hnqi.jpgezewd.jpg

سفر و عکسهای زیبا از دیدنیهای مالزی - کوالالامپور

سفر و عکسهای زیبا از دیدنیهای مالزی - کوالالامپور







 

مکانهای دیدنی کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت مالزی به حق تمام آسیاست چرا که فرهنگ چینی هندو و اسلامی را در هم تنیده است
. تنوع و گوناگونی فریبنده معماری کوالالامپور محصول دوران‌های‌ توسعه ناگهانی آن است؛ ساختمان‌های برازنده مستعمراتی در تضاد با بنا‌های بزرگ و بلندپروازی چون برج‌های دوقلوی پتروناس. به این معجون، فستیوال‌های پرهیاهوی شهر و بازار‌های خیابانی را اضافه کنید تا شهری باشد که ارزش گشت و گذار و کشف را داشته باشد. بیشترین لذت در این شهر را می‌توان در پرسه در خیابان‌ها، مراکز و بازار‌های خرید و در رستوران‌ها یافت. هوای کوالالامپور گرم و شرجی است و ترافیک و شلوغی گاهی فرساینده است، پس در طول روز زمانی را برای آرام گرفتن در مراکز خرید با سیستم‌های خنک‌کننده در نظر بگیرید. بسیاری از جاذبه‌های دیدنی شهر در آخر هفته‌ها و تعطیلات شلوغ و در طول روز‌های هفته خلوت هستند.


آکواریوم کوالالامپور
آکواریوم کوالالامپور - KL Aquaria

یکی‌ از اماکن توریستی در مالزی اکواریوم کوالالامپور است. یک آکواریوم بسیار بزرگ که میزبان 5000 گونه مختلف آبزیان مناطق حاره‌ای است. مجموعه شامل یک تونل شیشه‌ای زیر آب به طول 90 متر، نمایشگاه‌های مختلف پوشش‌های گیاهی و جانوران، آبزیان و گیاهان دریایی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی چندرسانه‌ای و فروشگاه هدایا است. برنامه‌های گوناگون آموزشی نیز بخشی از خدمات این مجموعه است. تماشای غذا دادن به کوسه‌ها یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های این آکواریوم است که همه روزه ساعت 15 اجرا می‌شود.




برج دوقلوبرج‌های دوقلوی پتروناس - Petronas Twin Towers

بدون شک یکی‌ از نقاط دیدنی‌ مالزی، برج‌های دوقلو در قلب کوالالامپور است. نماد شهر کوالالامپور، دفتر مرکزی شرکت ملی نفت و گاز پتروناس و تا همین اواخر بلند‌ترین برج جهان. این دو برج زرد رنگ چون دو راکت متصل به هم بر فراز آسمان کوالالامپور قد کشیده‌اند و تمثیلی تمام عیار از رشد شهابی کوالالامپور، معدنی کوچک به کلان‌شهری فضایی، را رقم می‌زنند. معمار آرژانتینی، سزار پلی، این برج‌ها را با الهام و بهره‌گیری از تلفیق نماد‌های جشن‌های سنتی و هنر اسلامی خلق کرده است. بنای ستاره‌ای هشت وجهی از کاشی‌های دوره اسلامی می‌آیند، پنج قسمت بنا از پنج رکن اسلام حکایت دارند و تاج برج‌ها نیز مناره‌های مساجد را به یاد می‌آورند. این برج‌های دوقلو با احتساب آنتن بالای آن‌ها، 452 متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج 88 طبقه است و جمعا 78 آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم متصل هستند، همچنین پلی طبقات 41 و 42 این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین 175 متر و طول آن 56 متر است. بازدید از این پل رایگان است.


پارک پروانه کوالالامپور
پارک پروانه کوالالامپور - KL Butterfly Park


مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از بیش از 6 هزار پروانه از 120 گونه مختلف در بوم طبیعی خود. پارک پروانه همچنین بیش از 15 هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل‌های بارانی را شامل می‌شود. برخی از پروانه‌های رنگین کمانی که در قفس‌ها پرواز می‌کنند هیولاوار بزرگ هستند. گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه است، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت‌های مالزیایی به لرزه می‌افتید. فروشگاه پارک پروانه‌ها و سایر حشرات خشک‌شده را به فروش می‌رساند.





موزه هنر‌های اسلامی مالزی موزه هنر‌های اسلامی مالزی - Islamic Arts Museum


تاریخ جذاب اسلام در مالزی در موزه هنرهای اسلامی به نمایش گذارده شده است، که یکی از بهترین مجموعه‌های هنر اسلامی در جهان است. بنای موزه خود مملو از جزئیات زیبای معماری اسلامی است و گالری‌های موزه انواع فرش، اشیاء گوناگون، کاشی و سرامیک، جواهرات، اسلحه‌ها، نسخ خطی و قرآن‌ها، و پارچه‌ها را به نمایش گذارده‌اند. موزه همچنین بخش‌هایی برای معرفی معماری اسلامی و همچنین هنر چین و هند دارد. دیدنی‌های جذاب موزه شامل بازسازی یک اتاق دوره عثمانی، طلاکاری‌ها و جواهرات و ماکت مساجد معروف در سراسر گیتی است. مجموعه همچنین شامل یک رستوران با غذاهای خاورمیانه‌ای و یک فروشگاه بی‌نظیر از آثار هنری اسلامی با کیفیت بسیار عالی است.


موزه ملی مالزی موزه ملی مالزی - National Museum of Malaysia

موزه ملی مالزی در بنایی به سبک خانه‌های سراوق (یکی از دو ایالت مالزی) دهه 1960میلادی قرار دارد، این موزه مجموعه نمایشگاه‌هایی از تاریخ، اقتصاد، هنر‌ها، صنایع و فرهنگ مالزی را به نمایش گذارده است. گالری‌ها به آرامی در حال نوسازی هستند اما به نظر می‌رسد که بیشتر ویترین‌ها به دست‌آورد‌های امروزی اشراف و سیاست‌مداران مالایی اختصاص یافته‌اند. ازجالب‌ترین بخش‌های موزه، می‌توان به ویترین‌های فرهنگی در بنای اصلی اشاره کرد، گنج‌هایی از کشتی‌های غرق‌شده و خانه‌ای پادراز در حیاط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته است. دفتر انجمن گردشگری مالزی در یک پاویلیون چوبی در طبقه اول قرار دارد و تورهای رایگان موزه به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی در ساعت 10 روزهای سه‌شنبه و ساعت 11 روزهای پنج‌شنبه از بلیط فروشی به راه می‌افتند.


مسجد نگارا
مسجد نگارا - Masjid Negara

مسجد بزرگ نِگارا، یا مسجد ملی مالزی، اصلی‌ترین نمازخانه مسلمانان کوالالامپور است. این مسجد در 1965 تأسیس شد و طرح بنای آن از مسجد بزرگ مکه الهام گرفته شده. این مسجد گنجایش 5000 نیایشگر را دارد و در میان 13 هکتار باغ واقع شده‌است. گنبد چتری شکل و آبی رنگ آن هجده گوشه دارد که نشانی از 13 ایالت مالزی و پنج رکن اصلی اسلام هستند. یک مناره 74 متری بر فراز مسجد قرار دارد و صدای اذان آن را می‌توان در تمامی چاینا‌تاون نیز شنید. غیرمسلمانان نیز می‌توانند خارج از زمان‌های نمازگذاری از مسجد بازدید کنند. پوشش مناسب برای ورود به مسجد اجباری است. در نزدیکی این مسجد آرامگاه بزرگان مالزی به نام مقام پهلوان قرار دارد.

محله چینی ها محله چینی ها - China Town
چاینا تاون یکی‌ از جذاب‌ترین مراکز خرید و از نقاط دیدنی‌ مالزی است. محله چینی ها یا همان خیابان پتالینگ یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین مکانهای خرید شهر کوالالامپور است . این بازار محل فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بوده و شما می توانید بدل خیلی از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا بیابید . انواع ساعت های مچی ، پوشاک ، لوازم تزئینی ، کیف ، کفش و...از عمده اجناس ارزه شده در این بازار است . چانه زنی شیوه همیشگی و رسم معمول محله چینی هاست ، فروشنده ها بابت اجناس خود هر قیمتی به شما پیشنهاد کردند و هر چقدر هم به نظر شما ارزان بود باز هم جای چانه زدن و ارزانتر خریدن هست ، خریداران این اجناس بیشتر خارجی ها و بخصوص جهانگردان هستند چون برای خریدن یادگاری و سوغاتی با نرخ های ارزان ایده آل است .
 

بوکیت بینتانگبوکیت بینتانگ - Bukit Bintang

اصلی ترین خیابان توریستی کوالالامپور که اکثر هتلها ، رستورانهای بین المللی و مراکز خرید را در آن می توان یافت. منطقه اطراف تقاطع خیابان های بوکیت بینتانگ و سلطان اسماعیل جایی است که گردشگران معمولا با هر نوع توان مالی، همانند بسیاری از مردم محلی، مدتی را جهت قدم زدن در آن صرف می کنند. تعداد زیاد مراکز خرید در این منطقه امکانات خرید فراوانی را ارایه می کنند و این در حالیست که پیاده رو اطراف مرکز خرید Lot10 در شرق تقاطع، مسیر بینتانگ یا Bintang Walk را به وجود آورده که جایگاه ردیفی از کافه های مجلل با فروشندگانی خوش برخوردمی باشد.





برج کی ال
برج کی ال - KL Tower


برج کی ال یکی‌ از برجسته‌ترین بناهای کشور مالزی است. این برج مخابراتی که در بالای منطقه بوکیت ناناس قرار دارد به لحاظ ارتفاع، چهارمین برج مرتفع دنیا می‌باشد. در این برج میتوانید از ارتفاع ۴۲۱ متری شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور باشید. برج مخابراتی کی ال همه روزه پذیرای بازدید کنندگانی است که می توانند با آسانسورهای پر سرعت به بالای برج رفته و با دوربین های نصب شده در بالای برج تمام شهر را تماشا کنند.













غار میمونهاغار میمونها - Batu Caves


یکی‌ از مراکز توریستی مالزی باتو کیو یا غار میمونها است. این مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک. این غار که در سال  1881  میلادی  به  وسیله  یک  جستجوگر آمریکایی کشف شد، در شمال  شهرکوالالامپور و درحدود 11 کیلومتری  مرکز  آن واقع گردیده. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی  برای کمونیست ها  بود  و  امروزه  به  عنوان  محل مهمی  برای  عبادت، پرستش  و تجمع هندوها  است.





central-market_opt
بازار مرکزی - Central Market
پنجاه سال پیش این بازار میدان تره بار شهر کوالالامپور بوده و امروزه بصورت بنایی کلاسیک با سبکی خاص در آمده و محل فروش صنایع دستی و کارهای هنری است . شما می توانید با بازدید از این بازار ، علاوه بر آشنایی با قسمتی از فرهنگ و هنر مالزی تولیدات عرضه شده در این بازار را که جنبه یادبود و سوغاتی دارند با قیمتهای مناسب خریداری نمائید .



 
شهر آبی سان وی لاگون

شهر آبی سان وی لاگون - Sunway Lagoon
مجموعه تفریحی سان وی لاگون که بیشتر به خاطر پارک آبی آن معروف می باشد یک مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ می باشد که در سال 1993 افتتاح شده و در چند سال گذشته همواره  رتبه اول درجذب گردشگر در مالزی را به خود اختصاص داده است و توصیه می کنیم حتما در سفر به مالزی یک روز کامل وقت خود را به این مجموعه اختصاص دهید. مجموعه توریستی سان وی لاگون از 3 بخش مجزا تشکیل شده و در مجاورت آن یک مرکز فروشگاهی بسیار بزرگ و مدرن قرار دارد که در بخش جدید این مجتمع اکثر برندهای معروف و معتبر عرضه می شوند









ارتفاعات گنتینگ ارتفاعات گنتینگ - Genting Highlands
ارتفاعات و شهر بازی گنتینگ یکی از نقاط تفریحی و دیدنی مالزی در قسمت شمالی پایتخت این کشور كوالالامپور می‌باشد. مجموعه گنتینگ با پنج هتل متفاوت از یک مجموعه با بیش از ده هزار اتاق یکی از بزرگترین مجموعه هتل‌های جهان است. در این مجموعه پارک بازی در فضای باز و همچنین پارک بازی در فضای بسته وجود دارد. تعداد زیادی فروشگاه و رستوران متنوع در این مجموعه وجود دارد که روزانه میهمان هزاران گردشگراز نقاط مختلف دنیا و بویژه  آسیای شرقی هستند.ب رای رسیدن به ارتفاعات گنتینگ می‌توان ازتله كابین مجموعه استفاده کرد که حدود ۳٫۳۸ کیلومتر طول دارد و بلندترین و سریع‌ترین تله کابین آسیای جنوب شرقی قلمداد شده است. سیرك بزرگ گنتینگ, نمایشگاه دنیای سنگ‌ها و نیز امکاناتی بسیار متنوع دیگر در این مجموعه به جذابیتهای آن می افزاید.

لگـوبازی؛ اما نه اون لگـوهای همیشگی

لگـوبازی؛ اما نه اون لگـوهای همیشگی




::: گـروه اینتـرنتـی پـرشیـن استـار :::







 


 


لگـوبازی؛ اما نه اون لگـوهای همیشگی ...


 لِگو را همه می شناسید. نوعی اسباب‌بازی که شامل قطعات کوچک عموماً کائوچویی یا پلاستیکی است که می‌توان آنها را بر روی هم سوار کرد و برای بازی و سرگرمی چیزهایی مانند خانه، قطار، کشتی حتی هلی کوپتر ساخت. لِگوها بصورت آجرکهای رنگارنگ و کوچک تهیه می‌شوند و با اتصال به هم قابلیت ساخت اجسام گوناگون را دارند. آجرکهای لِگو را می توان با یکدیگر مونتاژ کرد و سپس به آسانی آنها را از یکدیگر جدا نمود.

صاحب نام تجاری و تولید کننده اصلی لِگو یک شرکتی خصوصی است که در شهر "بی لوند" دانمارک قرار دارد. اما تصاویری که در ادامه این ایمیل می بینید مربوط به ساخت یک ماشین تقریبا واقعیست که با 500.000 قطعه لِگو ساخته شده و می توان آنرا یک رکورد در ساخت ابزارهای متحرک لِگویی بحساب آورد، بطوریکه این ماشین لِگویی 22،000 دلار قیمت گذاری شده است.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org




مراسم اهـدا جوایـز گلدن گلوب 2014 + تصاویر




















































::: گـروه اینتـرنتـی پـرشیـن استـار :::



 
      
مراسم اهـدا جوایـز گلدن گلوب 2014 + تصاویر
همانطور که شما دوستان علاقمند به سینما و تلویزیون مطلع هستید جایزه گلدن گلوب Golden Globe Award نام مجموعه جوایزی است که هرساله در آمریکا توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی اهدا می‌گردد. این جایزه نخستین بار در سال ۱۹۴۴ به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت. مهم‌ترین جایزه آکادمی با نام "بهترین فیلم" یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فیلم‌سازان محسوب می‌شود. همچنین جایزه "یک عمر فعالیت هنری" یکی از مهم‌ترین جوایز گلدن گلوب است که هر سال به یکی از بزرگان عرصه سینما و تلویزیون آمریکا داده می‌شود.

گفتنی است هفتادویکمین مراسم سالانه‌ اعطای جوایز سینمایی گلدن گلوب امسال در هتل بیورلی هیلتون لس‌آنجلس با معرفی برگزیدگان در بخش‌های گوناگون پایان یافت که در ادامه ایمیل در جریان فهرست برندگان این دوره جوایز گلدن گلوب قرار خواهید گرفت. فهرست برندگان این دوره جوایز گلدن گلوب در بخش سینما به شرح زیر است: بهترین فیلم درام: "دوازده سال بردگی" (استیو مک کویین) دیگر نامزدها: "کاپیتان فیلیپس"، "جاذبه"، "فیلومنا"، "شتاب" بهترین فیلم موزیکال یا کمدی: "حقه‌بازی آمریکایی" (دیوید او. راسل) دیگر نامزدها: "او"، "درون لوئین دیویس"، "نبراسکا"، "گرگ وال استریت" بهترین کارگردان: آلفونسو کوارون، "جاذبه" دیگر نامزدها: پل گرین‌گرس، "کاپیتان فیلیپس" / استیو مکویین، "12 سال بردگی" / الکساندر پین، "نبراسکا" / دیوید ا. راسل، "حقه‌بازی آمریکایی"
آلفونسو کواران، بهترین کارگردان
بهترین بازیگر مرد نقش اصلی فیلم‌های درام: متیو مکاناهی، (باشگاه خریداران دالاس) دیگر نامزدها: چوئیتل اجیوفور، "12 سال بردگی" / ایدریس البا، "ماندلا: راه طولانی آزادی" / تام هنکس، "کاپیتان فیلیپس" / رابرت ردفورد، "همه چیز از دست رفته" بهترین بازیگر زن نقش اصلی فیلم‌های درام: کیت بلانشت، (جاسمین غمگین) دیگر نامزدها: ساندرا بولاک، "جاذبه" / جودی دنچ، "فیلومنا" / اما تامپسن، "نجات آقای بنکس" / کیت وینسلت، "روز کارگر"
کیت بلانشت، بهترین بازیگر زن نقش اصلی فیلم‌های درام
بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی: لئوناردو دی‌کاپریو، "گرگ وال استریت" دیگر نامزدها: کریستین بیل، "حقه‌بازی آمریکایی" / بروس درن، "نبراسکا" / اسکار آیزاک، "درون لوئین دیویس" / واکین فینیکس، "او"
لئوناردو دی‌کاپریو، بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی
بهترین بازیگر زن موزیکال یا کمدی: ایمی آدامز، "حقه‌بازی آمریکایی" دیگر نامزدها: ژولی دلپی، "پیش از نیمه‌شب" / گرتا گرویگ، "فرانسس ها"، جولیا لوئیس-دریفوس، "به اندازه کافی گفته شد" / مریل استریپ، "August: Osage County" بهترین بازیگر مرد مکمل: جارد لتو، "Dallas Buyers Club" دیگر نامزدها: برخد عبدی، "کاپیتان فیلیپس" / دانیل برول، "شتاب" / برادلی کوپر، "حقه‌بازی آمریکایی" / میشائل فاسبندر، "12 سال بردگی" بهترین بازیگر زن مکمل: جنیفر لارنس، "حقه‌بازی آمریکایی" دیگر نامزدها: سالی هاوکینز، "جازمین غمگین" / لوپیتا نیونگ‌اُ، "12 سال بردگی" / جولیا رابرتز، "August: Osage County" / جون اسکیب، "نبراسکا"
جنیفر لارنس، بهترین بازیگر زن مکمل
بهترین فیلمنامه: اسپایک جونز، "او" دیگر نامزدها: باب نلسن، "نبراسکا" / جف پاپ استیو، "فیلومنا" / جان ریدلی، "12 سال بردگی" / اریک وارن سینگر و دیوید ا. راسل، "حقه‌بازی آمریکایی"
اسپایک جونز، برنده بهترین فیلمنامه
بهترین موسیقی: الکس ایبرت، "همه چیز از دست رفته" دیگر نامزدها: الکس هفز، "ماندلا: راه طولانی آزادی" / استیون پرایس، "جاذبه" / جان ویلیامز "دزد کتاب" / هانس زیمر، "12 سال بردگی" بهترین ترانه: "عشق عادی"، یوتو، "ماندلا: راه طولانی آزادی" دیگر نامزدها: "اطلس"، کلدپلی، "بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن" / "رهایش کن"، ایدینا منزل، "یخ‌زده" / "خواهش می‌کنم آقای کندی"، جاستین تیمبرلیک، "درون لوئین دیویس" / "شیرین‌تر از قصه"، تیلور سوئیفت، "یک شانس" بهترین فیلم انیمیشن: "یخ‌زده" دیگر نامزدها: "خانواده کرود"، "من نفرت‌انگیز 2" بهترین فیلم خارجی‌‌زبان: "زیبایی بزرگ"، ایتالیا ساخته پائولو سورنتینو دیگر نامزدها: "آبی گرم‌ترین رنگ است"، فرانسه / "شکار"، دانمارک / "گذشته"، ایران / "باد، شدید می‌وزد"، ژاپن
اصغر فرهادی و برنیس بژو بر روی فرش قرمز مراسم گلدن گلوب 2014
اصغر فرهادی که فیلم "گذشته" او نامزد دریافت بهترین فیلم خارجی زبان در گلدن گلوب 2014 بود این بار از دستیابی به این جایزه بازماند و فیلم ایتالیایی "زیبایی بزرگ" به کارگردانی پائولو سورنتینو برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌‌زبان شد. فرهادی در حالی مراسم گلدن گلوب امسال را دست خالی ترک می‌کند که دو سال پیش برای "جدایی نادر از سیمین" جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت کرد. گلدن گلوب پس از اسکار مهم‌ترین جایزه سینمایی آمریکاست. فهرست برندگان این دوره جوایز گلدن گلوب در بخش تلویزیون نیز به شرح زیر است: بهترین سریال درام: "بریکینگ بد" دیگر نامزدها: "دانتن ابی"، "همسر خوب"، "خانه پوشالی"، "استادان جنسیت" بهترین سریال موزیکال یا کمدی: "بروکلین 9-9" دیگر نامزدها: "نظریه انفجار بزرگ"، "دخترها"، "خانواده مدرن" و "پارک‌ها و تفریحات" بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: "پشت چلچراغ" دیگر نامزدها: "داستان وحشت آمریکایی: محفل جادوگران"، "رقص روی لبه"، "بر فراز دریاچه" و "ملکه سفید" بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: مایکل داگلاس برای "پشت چلچراغ" دیگر نامزدها: مت دیمن برای "پشت چلچراغ"، چوئیتل اجیوفور برای "رقص روی لبه"، ایدریس البا برای "لوتر" و آل پاچینو برای فیل اسپکتور بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: الیزابت ماس برای "بر فراز دریاچه" دیگر نامزدها: هلنا بونهام کارتر برای "برتن و تیلور"، ربه‌کا فرگوسن برای "ملکه سفید"، جسیکا لنگ برای "داستان وحشت آمریکایی: محفل جادوگران" و هلن میرن برای "فیل اسپکتور"
الیزابت ماس، بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
بهترین بازیگر مرد سریال موزیکال یا کمدی: اندی سمبرگ برای "بروکلین 9-9" دیگر نامزدها: جیسن بیتمن برای "Arrested Development"، دن چیدل برای "خانه دروغ‌ها"، مایکل جی. فاکس برای "برنامه مایکل جی. فاکس" و جیم پارسونز برای "نظریه انفجار بزرگ" بهترین بازیگر زن سریال موزیکال یا کمدی: ایمی پولر برای "پارک‌ها و تفریحات" دیگر نامزدها: زوئی دشانل برای "دختر جدید"، لنا دنهام برای "دخترها"، ادی فالکو برای "پرستار جکی"، جولیا لوئیس-دریفوس برای "Veep" بهترین بازیگر مرد سریال درام: برایان کرنستن برای "بریکینگ بد" دیگر نامزدها: لیو شرایبر برای "ری داناوان"، مایکل شین برای "اساتید جنسیت"، کوین اسپیسی برای "خانه پوشالی" و جیمز اسپیدر برای "فهرست سیاه" بهترین بازیگر زن سریال درام: رابین رایت برای "خانه پوشالی" دیگر نامزدها: جولیانا مارگولیس برای "همسر خوب"، تاتیانا ماسلینی برای "Orphan Black"، تیلور شیلینگ برای "نارنجی، سیاه جدید است" و کری واشنگتن برای "رسوایی"
رابین رایت، بهترین بازیگر زن سریال درام
بهترین بازیگر مرد مکمل سریال، سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: جان وویت برای "ری داناوان" دیگر نامزدها: جاش چارلز برای "همسر خوب"، راب لو برای "پشت چلچراغ"، "آرون پال" برای "بریکینگ بد"، کوری استال برای "خانه پوشالی" بهترین بازیگر زن مکمل سریال، سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: ژاکلین بیست برای "رقص روی لبه" دیگر نامزدها: جنت مک‌تیر برای "ملکه سفید"، هیدن پنه‌تیر برای "نشویل"، مونیکا پوتر برای "Parwntood" و سوفیا وارگارا برای "خانواده مدرن" همچنین طبق اعلام قبلی برگزارکنندگان جوایز گلدن گلوب، "وودی آلن"، کارگردان و فیلمنامه‌نویس پیشکسوت هالیوود به پاس یک عمر حضور مستمر و درخشان در عرصه سینما، جایزه دستاورد سینمایی را دریافت کرد. البته وی طبق عادت مرسوم‌اش که به ندرت در محافل سینمایی حضور می‌یابد، به بیورلی هیلتون نرفت.
تصاویری دیگر از حضور سوپراستارهای سینمای آمریکا در مراسم گلدن گلوب 2014 بخش فال روزانه هر روز آپدیت میشود، جهت مشاهده روی تصویر زیر کلیک کنید

مراسم اهـدا جوایـز گلدن گلوب 2014
























































     

مراسم اهـدا جوایـز گلدن گلوب 2014


همانطور که شما دوستان علاقمند به سینما و تلویزیون مطلع هستید جایزه گلدن گلوب Golden Globe Award نام مجموعه جوایزی است که هرساله در آمریکا توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی اهدا می‌گردد. این جایزه نخستین بار در سال ۱۹۴۴ به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت. مهم‌ترین جایزه آکادمی با نام "بهترین فیلم" یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فیلم‌سازان محسوب می‌شود. همچنین جایزه "یک عمر فعالیت هنری" یکی از مهم‌ترین جوایز گلدن گلوب است که هر سال به یکی از بزرگان عرصه سینما و تلویزیون آمریکا داده می‌شود.

گفتنی است هفتادویکمین مراسم سالانه‌ اعطای جوایز سینمایی گلدن گلوب امسال در هتل بیورلی هیلتون لس‌آنجلس با معرفی برگزیدگان در بخش‌های گوناگون پایان یافت که در ادامه ایمیل در جریان فهرست برندگان این دوره جوایز گلدن گلوب قرار خواهید گرفت. فهرست برندگان این دوره جوایز گلدن گلوب در بخش سینما به شرح زیر است: بهترین فیلم درام: "دوازده سال بردگی" (استیو مک کویین) دیگر نامزدها: "کاپیتان فیلیپس"، "جاذبه"، "فیلومنا"، "شتاب" بهترین فیلم موزیکال یا کمدی: "حقه‌بازی آمریکایی" (دیوید او. راسل) دیگر نامزدها: "او"، "درون لوئین دیویس"، "نبراسکا"، "گرگ وال استریت" بهترین کارگردان: آلفونسو کوارون، "جاذبه" دیگر نامزدها: پل گرین‌گرس، "کاپیتان فیلیپس" / استیو مکویین، "12 سال بردگی" / الکساندر پین، "نبراسکا" / دیوید ا. راسل، "حقه‌بازی آمریکایی"
آلفونسو کواران، بهترین کارگردان
بهترین بازیگر مرد نقش اصلی فیلم‌های درام: متیو مکاناهی، (باشگاه خریداران دالاس) دیگر نامزدها: چوئیتل اجیوفور، "12 سال بردگی" / ایدریس البا، "ماندلا: راه طولانی آزادی" / تام هنکس، "کاپیتان فیلیپس" / رابرت ردفورد، "همه چیز از دست رفته" بهترین بازیگر زن نقش اصلی فیلم‌های درام: کیت بلانشت، (جاسمین غمگین) دیگر نامزدها: ساندرا بولاک، "جاذبه" / جودی دنچ، "فیلومنا" / اما تامپسن، "نجات آقای بنکس" / کیت وینسلت، "روز کارگر"
کیت بلانشت، بهترین بازیگر زن نقش اصلی فیلم‌های درام
بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی: لئوناردو دی‌کاپریو، "گرگ وال استریت" دیگر نامزدها: کریستین بیل، "حقه‌بازی آمریکایی" / بروس درن، "نبراسکا" / اسکار آیزاک، "درون لوئین دیویس" / واکین فینیکس، "او"
لئوناردو دی‌کاپریو، بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی
بهترین بازیگر زن موزیکال یا کمدی: ایمی آدامز، "حقه‌بازی آمریکایی" دیگر نامزدها: ژولی دلپی، "پیش از نیمه‌شب" / گرتا گرویگ، "فرانسس ها"، جولیا لوئیس-دریفوس، "به اندازه کافی گفته شد" / مریل استریپ، "August: Osage County" بهترین بازیگر مرد مکمل: جارد لتو، "Dallas Buyers Club" دیگر نامزدها: برخد عبدی، "کاپیتان فیلیپس" / دانیل برول، "شتاب" / برادلی کوپر، "حقه‌بازی آمریکایی" / میشائل فاسبندر، "12 سال بردگی" بهترین بازیگر زن مکمل: جنیفر لارنس، "حقه‌بازی آمریکایی" دیگر نامزدها: سالی هاوکینز، "جازمین غمگین" / لوپیتا نیونگ‌اُ، "12 سال بردگی" / جولیا رابرتز، "August: Osage County" / جون اسکیب، "نبراسکا"
جنیفر لارنس، بهترین بازیگر زن مکمل
بهترین فیلمنامه: اسپایک جونز، "او" دیگر نامزدها: باب نلسن، "نبراسکا" / جف پاپ استیو، "فیلومنا" / جان ریدلی، "12 سال بردگی" / اریک وارن سینگر و دیوید ا. راسل، "حقه‌بازی آمریکایی"
اسپایک جونز، برنده بهترین فیلمنامه
بهترین موسیقی: الکس ایبرت، "همه چیز از دست رفته" دیگر نامزدها: الکس هفز، "ماندلا: راه طولانی آزادی" / استیون پرایس، "جاذبه" / جان ویلیامز "دزد کتاب" / هانس زیمر، "12 سال بردگی" بهترین ترانه: "عشق عادی"، یوتو، "ماندلا: راه طولانی آزادی" دیگر نامزدها: "اطلس"، کلدپلی، "بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن" / "رهایش کن"، ایدینا منزل، "یخ‌زده" / "خواهش می‌کنم آقای کندی"، جاستین تیمبرلیک، "درون لوئین دیویس" / "شیرین‌تر از قصه"، تیلور سوئیفت، "یک شانس" بهترین فیلم انیمیشن: "یخ‌زده" دیگر نامزدها: "خانواده کرود"، "من نفرت‌انگیز 2" بهترین فیلم خارجی‌‌زبان: "زیبایی بزرگ"، ایتالیا ساخته پائولو سورنتینو دیگر نامزدها: "آبی گرم‌ترین رنگ است"، فرانسه / "شکار"، دانمارک / "گذشته"، ایران / "باد، شدید می‌وزد"، ژاپن
اصغر فرهادی و برنیس بژو بر روی فرش قرمز مراسم گلدن گلوب 2014
اصغر فرهادی که فیلم "گذشته" او نامزد دریافت بهترین فیلم خارجی زبان در گلدن گلوب 2014 بود این بار از دستیابی به این جایزه بازماند و فیلم ایتالیایی "زیبایی بزرگ" به کارگردانی پائولو سورنتینو برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌‌زبان شد. فرهادی در حالی مراسم گلدن گلوب امسال را دست خالی ترک می‌کند که دو سال پیش برای "جدایی نادر از سیمین" جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت کرد. گلدن گلوب پس از اسکار مهم‌ترین جایزه سینمایی آمریکاست. فهرست برندگان این دوره جوایز گلدن گلوب در بخش تلویزیون نیز به شرح زیر است: بهترین سریال درام: "بریکینگ بد" دیگر نامزدها: "دانتن ابی"، "همسر خوب"، "خانه پوشالی"، "استادان جنسیت" بهترین سریال موزیکال یا کمدی: "بروکلین 9-9" دیگر نامزدها: "نظریه انفجار بزرگ"، "دخترها"، "خانواده مدرن" و "پارک‌ها و تفریحات" بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: "پشت چلچراغ" دیگر نامزدها: "داستان وحشت آمریکایی: محفل جادوگران"، "رقص روی لبه"، "بر فراز دریاچه" و "ملکه سفید" بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: مایکل داگلاس برای "پشت چلچراغ" دیگر نامزدها: مت دیمن برای "پشت چلچراغ"، چوئیتل اجیوفور برای "رقص روی لبه"، ایدریس البا برای "لوتر" و آل پاچینو برای فیل اسپکتور بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: الیزابت ماس برای "بر فراز دریاچه" دیگر نامزدها: هلنا بونهام کارتر برای "برتن و تیلور"، ربه‌کا فرگوسن برای "ملکه سفید"، جسیکا لنگ برای "داستان وحشت آمریکایی: محفل جادوگران" و هلن میرن برای "فیل اسپکتور"
الیزابت ماس، بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
بهترین بازیگر مرد سریال موزیکال یا کمدی: اندی سمبرگ برای "بروکلین 9-9" دیگر نامزدها: جیسن بیتمن برای "Arrested Development"، دن چیدل برای "خانه دروغ‌ها"، مایکل جی. فاکس برای "برنامه مایکل جی. فاکس" و جیم پارسونز برای "نظریه انفجار بزرگ" بهترین بازیگر زن سریال موزیکال یا کمدی: ایمی پولر برای "پارک‌ها و تفریحات" دیگر نامزدها: زوئی دشانل برای "دختر جدید"، لنا دنهام برای "دخترها"، ادی فالکو برای "پرستار جکی"، جولیا لوئیس-دریفوس برای "Veep" بهترین بازیگر مرد سریال درام: برایان کرنستن برای "بریکینگ بد" دیگر نامزدها: لیو شرایبر برای "ری داناوان"، مایکل شین برای "اساتید جنسیت"، کوین اسپیسی برای "خانه پوشالی" و جیمز اسپیدر برای "فهرست سیاه" بهترین بازیگر زن سریال درام: رابین رایت برای "خانه پوشالی" دیگر نامزدها: جولیانا مارگولیس برای "همسر خوب"، تاتیانا ماسلینی برای "Orphan Black"، تیلور شیلینگ برای "نارنجی، سیاه جدید است" و کری واشنگتن برای "رسوایی"
رابین رایت، بهترین بازیگر زن سریال درام
بهترین بازیگر مرد مکمل سریال، سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: جان وویت برای "ری داناوان" دیگر نامزدها: جاش چارلز برای "همسر خوب"، راب لو برای "پشت چلچراغ"، "آرون پال" برای "بریکینگ بد"، کوری استال برای "خانه پوشالی" بهترین بازیگر زن مکمل سریال، سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: ژاکلین بیست برای "رقص روی لبه" دیگر نامزدها: جنت مک‌تیر برای "ملکه سفید"، هیدن پنه‌تیر برای "نشویل"، مونیکا پوتر برای "Parwntood" و سوفیا وارگارا برای "خانواده مدرن" همچنین طبق اعلام قبلی برگزارکنندگان جوایز گلدن گلوب، "وودی آلن"، کارگردان و فیلمنامه‌نویس پیشکسوت هالیوود به پاس یک عمر حضور مستمر و درخشان در عرصه سینما، جایزه دستاورد سینمایی را دریافت کرد. البته وی طبق عادت مرسوم‌اش که به ندرت در محافل سینمایی حضور می‌یابد، به بیورلی هیلتون نرفت.

قطع درختان و چرای دام اهلی در جنگل های تالش / گزارش تصویری


قطع درختان و چرای دام اهلی در جنگل های تالش / گزارش تصویری

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دلیل توسعه ناپایدار فعالیت های انسانی و بهره برداری بی رویه، جنگل های شمال کشور در حال نابودی است و به سرعت از کیفیت و وسعت آنها کاسته می شود. در این میان قطع درختان و چرای دام اهلی مهمترین عوامل تخریب و نابودی جنگل های شمال به شمار می روند. تصاویر این گزارش مربوط به منطقه پیسه سون در شهرستان تالش است.

آیا میـدانستیـد ؟!



 


 


آیا میـدانستیـد ؟!


دانستنی های جالب در مورد کاربرد واژگان فارسی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آیا میدانستید
برخی‌ها واژه‌های زیر را که همگی فرانسوی هستند را فارسی می‌دانند؟

آسانسور، آلیاژ، آمپول، املت، باسن، بتون، بلیت، بیسکویت، پاکت، پالتو، پریز، پلاک، پماد، پوتین، پودر، پوره، پونز، پیک نیک، تابلو، تراس، تراخم، تمبر، تیراژ، تور، تیپ، خاویار، دکتر، دلیجان، دوجین، دوش، دبپلم، دیکته، رژ، رژیم، رفوزه، رگل، رله، روبان، زیگزاگ، ژن، ساردین، سالاد، سانسور، سرامیک، سرنگ، سرویس، سری، سزارین، سوس، سلول، سمینار، سودا، سوسیس، سیلو، سن، سنا، سندیکا، سیفون، سیمان، شانس، شوسه، شوفاژ، شیک، شیمی، صابون، فامیل، فر، فلاسک، فلش،فیله، فیبر، فیش، فیلسوف، فیوز، کائوچو، کابل، کادر، کادو، کارت، کارتن، کافه، کامیون، کاموا، کپسول، کت، کتلت، کراوات، کرست، کلاس، کلوب، کلیشه، کمپ، کمپرس، کمپوت، کمد، کمیته، کنتور، کنسرو، کنسول، کنکور، کنگره، کودتا، کوپن، کوپه، کوسن، گاراژ، گارد، گاز، گارسون، گریس، گیشه، گیومه، لاستیک، لامپ، لیسانس، لیست، لیموناد، مات، مارش، ماساژ، ماسک، مبل، مغازه، موکت، مامان، ماتیک، ماشین، مانتو، مایو، مبل، متر، مدال، مرسی، موزائیک، موزه، مین، مینیاتور، نفت، نمره، واریس، وازلین، وافور، واگن، ویترین، ویرگول، هاشور،هال، هالتر، هورا و بسیاری از واژه‌های دیگر.


آیا میدانستید که بسیاری از واژه‌های عربی در زبان فارسی در واقع عربی نیستند و اعراب آن‌ها را به معنایی که خود می‌دانند در نمی‌یابند؟ این واژه‌ها را ساختگی (جعلی) می‌نامند و بیشترشان ساختهٔ ترکان عثمانی است. از آن زمره‌اند:

ابتدایی (عرب می‌گوید: بدائی)، انقلاب (عرب می‌گوید: ثوره)، تجاوز (اعتداء)، تولید (انتاج)، تمدن (مدنیه)، جامعه (مجتمع)، جمعیت (سکان)، خجالت (حیا)، دخالت (مداخله)، مثبت (وضعی)، مسری (ساری)، مصرف (استهلاک)، مذاکره (مفاوضه)، ملت (شَعَب)، ملی (قومی)، ملیت (الجنسیه) و بسیاری از واژه‌های دیگر.

بسیاری از واژه‌های عربی در زبان فارسی را نیز اعراب در زبان خود به معنی دیگری می‌فهمند، از آن زمره‌اند:

رقیب (عرب می‌فهمد: نگهبان)، شمایل (عرب می‌فهمد: طبع‌ها)، غرور (فریفتن)، لحیم (پرگوشت)، نفر (مردم)، وجه (چهره) و بسیاری از واژه‌های دیگر.


آیا میدانستید که ما بسیاری از واژه‌های فارسی‌مان را به عربی و یا به فرنگی واگویی (تلفظ) می‌کنیم؟

این واژه‌های فارسی را یا اعراب از ما گرفته و عربی (معرب) کرده‌اند و دوباره به ما پس داده‌اند و یا از زبان‌های فرنگی، که این واژها را به طریقی از خود ما گرفته‌اند، دوباره به ما داده‌اند و از آن زمره‌اند:

- از عربی : فارسی (که پارسی بوده است)، خندق (که کندک بوده است)، دهقان (دهگان)، سُماق (سماک)، صندل (چندل)، فیل (پیل)، شطرنج (شتررنگ)، غربال (گربال)، یاقوت (یاکند)، طاس (تاس)، طراز (تراز)، نارنجی (نارنگی)، سفید (سپید)، قلعه (کلات)،خنجر (خون گر)، صلیب (چلیپا) و بسیاری از واژه‌های دیگر.

- از روسی : استکان: این واژه در اصل همان "دوستگانی" فارسی است که در فارسی قدیم به معنای جام شراب بزرگ و یا نوشیدن شراب از یک جام به افتخار دوست بوده است که از سدهٔ ١۶ میلادی از راه زبان‌ ترکی وارد زبان روسی شده و به شکل استکان درآمده است و اکنون در واژه‌نامه‌های فارسی آن را وام‌واژه‌ای روسی می‌دانند.

سارافون: این واژه در اصل "سراپا" ی فارسی بوده است که از راه زبان ترکی وارد زبان روسی شده و واگویی آن عوض شده است. اکنون سارافون به نوعی جامهٔ ملی زنانهٔ روسی گفته می‌شود که بلند و بدون آستین است.

پیژامه: همان " پای‌جامه" فارسی است که اکنون در زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و روسی pyjama نوشته شده و به کار می‌رود و آن‌ها مدعی وام دادن آن به ما هستند.

واژه‌های فراوانی در زبان‌های عربی، ترکی، روسی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی نیز فارسی است و بسیاری از فارسی زبانان آن را نمی‌دانند. از آن جمله‌اند:

- کیوسک که از کوشک فارسی به معنی ساختمان بلند گرفته شده است و در تقریباً همهٔ زبان‌های اروپایی هست.

- شغال که در روسی shakal، در فرانسوی chakal، در انگلیسی jackal و در آلمانیSchakal نوشته می‌شود.

- کاروان که در روسی karavan، در فرانسوی caravane، در انگلیسی caravan و در آلمانی Karawane نوشته می‌شود.

- کاروانسرا که در روسی karvansarai، در فرانسوی caravanserail، در انگلیسی caravanserai و در آلمانی karawanserei نوشته می‌شود.

- پردیس به معنی بهشت که در فرانسوی paradis، در انگلیسی paradise و در آلمانی Paradies نوشته می‌شود.

- مشک که در فرانسوی musc، در انگلیسی musk و در آلمانی Moschus نوشته می‌شود.

- شربت که در فرانسوی sorbet، در انگلیسی sherbet و در آلمانی Sorbet نوشته می‌شود.

- بخشش که در انگلیسی baksheesh و در آلمانی Bakschisch نوشته می‌شود و در این زبان‌ها معنی رشوه هم می‌دهد.

- لشکر که در فرانسوی و انگلیسی lascar نوشته می‌شود و در این زبان‌ها به معنی ملوان هندی نیز هست.

- خاکی به معنی رنگ خاکی که در زبان‌های انگلیسی و آلمانی khaki نوشته می‌شود.

- کیمیا به معنی علم شیمی که در فرانسوی، در انگلیسی و در آلمانی نوشته می‌شود.

- ستاره که در فرانسوی astre در انگلیسی star و در آلمانی Stern نوشته می‌شود. Esther نیز که نام زن در این کشورهاست به همان معنی ستاره است.

برخی دیگر از نام‌های زنان در این کشور‌ها نیز فارسی است، مانند:

- Roxane که از واژهٔ فارسی رخشان به معنی درخشنده است و در فارسی نیز به همین معنی برای نام زنان روشنک وجود دارد.

- Jasmine که از واژهٔ فارسی یاسمن و نام گلی است.

- Lila که از واژهٔ فارسی لِیلاک به معنی یاس بنفش رنگ است.

- Ava که از واژهٔ فارسی آوا به معنی صدا یا آب است. مانند آوا گاردنر.

- واژه‌های فارسی موجود در زبان‌های عربی، ترکی و روسی را به دلیل فراوانی جداگانه خواهیم آورد.


آیا میدانستید که این عادت امروز ایرانیان که در جملات نهی‌کنندهٔ خود "ن" نفی را به جای "م" نهی به کار می‌برند از دیدگاه دستور زبان پارسی نادرست است؟

امروز ایرانیان هنگامی که می‌خواهند کسی را از کاری نهی کنند، به جای آن که مثلا بگویند: مکن! یا مگو! (یعنی به جای کاربرد م نهی) به نادرستی می‌گویند:

نکن! یا نگو! (یعنی ن نفی را به جای م نهی به کار می‌برند).

در پارسی، درست آن است که برای نهی کردن از چیزی، از م نهی استفاده شود، یعنی مثلاً باید گفت: مترس!، میازار!، مده!، مبادا! (نه نترس!، نیازار!، نده!، نبادا!) و تنها برای نفی کردن (یعنی منفی کردن فعلی) ن نفی به کار رود، مانند: من گفتهٔ او را باور نمی‌کنم، چند روزی است که رامین را ندیده‌ام. او در این باره چیزی نگفت.


آیا میدانستید که اصل و نسب برخی از واژه‌ها و عبارات مصطلح در زبان پارسی در واژ‌ه‌ها عبارتی از یک زبان بیگانه قرار دارد و شکل دگرگون شدهٔ آن وارد زبان ما شده است؟ به نمونه‌های زیر توجه کنید:

- هشلهف: مردم برای بیان این نظر که واگفت (تلفظ) برخی از واژه‌ها یا عبارات از یک زبان بیگانه تا چه اندازه می‌تواند نازیبا و نچسب باشد، جملهٔ انگلیسی I shall have (به معنی من خواهم داشت) را به مسخره هشلهف خوانده‌اند تا بگویند ببینید واگویی این عبارت چقدر نامطبوع است! و اکنون دیگر این واژهٔ مسخره آمیز را برای هر واژهٔ عبارت نچسب و نامفهوم دیگر نیز (چه پارسی و چه بیگانه) به کار می‌برند.

- چُسان فُسان: از واژهٔ روسی Cossani Fossani به معنی آرایش شده و شیک پوشیده گرفته شده است.

- زِ پرتی: واژهٔ روسی Zeperti به معنی زندانی است و استفاده از آن یادگار زمان قزاق‌های روسی در ایران است در آن دوران هرگاه سربازی به زندان می‌افتاد دیگران می‌گفتند یارو زپرتی شد و این واژه کم کم این معنی را به خود گرفت که کار و بار کسی خراب شده و اوضاعش دیگر به هم ریخته است.

- شِر و وِر: از واژهٔ فرانسوی Charivari به معنی همهمه، هیاهو و سرو صدا گرفته شده است.

- فاستونی: پارچه ای است که نخستین بار در شهر باستون Boston در امریکا بافته شده است و بوستونی می‌گفته‌اند.

- اسکناس: از واژهٔ روسی Assignatsia که خود از واژهٔ فرانسوی Assignat به معنی برگهٔ دارای ضمانت گرفته شده است.

- فکسنی: از واژهٔ روسی Fkussni به معنی بامزه گرفته شده است و به کنایه و واژگونه به معنی بیخود و مزخرف به کار برده شده است.

- لگوری (دگوری هم می‌گویند): یادگار سربازخانه‌های ایران در دوران تصدی سوئدی‌ها است که به زبان آلمانی به فاحشهٔ کم‌بها یا فاحشهٔ نظامی می‌گفتند: Lagerhure.

- نخاله: یادگار سربازخانه‌های قزاق‌های روسی در ایران است که به زبان روسی به آدم بی ادب و گستاخ می‌گفتند Nakhal و مردم از آن برای اشاره به چیز اسقاط و به درد نخور هم استفاده کرده‌اند.

مراقـب دزدان اتومبیـل خـود باشیـد










 


 


دزدان اتومبیل از آنچـه تصـور می کنید به شما نزدیـک ترند !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با وجود پیشرفت چشمگیر پلیس در مقابله با سرقت خودرو، هنوز هم این نوع پرونده ها بخش قابل توجهی از جرایم ارتکابی کشور را تشکیل می دهد. سرقت خودرو در حال حاضر یکی از دغدغه های جدی پلیس در کشور های مختلف جهان است. بر اساس آماری که چندی پیش از سوی پلیس فدرال آمریکا منتشر شد، در این کشور هر ۱۳ ثانیه یک خودرو سرقت می شود و بیشتر این خودرو های سرقتی نیز از سوی باند های مافیایی به دیگر کشور ها منتقل و به فروش می رسد.

معضل سرقت خودرو در کشورمان نیز سال های زیادی است که مشکلاتی را برای صاحبان خودروها، پلیس، بیمه ها، دستگاه قضایی و... به وجود آورده است. خودروهای پرتیراژ داخلی مورد علاقه سارقان است و باوجود هشدارها و پیگیری های انجام شده برای ارتقای امنیت این خودروها، سارقان همچنان براحتی خودرو ها را سرقت می کنند و روزی نیست مالباختگان در دادسرای ویژه ای که در این ارتباط تشکیل شده برای یافتن خودروی خود از مسئولان درخواست مساعدت نکنند.

:: سارقان حرفه ای خودرو

تاریخ اولین سرقت خودرو در کشور هنوز معلوم نیست، اما با تشکیل شعبه ای در پلیس آگاهی با عنوان اداره مبارزه با سرقت وسایط نقلیه که از قدیمی ترین شعبه های پلیس آگاهی است؛ خود نشان می دهد این نوع جرم با گذشت زمان با پیچیدگی خاصی همراه بوده و امروزه این شعبه به دو اداره مجزا در ارتباط با سرقت موتورسیکلت و سرقت خودرو تفکیک شده است.

:: خودروی دوست داشتنی سارقان

امروزه خودرو جایگاه ویژه ای نزد مردم دارد و سارقان نیز تمایل فراوانی به سرقت خودرو دارند. یکی از اقدامات پلیس آگاهی برای مقابله با سارقان و پیشگیری از سرقت، شناسایی آسیب های مربوط به تولید خودرو و امنیت آنهاست. به همین دلیل، هر سال پلیس با دعوت از خودروسازان تعدادی از سارقان حرفه ای را نیز از زندان به پلیس آگاهی منتقل کرده و از آنها خواسته می شود انواع خودرو ها را سرقت کنند و با تعیین زمان برای سرقت هر خودرو توصیه های لازم را به خودروسازان ارائه می کنند. برای نمونه در یکی از این نشست ها، از یکی از سارقان حرفه ای پرسیدم برای سرقت خودروی پراید چه مدت زمان نیاز داری؟ جوان سارق خنده ای کرد و گفت: باورکن ما خودروی پراید را سرقت نمی کنیم، بلکه او با دیدن ما خود به دنبال ما راه می افتد!

از نگاه پلیس، تلاش خودروسازان در زمینه اقدامات تامینی مطلوب است، اما این اقدامات جامع نیست و همچنان باید برای افزایش ضریب امنیت محصولات خود تلاش کنند. زیرا در کنار سرقت خودرو، سارقان علاقه مند به ربودن وسایل داخل خودرو و قطعات هستند و از قطعه سازان خواسته شده است در راستای "هویت سازی" برای قطعات خودروشان اقداماتی انجام دهند. با این حال، آمارها نشان می دهد ۷۰ درصد خودروهای سرقتی به صورت رها شده کشف می شود؛ به این معنی که مجرمان برای هر کاری اقدام به سرقت خودرو و پس از اعمال مجرمانه خودرو را رها می کنند، البته بیش از ۹۰ درصد خودروهای سرقتی توسط پلیس کشف می شود، اما افزایش ایمن سازی خودروها در مقابله با سرقت، یک مطالبه طبیعی برای شهروندان است.

:: آمار سرقت در ایران

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی پلیس، روزانه به طور میانگین نزدیک به ۵۰ دستگاه خودرو سرقت می شود که به همین میزان نیز خودروی سرقتی کشف می شود. اگر چه در چند سال گذشته با توصیه ها و هشدار های پلیس میزان سرقت ها رو به کاهش است و خودروسازان نیز سعی در ارتقای امنیت خودرو های تولیدی دارند، اما نباید از نظر دور داشت شیوه و شگرد های سرقت بسیار متفاوت تر از گذشته است.

:: شیوه های سرقت

در ارتباط با شیوه و شگردهای سرقت که هر روز با یک روش انجام می شود، باید عنوان کرد در حال حاضر بیشترین نوع سرقت خودرو استفاده از شاه کلید و تخریب شیشه است. از جمله روش های دیگری که می توان به آن اشاره کرد، سرقت خودرو با جرثقیل است که در این روش سارقان با شناسایی خودرو هایی که به مدت طولانی از سوی صاحبانشان رها می شود با کرایه جرثقیل این خودروها را سرقت می کنند.

فراموش نکنیم دزدهای خودرو از جمله سارقان فرصت طلبی هستند که مترصد لحظه ها هستند. بارها شاهد بوده ایم مالک یک خودرو ـ برای دقایقی مثلا برای خرید روزنامه یا سیگار ـ خودرو را به حالت روشن گذاشته و همین فرصت کافی بوده است تا سارقان با نشستن پشت فرمان، خودرو​ را سرقت کنند.

روش دیگر در سرقت خودرو باندهای معروف به سند نمره است. در این روش، سارقان با خرید خودروهای تصادفی که بشدت آسیب دیده با انتقال اسناد مالکیت به نام خود بلافاصله خودروی مشابه را سرقت کرده و اسناد و مدارک خودروی تصادفی را جایگزین خودرو های تصادفی می کنند که این نوع سرقت و باندهای سند نمره امروزه یکی از معضلات جدی است که بارها پلیس آگاهی نیز درخواست کرده است خودرو های تصادفی بدون انتقال اسناد مالکیت به اوراقچی ها فروخته شود. اما با وجود این درخواست هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده و این روند بستر های مناسب را برای اعمال مجرمانه سارقان فراهم کرده است.

خرید خودرو با چک های جعلی نیز از جمله سرقت های مربوط به این حوزه است که در آن سارقان با دیدن آگهی های مربوط به فروش خودرو در ساعات پایانی روز با فروشنده قرار ملاقات گذاشته و به دلیل آن که بانک ها در این ساعت تعطیل است، آنها با ارائه چک های جعلی و پرداخت مبالغ ناچیزی پول، خودرو را از فروشنده دریافت و متواری می شوند. ضمن آنکه این نوع سارقان به قول خودشان طعمه های چرب را مورد توجه قرار داده و با ظاهری آراسته و معرفی خود به عنوان دکتر و مهندس و... فروشنده را براحتی فریب داده و خودرو ها را سرقت می کنند.

امتحان خودرو نیز هنگام خرید از دیگر شگردهای سارقان است که در آن فرد سارق با جلب اعتماد فروشنده، ابتدا یک خودروی سرقتی ارزانقیمت را نزد فروشنده به امانت گذاشته و سپس به بهانه امتحان خودرو​ را سرقت می کنند. پیچیدگی روزافزون اعمال مجرمانه به سرقت خودرو و حرفه ای تر شدن سارقان منجر شده و روش ها و شیوه های مرسوم سرقت خودرو را به اندازه غیرقابل احصایی رسانده است، از همین رو پوشش تمام روش های سرقت خودرو اگر هم غیرممکن نباشد، بسیار دشوار است.

با این حال در ادامه برخی دیگر از شگردهای سرقت خودرو را نیز که با توجه به پرونده های رسانه ای شده عمومیت داشته ​می خوانید؛

ـ سرقت حرفه ای که با بازکردن قفل در و بریدن زنجیر و قطع دزدگیر و خنثی کردن هرگونه تجهیزات ایمنی شکل می گیرد.

ـ سرقت توام با زورگیری با سلاح سرد و گرم

ـ سرقت به شیوه خوراندن مواد مسموم و آغشته به مواد بیهوشی و خواب آور

ـ سرقت به شیوه سوارشدن زنان سارق و جلب اعتماد راننده

ـ سرقت به شیوه کلاهبرداری و واردشدن به جهت معامله و خرید خودرو

ـ سرقت خودرو از جلوی در منزل و هنگامی که راننده برای باز و بسته کردن در پارکینگ از خودروی روشن پیاده می شود.

ـ سرقت از طریق ساختن سوئیچ که معمولا توسط دوستان، آشنایان و بعضا تعمیرکاران که خودرو در اختیارشان گذاشته می شود، صورت می گیرد.

ـ سرقت با صحنه سازی که یک نزاع ساختگی ایجاد می شود. وقتی حواس راننده پرت می شود، سارقان آن را به سرقت می برند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هشدار؛ برای پیشگیری از سرقت خودرو

(ایمنی خودرو را جدی بگیریم)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برای پیشگیری از سرقت خودروی خود چه کنیم؟ اگر می خواهید از سرقت خودرو و لوازم آن پیشگیری کنید به ۳۶ نکته زیر توجه کنید :

۱. اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و دیگر وسایل تاخیری و بازدارنده مجهز کنید.

۲. اتومبیل خود را حتی برای دقایقی کوتاه در اختیار افرادی که شناخت کافی از آنان ندارید، نگذارید.

۳. سوئیچ خود را در هیچ مکانی جا نگذارید.

۴. هنگام ترک اتومبیل دقت کنید درها و شیشه ها کاملا بسته باشند.

۵. از پارک کردن اتومبیل در نقاط خلوت و تاریک خودداری کنید.

۶. هنگام گردش و تفریح، اتومبیل خود را در مکانی امن و در پارکینگ های مطمئن پارک کنید.

۷. اتومبیل خود را حتی برای لحظه کوتاهی با موتور روشن ترک نکنید.

۸. در زمان خروج از پارکینگ ابتدا خودرو را خاموش کنید، سوئیچ را بردارید و سپس به بستن در پارکینگ اقدام کنید.

۹. چنانچه اتومبیل خود را در پارکینگ منزل پارک می کنید، حتما همه درهای آن را قفل کنید و از گذاشتن سوئیچ روی آن بپرهیزید.

۱۰. اگر به دلیل نقص فنی مجبور به هل دادن خودروی خود هستید، اجازه ندهید افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند.

۱۱. در مواقع اضطراری و هنگام وقوع حادثه و مراجعه به مراکز درمانی، خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت ترک اتومبیل، نکات ایمنی را رعایت کنید.

۱۲. هنگام تصادف یا نزاع هایی که احتمال ساختگی بودن آنها وجود دارد، مراقب باشید و اتومبیل خود را رها نکنید.

۱۳. با اطمینان از این که فرزند خردسال شما در خودرو نشسته است، اتومبیل را رها نکنید، چراکه احتمال وقوع هرگونه حادثه ناگواری وجود دارد.

۱۴. هنگام ترک اتومبیل از به جای گذاشتن سند، کارت و سایر اوراق شناسایی در داخل آن خودداری کنید.

۱۵. هنگام ترک اتومبیل از به جای گذاشتن سوئیچ و دسته کلید در آن خودداری کنید.

۱۶. چنانچه از افراد ناشناس اتومبیل خریده اید، نسبت به تعویض قفل درها و تجهیزات ایمنی آن اقدام کنید.

۱۷. در صورت نقص فنی اتومبیل خود، آن را در اختیار تعمیرگاه های معتبر قرار دهید و سوئیچ را فقط به مسئول تعمیرگاه بسپارید.

۱۸. هنگام سوار شدن مسافران، مقصد آنها را جویا شوید و حتی المقدور از انتقال آنان به مناطقی که آشنایی کافی ندارید، اجتناب کنید.

۱۹. از انتقال مسافران مشکوک به خارج از مسیرهای اصلی و اماکن متروکه جدا خودداری کنید.

۲۰. اتومبیل خود را در حضور مسافر حتی برای لحظه ای ترک نکنید.

۲۱. شب ها و صبح زود از انتقال مسافران جوان و مشکوک که کرایه بالاتری پیشنهاد می کنند، خودداری کنید.

۲۲. چنانچه فردی با پیشنهاد وجه غیرمتعارف به صورت دربستی تقاضای انتقال به خارج از شهر را کرد، تا قبل از شناسایی وی و حصول اطمینان، از این کار صرف نظر کنید.

۲۳. در نقل و انتقال مسافران بخصوص شب ها به هیچ وجه بنا به درخواست آنان از مسیر اصلی خارج نشوید.

۲۴. رانندگان بین شهری بهتر است فقط از طریق ترمینال ها و پایانه های مسافربری اقدام به پذیرش مسافر کنند و از پذیرش مسافر بین راهی بپرهیزند.

۲۵. هنگام انتقال مسافران مراقب حرکات مشکوک و حملات احتمالی آنان باشید.

۲۶. از پذیرفتن هر نوع خوراکی و آشامیدنی از سوی مسافران ناشناس امتناع ورزید. ممکن است قصد مسموم کردن شما را داشته باشند.

۲۷. گروهی از سارقان با اغفال راننده، در یک مسیر و در فواصل اندک قرار می گیرند و به عنوان مسافر سوار می شوند و با همکاری یکدیگر به سرقت اتومبیل یا اخاذی مبادرت می کنند. ممکن است سارق کنار جاده بخوابد و وانمود کند تصادف کرده یا این که در ظاهر فرد بیمار یا کسی را که اعضای بدنش شکسته، همراهی کرده و با این ترفند اتومبیل شما را سرقت کند.

۲۸. سارقان گاهی تحت پوشش خانوادگی، رانندگان را به مناطق خلوت می کشانند و به اخاذی یا سرقت اتومبیل اقدام می کنند.

۲۹. هنگام انتقال مسافر به مقاصد دور و خارج از شهر خانواده خود را در جریان بگذارید. در صورت امکان، تعداد و مشخصات مسافران را نیز به اطلاع آنان برسانید.

۳۰. بکوشید از رادیو پخش های کشویی یا پنل دار برای اتومبیل خود استفاده کرده و هنگام ترک اتومبیل آن را با خود حمل کنید.

۳۱. هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل، از قفل بودن درها اطمینان حاصل کنید.

۳۲. از به جای گذاشتن اشیای قیمتی و قابل توجه مثل گوشی تلفن همراه و کیف پول داخل خودرو جدا بپرهیزید.

۳۳. در توقف های کوتاه مدت شیشه اتومبیل را بالا ببرید و درها را قفل کنید.

۳۴. به منظور کاهش ضریب آسیب پذیری و سرقت وسایل اتومبیل، از نصب تزئینات اضافی در داخل و بیرون اتومبیل خودداری کنید.

۳۵. رانندگان تاکسی و مسافرکش باید همواره مراقب دخل و وسایل داخل خودرو باشند و از باز گذاشتن در داشبورد خودداری کنند.

۳۶. هنگام مواجهه با تهدید سارقان یا درگیری با آنها، ابتدا سوئیچ را به خارج اتومبیل و جایی که پیدا کردن آن مشکل باشد، پرتاب کرده و سپس سوئیچ مخفی را، خارج از دید متجاوزان به کار اندازید.

درسهای بـزرگی که می توان از مورچـه ها آموخـت


درسهای بـزرگی که می توان از مورچـه ها آموخـت





 


درسهای بـزرگی که می تـوان از مورچـه ها آموخـت

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مورچه ها را در نظر بگیرید. آیا باور می کنید که این موجودات کوچک می توانند به ما یاد بدهند که چطور باید زندگی بهتری داشته باشیم؟ از رفتار مورچه ها می توانیم چهار درس مهم بگیریم که به ما برای داشتن زندگی بهتر کمک می کنند.

درس اول: مورچه ها هیچوقت تسلیم نمی شوند. آیا متوجه شده اید که چطور مورچه ها همیشه به دنبال راهی برای رد شدن از موانع هستند؟ انگشتتان را در راه یک مورچه قرار دهید و آن را دنبال او بکشانید، یا حتی روی او. مدام به دنبال راهی برای عبور از انگشت شما خواهد بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هیچوقت یکجا نمی ایستد و گیج نمی ماند. هیچوقت دست از تلاش بر نمی دارد و عقب نمی کشد. همه ما باید یاد بگیریم که اینچنین باشیم. همیشه موانعی در زندگی ما وجود دارد. چالش این است که دست از تلاش برنداریم و به دنبال راه های جایگزین برای رسیدن به اهدافمان باشیم.

درس دوم: مورچه ها همه تابستان به فکر زمستان هستند. داستان قدیمی گنجشک و مورچه را یادتان هست؟ در اواسط تابستان، مورچه ها به شدت مشغول جمع کردن آذوقه برای زمستان خود هستند، در حالی که گنجشک برای خود خوش می گذراند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مورچه ها می دانند که در تابستان، اوقات خوش برای همیشه نمی ماند. بالاخره زمستان می آید. این درس خیلی خوبی است. وقتی زندگی خوب می شود، نباید مغرور شوید و تصور کنید که هیچوقت زندگیتان با شکست رو به رو نخواهد شد. با دیگران با ملاطفت و مهربانی رفتار کنید. برای روزهای سخت پس انداز کنید و به فکر آینده باشید و یادتان باشد که اوقات خوب همیشه نیستند اما انسان های خوب همیشه هستند.

درس سوم: مورچه ها همه زمستان به فکر تابستان هستند. وقتی با سرمای طاقت فرسای زمستان مواجه می شوند، همیشه به خودشان یادآور می شوند که این همیشگی نخواهد بود و بالاخره تابستان فرا می رسد و با اولین اشعه های خورشید تابستان، مورچه ها بیرون می آیند و آماده کار و تلاش و تفریح هستند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


وقتی ناراحت و افسرده هستید و وقتی تصور می کنید مشکلات تمامی ندارند، خوب است که به خودتان یادآور شوید که این نیز می گذرد. اوقات خوش فرا می رسد و خیلی مهم است که همیشه رویکردی مثبت به زندگی داشته باشید.

درس چهارم: مورچه ها هر چه از توانشان بر می آید را انجام می دهند. مورچه ها چه مقدار غذا در تابستان جمع می کنند؟ هرچقدر که بتوانند! این الگوی خیلی خوبی برای کار است. هر چه که از دستتان برمی آید را انجام دهید. یک مورچه نگران این نیست که مورچه دیگر چقدر غذا جمع کرده است.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


عقب نمی کشد و به این فکر نمی کند که چرا باید اینقدر سخت تلاش کند. از حقوق کم خود هم شکایت نمی کند. آنها فقط سهم شان را از کار انجام می دهند. موفقیت و خوشبختی معمولاً در نتیجه 100% به دست می آید، یعنی همه آنچه که در توان دارید را به کار گیرید. اگر به اطرافتان نگاه کنید، افراد موفقی را می بینید که با هر چه در توانشان هست زحمت می کشند.

پس:

1. عقب نکشید.
2. به فکر آینده باشید.
3. مثبت اندیش باشید.
4. تا منتهای توان خود تلاش کنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

و یک درس دیگر هم هست که می توانید از مورچه ها یاد بگیرید. آیا می دانستید که مورچه ها می توانند شیئی با 20 برابر وزن خود حمل کنند؟ شاید ما هم همینطور باشیم. ما می توانیم سختی ها را به دوش بکشیم و حجم کارهای سخت و زیاد را مدیریت کنیم. دفعه بعد که چیزی موجب ناراحتی تان شد و تصور کردید که قادر به تحمل آن نیستید، دلسرد نشوید. به آن مورچه کوچک فکر کنید و یادتان باشد که شما هم می توانید وزن بیشتری را به دوش بکشید!

شـما چـطور می خوابیـد ؟!

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سوپـر خـوراکی های پاییـزی را بشناسیـم






[ Persian-Star.org | گـروه اینتـرنتـی پـرشیـن استـار ]





گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 




 



 


سوپـر خـوراکی های پاییـزی را بشناسیـم

ارمغانی از سلامت در فصل سرما

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


سرمای هوا روز به روز بیشتر خود را نشان می دهد و شاید این هوای سرد و خنک برای خیلی ها چندان خوشایند نباشد. با این حال برای اینکه به خشکی سرما غلبه کنید انتخاب های خوراکی جالب توجهی پیش روی شما قرار دارد...

سوپر خوراکی های فصل سرما می توانند پاییز و زمستان را برای شما جذاب تر از همیشه کنند. میوه ها و سبزی هایی که مختص این فصول هستند، اتفاقا به راحتی هم در دسترس شما خواهند بود. کافی است سبد خرید را بردارید و البته فهرست موادغذایی ای که قرار است تهیه کنید با فهرستی که پیش رویتان قرار گرفته تطبیق دهید. این سوپر خوراکی های پاییزی جزو آن دسته مواد غذایی هستند که بهتر است در این فصل همواره از آنها به طور منظم و چه بسا روزانه استفاده کنید.


سیب

۱. منبع غنی از آنتی اکسیدان است.
۲. هر یک عدد سیب ۴ گرم فیبر مورد نیاز روزانه بدن افراد را تامین میکند.


تفاوتی نمی کند سیب را در قالب پای بخورید یا اینکه به شکل تارت نوش جان کنید یا اینکه آن را پخته میل کنید یا خام بخورید. تنها مهم این است که مطمئن باشید سیب را با پوست میل می کنید چه اینکه فلاوونویید موجود در پوست سیب با خاصیت آنتی اکسیدانی محافظت از سلامت قلب، این میوه را در جمع فهرست برترین خوراکی هایی پاییزی جای می دهد.


کلم فندقی

۱. یک دوم پیمانه از این کلم به طور روزانه حتی بیشتر از نیاز روزمره شما به ویتامین K را تامین می کند.
۲. منبع بسیار غنی از آهن است، پس مصرف آن بخصوص به خانم ها توصیه می شود.


کلم فندقی خصوصیات بسیار مشابهی با هویج دارد اما در طعم، اصلا شباهتی ندارند. کلم فندقی نرم تر و البته کمی تلخ تر از هویج است بنابراین هنگام سرو این کلم در قالب سالاد یا کنار غذا بهتر است از برخی سس ها به عنوان چاشنی روی آن استفاده کنید. توصیه ما البته ترکیب سرکه بالزامیک با کلم فندقی است که مزه آن را برایتان جاودانی می کند!


هویج فرنگی یا زردک

۱. این نوع سبزی منبع بسیار قوی از پتاسیم است.
۲. فیبر را به فراوانی می توانید در هویج فرنگی یا زردک پیدا کنید.


هویج فرنگی یا همان زردک خودمان به لحاظ بهره مندی از مواد مغذی مانند هویج معمولی است با این تفاوت که رنگ آن روشن تر است و البته طعمش هم شیرین تر. ترکیب هویج فرنگی با سیب زمینی به خصوص وقتی داخل سوپ ریخته شود توصیه ای است که بهتر است یک بار آن را امتحان کنید و از مزه بی نظیرش لذت ببرید. در ضمن می توانید هویج فرنگی را همراه سیب زمینی بپزید و با رنده ریز کنید و داخل سسی بریزید که قرار است سالاد را با آن سرو کنید. به این ترتیب مهمانانتان را با یک طعم جدید و البته خوشمزه شگفت زده خواهید کرد.


گلابی

۱. منبع غنی از ویتامین C و سولفات مس است.
۲. هر عدد گلابی ۴ گرم از فیبر مورد نیاز بدن شما را تامین می کند.


جماعت زیادی هستند که این میوه شیرین و آبدار را به هر میوه دیگری ترجیح می دهند، اما شاید تا به حال این میوه را صرفا خام نوش جان کرده باشید. خب، حالا وقت آن رسیده که با یک تغییر کوچک تجربه جدیدی را درباره خوردن این میوه به دست بیاورید و البته آن را سالم تر نوش جان کنید؛ با پختن گلابی می توانید طعم افسانه ای آن را هم تجربه کنید. حالا انتخاب با خودتان است. به یکبار امتحانش می ارزد.


گل کلم

۱. اگر ترکیبات موجود در گل کلم با مصرف مرتب این نوع سبزی همراه شود می تواند مانعی در برابر انواع سرطان ها باشد.
۲. گل کلم می تواند چربی خون بالا را پایین بیاورد و آن را تنظیم کند.


این سبزی شیرین و سبک با طعم بی نظیرش می تواند یکی از مناسب ترین گزینه های فصل زمستان برای سرو شدن کنار غذا باشد. اگرچه گل کلم را می توانید به راحتی بخارپز و کنار غذا نوش جان کنید اما ترکیب آن با سیب زمینی پخته هم برای قرار گرفتن کنار بشقاب غذا بسیار خوشمزه خواهد شد. ضمن اینکه گل کلم در کشور ما وقتی در قالب شور یا ترشی درمی آید بسیار خواستنی تر خواهد شد.


کدوتنبل

۱. امگا۳ را به راحتی می توانید با خوردن کدوتنبل به بدن خود منتقل کنید.
۲. این کدو منبع غنی از ویتامین A است.
۳. پتاسیم به فراوانی در کدو تنبل پیدا می شود.
۴. بیش از ۲۰ درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می کند.
۵. ویتامین B را هم می توانید به راحتی در این نوع از کدو پیدا کنید.


اگر تا به حال از این نوع سبزی استفاده چندانی نمی کرده اید بهتر است نظرتان را تغییر بدهید و آن را به خانه تان بیاورید چون این روزها کدوتنبل به شدت مورد استفاده طبخ انواع خوراکی های خوشمزه قرار می گیرد. کدو تنبل به واسطه پوست ضخیمی که دارد می تواند حتی برای یکی، دو ماه قابل نگهداری در یخچال باشد.


شلغم

۱. این سبزی ریشه ای منبع بسیار غنی از ویتامین C است.
۲. برگ های شلغم منابع قوی از ویتامین A ، K و فولیک اسید هستند.


ترد و سبک، این نوع از سبزی ها می تواند بهترین جایگزین برای ترب و البته کلم باشد. اگر می خواهید شلغم را به تنهایی و صرفا به عنوان کنار غذا سرو کنید می توانید آن را بپزید و با رازیانه یا حتی شکر این نوع از سبزی را مزه دار کنید تا خوشمزه تر سرو شود. هرگز برگ های شلغم را دور نریزید چون وقتی پخته و خورده شوند انواع بی شماری از مواد مغذی را به بدنتان می رسانند که شاید هیچ وقت فکرش را هم نمی کردید. می توانید از برگ های پخته شده شلغم در سوپ سبزی ها هم استفاده کنید.


انار

۱. آب انار بیشتر از خود آن آنتی اکسیدان به بدن می رساند. پس در خوردن آب انار تردید نکنید.
۲. ویتامین C و فولیک اسید را می توانید به میزان بسیار زیاد در انار پیدا کنید.


این میوه محبوب گاهی ترش و البته گاهی هم شیرین همواره به عنوان یکی از منابع بسیار غنی انواع آنتی اکسیدان ها شناخته می شود. این را بدانید که با خوردن هر یک عدد انار گویی که دانه دانه آنتی اکسیدان را قورت می دهید. از دانه های انار می توانید برای خوشمزه تر کردن هر چه بیشتر انواع سالاد استفاده کنید.


خرما

۱. جزو میوه های کم چرب است.
۲. یکی از منابع قوی فیبر است.
۳. پتاسیم را به راحتی می توانید در خرما هم پیدا کنید.


خرما به عنوان یک میوه شیرین شرقی شناخته می شود که به جز مصارف معمول در آسیا در کشورهای اروپایی برای تهیه انواع دسرها هم کاربرد دارد و حتی در مواردی همراه غذا طبخ و سرو می شود. در فصل سرما، خرما نوعی گرمی مناسب برای افرادی است که تحمل هوای سرد برای آنها مشکل خواهد بود.


کیوی

۱. اگر دنبال منبعی بسیار غنی از ویتامین C هستید کیوی را انتخاب کنید زیرا ویتامین C را در کیوی بیشتر از پرتقال پیدا خواهید کرد.
۲. پتاسیم و سولفات مس از دیگر مواد مغذی ای هستند که به فراوانی می توانید آنها را در کیوی پیدا کنید.


اضافه کردن این میوه مناطق گرمسیری به دستورهای غذایی می تواند طعم و مزه خوراکی هایی که تا به حال می خورده اید را کاملا متفاوت و البته بی نظیر کند. ترکیب کیوی، آناناس و پرتقال به عنوان سالاد میوه علاوه بر زیبایی ظاهری بسیار خوشمزه خواهد شد. البته کسانی که به کیوی حساسیت دارند بهتر است عطای خوردن این میوه را با وجود همه ویژگی های منحصربفردش به لقای آن ببخشند.


گریپ فروت

۱. خوردن گریپ فروت بیشتر از ۷۵ درصد از ویتامین C روزانه موردنیاز بدن شما را تامین می کند.
۲. گریپ فروت با بهره مندی از پکتین مانع بالا رفتن کلسترول بد خون می شود.


افرادی که فشارخون پایینی دارند بهتر است گریپ فروت را ناشتا میل نکنند چون تا حدودی باعث افت فشارخون می شود. با این حال خوردن گریپ فروت با توجه به خواص آنتی اکسیدانی اش به همه توصیه می شود. البته باید بدانید اگر آب گریپ فروت را به جای خودش میل کنید قطعا آنتی اکسیدان بیشتری به بدن خود رسانده اید.


نارنگی

۱. نارنگی یکی از دیگر منابع ویتامین C است.
۲. نارنگی یکی از منابع بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.


این نوع از مرکبات، با طعم ترش و شیرین و البته در قالب میوه ای آبدار، یکی از محبوب های پاییزی محسوب می شوند. البته از نارنگی استفاده های دیگری جز خوردن خشک و خالی خود این میوه هم می توانید بکنید. مثلا ترکیب آب نارنگی با روغن زیتون یا سرکه می تواند یک سس سالاد بی نظیر را که تا به حال امتحانش نکرده اید، بسازد.

عکس


هر سالی که به جلو می رویم بدحجابی‌ها شکل و شمایل وقیحانه تری به خود می‌گیرند تا جایی که دیگر با سری به مانتوفروشی ها متوجه می شویم که باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کنیم، مانتو هم دیگر معنای خود را از دست داده است و بیشتر شبیه شنلی شده است که تنها روی شانه ها آویزان می شود و از روبرو چیزی به نام «مانتو» دیده نمی‌شود.

آیا واقعا بدحجاب ها خوشگل اند ؟! + تصاویر

آیا واقعا بدحجاب ها خوشگل اند ؟! + تصاویر

شلوار زنانه هم جای خود را به پوششی به نام «ساپورت» داده است پوششی که علی رغم ترجمه آن هیچ حفاظتی برای شخص مصرف کننده ندارد و حتی جذاب تر از برهنگی برای افراد است. شال و روسری هم تنها تکه پارچه ای شده‌اند که وسط سر را می پوشانند و موها و گردن را جذاب‌تر از بی‌حجابی به نمایش می گذارند.

آیا واقعا بدحجاب ها خوشگل اند ؟! + تصاویر

آیا واقعا بدحجاب ها خوشگل اند ؟! + تصاویر

آیا واقعا بدحجاب ها خوشگل اند ؟! + تصاویر

آیا واقعا بدحجاب ها خوشگل اند ؟! + تصاویر



فقـط در 10 مرحـله خـود را آرایـش کنیـد




  فقـط در 10 مرحـله خـود را آرایـش کنیـد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کار خیلی سخت و پیچیده‌ای نیست که به بهترین شکل ممکن خود را آرایش کنید و نیاز به پول زیادی هم ندارد. فقط کافی است به تعدادی رموز زیبایی توجه کنید؛ نکاتی اساس و ضروری که به شما کمک می‌کند تا بدون صرف هزینه و زمان زیاد، زیباتر از همیشه ظاهر بشوید.

کار خیلی سخت و پیچیده‌ای نیست که به بهترین شکل ممکن خود را آرایش کنید و نیاز به پول زیادی هم ندارد. فقط کافی است به تعدادی رموز زیبایی توجه کنید؛ نکاتی اساس و ضروری که به شما کمک می‌کند تا بدون صرف هزینه و زمان زیاد، زیباتر از همیشه ظاهر بشوید.
ممکن است شما بتوانید بهترین سایه چشم را خریداری کنید، گرانترین و بهترین کرم پودر یا یک کرم برنزه عالی تهیه کنید. اما اگر ابزار مناسبی برای استفاده از آن را نداشته باشید، ارزش و فایده محصول آرایشی ارزشمند شما از بین می‌رود.

از برس و قلم موهای آرایشی مناسب و خوب استفاده کنید. این کار رمز موفقیت در به کاربردن محصولات آرایشی به همان شکل و صورت موردنظر است و باعث می‌شود شما همان ظاهری را داشته باشید که می‌خواهید. برای یک گریمور حرفه‌ای ابزار آرایش، برس‌ها و قلم موها به همان اندازه محصولات آرایشی اهمیت دارد.
برس‌ها و قلم‌موها باید نرم و لطیف باشد و هنگام قرار گرفتن روی پوست این نرمی و لطافت حس بشود، البته جنس آنها باید طوری باشد که محصول آرایشی بتواند به خوبی روی سطح پوست حرکت کند. اگر یک قلم‌مو را در سایه یا رژگونه بمالید و رنگ آن قبل از زدن به روی صورت از قلم‌مو جدا بشود، آن قلم موی خوبی نیست.
استفاده از ابزار آرایشی مناسب به شکل باورنکردنی آرایش را ساده می‌کند و باعث می‌شود که آرایش و گریمی مانند افراد حرفه‌ای داشته باشید.

در ادامه یک آرایش را که در 10 مرحله توسط یکی از اساتید زیبایی دانشگاه زیبایی در لندن ارائه شده است را برایتان شرح خواهیم داد. شما در این 10 مرحله یک خودآرایی مناسب و خوب را آموزش خواهید دید. پس با ما باشید...


قدم اول، کرم پودر مناسب:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در ابتدا صورتتان را تمیز کنید و اگر خیلی خشک است با کمی کرم مرطوب کننده پوستتان را ملایم کنید.
هدف از استفاده از کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست شما حالت یکنواخت و آماده برای آرایش را پیدا کند و همچنین کرم پودر می تواند رنگ دلخواهتان را نیز به پوستتان بدهد. بهتر است که تا آنجا که می توانید هنگام انتخاب کرم پودر خود، برای روز نزدیکترین رنگ به رنگ پوست خودتان را انتخاب کنید و برای شب رنگی دو درجه تیره تر از پوستتان را به کار ببرید. برای اینکار رنگ آن را روی استخوان فک خود امتحان کنید. اگر مناسب بود بر روی صورتتان چند نقطه بگذارید و بعد با اسفنج آرایشی کمی مرطوب به آهستگی بر روی پوستتان به طور یکنواخت پخش کنید.



قدم دوم، روشنی های صورت و ایجاد برجستگی:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


معمولا خانم ها دوست دارند گونه های برجسته و بینی کوچکی داشته باشند . برای این کار کرم پودر یا فونی که از کرم پودر اولیه چند درجه روشن تر است باید داشته باشید و زیر چشم بالای گونه و زیر بینی همانطور که در تصویر مشخص شده است را روشن تر کنید. این کار را حتما با اسفنج تمیز انجام دهید و سعی کنید محو باشد. لازم است چندین بار این کار را تمرین کنید.



قدم سوم، پودر فیکس یا ثابت کننده:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در این مرحله شما نیاز به پودر فیکس یا ثابت کننده آرایش دارید که در همه مارک ها می توانید پیدا کنید. البته از پودر بچه نیز می توانید استفاده کنید اما بهتر است از نوع آرایشی برای خودتان تهیه کنید.
زدن پودر فیکس به این صورت است که در کف دستتان کمی پودر بریزید و بعد قلم بزرگ نرم را داخل این پودر بچرخانید و بعد از چند بار تکان دادن که پودر اضافی گرفته شد به ملایمت بر روی صورتتان بمالید. این کار رنگ پوستتان را یکنواخت می کند و موقع زدن سایه چشم باعث می شود اگر پودر سایه ریخت به راحتی پاک شود.



قدم چهارم، تشدید روشنی ها:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


اگر دوست دارید چشمان درخشانی داشته باشید کمی پودر اضافی زیر چشم ها و دور صورت بزنید.



قدم پنجم، سایه چشم:

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


با توجه به رنگ لباستان و زمانی که می خواهید آرایش داشته باشید سایه مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر در روز آرایش می کنید از رنگ های مات و در شب از سایه های براق می توانید انتخاب کنید. سایه را با برس سایه بزنید و سعی کنید خوب و تمیز این کار را انجام دهید . با رنگ ها بازی کنید و در انتها با برس تمیز محو کنید.



قدم ششم، فر مژه:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر دوست دارید مژه های بلندی داشته باشید از فر مژه می توانید استفاده کنید. البته می توانید اگر فر مژه ندارید بعد از زدن ریمل 30 ثانیه با دست مژه هایتان را به بالا ببرید و به این صورت نیز مژه ها فر می خورند. اما فر مژه را باید قبل از زدن ریمل به کار ببرید تا مژه هایتان نشکند و آسیب نبیند.



قدم هفتم، زدن ریمل:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


سعی کنید یک ریمل عالی برای خودتان داشته باشید . ریمیلی که برس خوبی داشته باشد به شما کمک می کند مژه هایتان را بهتر آرایش کنید. ریمیل را به صورت زیگزاگ بزنید و مواظب باشید بر اثر زیادی مواد ریمل مژه هایتان به هم نچسبد. بهتر است قبل از زدن ریمل اضافی مواد را بگیرید.



قدم هشتم، زدن رژ گونه:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


رژ گونه برای برجسته تر کردن گونه ها و شادابی پوستتان بسیار مناسب است.با قلم موی درشت و نرم رژگونه بزنید. برای روز رنگ های روشن و مات و برای شب از نوع براق نیز می توانید استفاده کنید.



قدم نهم، پودر فیکس و آرایش لب:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در این مرحله نوبت به رنگ لب رسیده است. خیلی از خانم ها رنگ های مات را دوست دارند و بهتر است برای روز از رنگ های مات استفاده کنید. ابتدا یک بار رژ دلخواه را بزنید و با دستمال کاغذی کمی پاک کنید و باز دوباره رژ لب را تکرار کنید. در خاتمه به طریقی که در قدم سوم شرح دادیم به تمام صورت پودر فیکس بزنید. این کار آرایش شما را تثبیت و از تعرق زیاد جلوگیری می کند.



قدم دهم، رژ لب درخشان یا تیره برای آرایش شب:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


معمولا برای آرایش شب رنگ لب ها می تواند تیره و یا براق باشد و البته بعضی خانم ها هم دوست دارند لب هایشان را بیشتر در آرایش نشان دهند. برای این کار رژ لب دلخواهتان را با خط لبی کمی تیره تر می توانید به کار ببریدو البته به یاد داشته باشید خط لب زیاد مد نیست و نباید در آرایش خیلی به چشم بیاید.


 

 










 


 

__._,_.___


.





 





 




 



--------------

شما سه تا "ه‍" پشت سر هم تایپ کنی، هرکدوم یه جوره. این چه زبانیه خب؟
ههه!!!


---------------


 
 



ﻣﯿﺪﻭﻧﯿﻦ ﺗﻮ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺯﺭﺍﻓﻪ ﻫﺎ واژه “ﺍﯾﻦ†ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﻩ ؟؟؟
ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺍﻭﻥ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﻭ ﺍﺯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻧﻤﯿﺒﯿﻨﻦ و در واقع “ﺍﯾﻦ†ﻣﯿﺸﻪ “ﺍﻭﻥ†…

و طبق معمول ﺑﺮﯾﺪ ﺣﺎﻝ ﮐﻨﯿﻦ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ! 








سيستم جديد ظرف شستن

 
 -----------------------------------------
 
شانس که ندارم بخدا :|
.
.
.
.
.
مــرغ عشق خـــریــدم صدا تــرمــز دستی میده !!!! :)))))


-----------------------------------------------







هراس یعنی ....
من باشم ؛
تو باشی...
و حرقی برای گفتن نباشد!

نیکی فیروزکوهی



 
 
 
 
ﻣﻦ ﺍﺯ ﻋﻘﺮﺏ ﻧﻤﯿﺘﺮﺳﻢ ﻭﻟﯽ ﺍﺯ ﻧﯿﺶ
ﻣﯿﺘﺮﺳﻢ!
ﻧﺪﺍﺭﻡ ﺷﮑﻮﻩ ﺍﺯ ﺑﯿﮕﺎﻧﮕﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﯾﺶ
ﻣﯿﺘﺮﺳﻢ!
ﻧﺪﺍﺭﻡ ﻭﺣﺸﺘﯽ ﺍﺯ ﯾﻮﺯ ﻭ ﺑﺒﺮ ﻭ ﺣﻤﻠﻪ
ﺷﯿﺮﺍﻥ,
ﺍﺯ ﺁﻥ ﮔﺮﮔﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﭙﻮﺷﺪ ﻟﺒﺎﺱ ﻣﯿﺶ
ﻣﯿﺘﺮﺳﻢ!
ﻣﺮﺍ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻘﺎﻩ ﻭ ﺧﺮﻗﻪ ﻭ ﺩﺭﻭﯾﺶ ﮐﺎﺭﯼ
ﻧﯿﺴﺖ .
ﻭﻟﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﻧﺎﺩﺭﻭﯾﺶ ﻣﯽ
ﺗﺮﺳﻢ!!!!!







مرد جوانی به نزد " ذوالنون مصری " آمد و شروع کرد به بدگویی از صوفیان .
ذوالنون انگشتری را از انگشتش بیرون آورد و به مرد داد و گفت : این انگشتر را به بازار دست فروشان ببر و ببین قیمت آن چقدر است ؟
مرد انگشتر را به بازار دست فروشان برد ولی هیچ کس حاضر نشد بیشتر از یک سکه نقره برای آن بپردازد .
مرد دوباره نزد ذوالنون آمد و جریان را برای او تعریف کرد .
ذوالنون در جواب به مرد گفت : حالا انگشتر را به بازار جواهر فروشان ببر و ببین آنجا قیمت آن چقدر است .
در بازار جواهر فروشان انگشتر را به قیمت هزار سکه طلا می خریدند !

مرد شگفت زده نزد ذوالنون بازگشت و او را از قیمت پیشنهادی بازار جواهر فروشان مطلع ساخت .
پس ذوالنون به او گفت : دانش و اطلاعات تو از صوفیان به اندازه اطلاعات فروشندگان بازار دست فروشان از این انگشتر جواهر است .

قدر زر زرگر شناسد ؛ قدر گوهر ، گوهری !

نتیجه اخلاقی : هرگز ناآگاهانه قضاوت نکنیم ، چرا که قدر زر زرگر شناسد ؛ قدر گوهر ، گوهری !






 
ما صنف مجردا پس از سالها جستوجو و نیافتن نیمه گم شده مان به این نتیجه رسیدیم که:

خدا مارو کامل خلق کرده ونیمه میمه نداریم!!!


-------------

 
 
 

------------------------

بعضیام هستن فک می کنن کین ، نه عموو !
من اسم تورو که می شنوم یه هفته بد شانسی میارم
چه برسه بخوام در موردت حرف بزنم !


-------------------------








 گريه می كردم كه كفش ندارم، مردی را ديدم كه پا نداشت. (سعدي)

 
 
 


دقت کردین بعضی وقتا پشه ها یه جایی از بدنمونو نیش میزنن که خودمونم هم نمیدونستیم همچین جایی داریم ؟ :|







اگه کسی بهت گفت دوست دارم تحقیق کن شاید تکه کلامش باشه !!!



 
 
 
 
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت روحانی در صفحه توئیتر خود به سوال یکی از کاربران که پرسیده بود«اگر ایران دست از تکذیب هولوکاست برمی‌داشت سال نو (یهودی) شیرین‌تر بود.» چنین جواب می دهد: «ایران هرگز آن را انکار نکرده. مردی که آن را انکار می کرد دیگر رفته است.» شخصی که این سوال را از ظریف پرسیده بود دختر نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های کنگرهٔ آمریکا بوده است.






آدمها می آیند
خودشان را نشان میدهند
اصرار میکنند !
برای اثبات بودنشان و ماندنشان...
اصرار میکنند که تو نیز باشی همراهشان
همان آدمها ، وقتی که پذیرفتی بودنشان را
وقتی که باورشان کردی ،
به سادگی
میروند
و تو میمانی با باوری که...











 

 

__._,_.___





.

__,_._,___






   

   


 


نشانـه های جـذاب یک زنـدگی عاشقانه و رمانتیـک

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


1.
برای همدیگر وقت صرف می کنیم.

۲. به همه می گویم که دوستش دارم.

۳. برای قدردانی از محبت هایش، نامهٔ عاشقانه ای برایش می نویسم.

۴. در جمع از او تعریف می کنم.

۵. وقتی غمگین است سعی می کنم ناراحتی اش را بفهمم و او را درک کنم.

۶. همیشه در اتفاقات خوب و مهم زندگی او را سهیم می کنم قبل از این که دیگران چیزی بدانند.

۷. در همه مراحل زندگی باهم برنامه ریزی می کنیم.

۸. همواره مراقبش هستم و به نیازهایش توجه خاصی نشان می دهم.

۹. آرامش را در همه حال حفظ می کنم.

۱۰.
باورهایم را نسبت به او همواره حفظ می کنم.

۱۱. پس از به پایان رسیدن روزهای پرتحرک، شب ها همه چیز را برایش تعریف می کنم.

۱۲. اولین کسی هستم که تولدش را تبریک می گویم.

۱۳. به کارهایی که برایم انجام می دهد توجه می کنم و قدردان محبت های او هستم.

۱۴. ازدواجمان را از موهبت های الهی می دانم.

۱۵. برای سلامتی اش صدقه می دهم.

۱۶. در یک مکان یادداشتی محبت آمیز برایش پنهان می کنم و او را راهنمایی می کنم تا پیدایش کند.

۱۷. در همه لحظات زندگی با گذشت رفتار می کنم.

۱۸. سعی می کنم که همیشه سرزنده و شوخ طبع باشم.

۱۹. کارهایی که نشان دهندهٔ محبتم نسبت به اوست برایش انجام می دهم.

۲۰. هرگاه از او خیلی عصبانی هستم به نکات مثبتش هم فکر می کنم.

۲۱. اگر احساس کنم از وسایل شخصی اش چیزی کم دارد ولی خودش نمی خرد، حتماً برایش تهیه می کنم.

۲۲. همه هدایایی را که به من داده است، از صمیم قلب دوست دارم.

۲۳. همیشه دل آرام یکدیگر هستیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org





 





 

__._,_.___


.

__,_._,___





   

   


 


جشن راهیـابی به جـام جهانـی در سراسر ایـران


 پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل، بسیاری از مردم ایران در کوچه و خیابان به جشن و شادمانی پرداختند. تیم ملی فوتبال کشورمان ایران با تک‌گل رضا قوچان‌نژاد موفق شد تیم کره‌جنوبی را در حاک این کشور شکست دهد و به عنوان تیم اول گروه خود مستقیما به جام‌ جهانی برزیل صعود کند.

دقیقه ۵۹ و در حالی که بازی در اختیار کره جنوبی بود، رضا قوچان‌نژاد در یک ضدحمله و در پی اشتباه خط دفاعی تیم حریف موفق شد دروازه کره جنوبی را باز کند. با پایان این بازی ایران با ۱۶ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. ایران به این ترتیب با ۱۶ امتیاز به عنوان تیم اول گروه خود به مرحله نهایی رفت و کره‌جنوبی با ۱۴ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه مستقیم به جام‌جهانی صعود کرد.

در تاریخ فوتبال ایران و کره سابقه نداشته که تیم ملی ایران با یک مربی در دو بازی پیاپی این تیم را شکست دهد. این اتفاق اما با مربی‌گری کارلوس کی‌روش در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی رخ داد. با سوت پایان بازی ایران و کره توسط داور چینی، صدای بوق ممتد ماشین‌ها در خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای ایران شروع شد. شادی هواداران تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی تیم ملی ایران بر کره جنوبی را در تصاویر زیر می بینید.





گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org





 

 

 

__._,_.___


.

__,_._,___


 

5 آکواریوم‌ بزرگ شهری در دنیا+عکس
 

امروزه بازدید از آکواریوم‌های شهری یا اوشناریوم‌ها، یک فعالیت تفریحی بسیارمحبوب به‌شمارمی‌رود و درنقاط مختلف دنیا ساخت چنین آکواریوم‌هایی رو به افزایش است. حال می‌خواهیم آکواریوم‌های شهری را مورد کنکاش بیشتری قرار دهیم و ضمن آشنایی با این جاذبه دنیای مدرن و تاثیرات اجتماعی آن، موقعیت کشور خودمان را در این زمینه بررسی نماییم.

آکواریوم‌ شهری یا اوشناریوم چیست؟

آکواریوم‌ شهری یا اوشناریوم، به مجموعه‌ای ازآکواریوم‌ها، حوضچه‌ها و مخازن نمایشی ماهی‌ها و آبزیان در مقیاس بسیار بزرگ گفته می‌شود که از پدیده‌های دنیای مدرن هستند. معمولا یک آکواریوم شهری با توجه به وسعت مجموعه، صدها یا هزاران گونه مختلف از آبزیان را به نمایش می‌گذارد.

در یک دسته‌بندی کلی دراوشناریوم‌ها، پستاندران دریایی، کوسه ها و تلفیقی از گونه های خاص و عمومی به نمایش گذاشته می‌شوند. برخی از اوشناریوم‌ها گونه‌های بسیار خاص با شرایط نگهداری پیچیده را نیز به نمایش می‌گذارند، مانند آکواریوم جورجیا که کوسه نهنگ که یکی از بزرگترین گونه‌های شناخته شده اقیانوس است را در معرض تماشای عموم قرار داده است.

ساخت چنین مجموعه‌هایی با توجه به نیازهای مختلف گونه‌ها، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و با توجه به وسعت پروژه و گونه‌های موجود هزینه‌هایی بسیار متفاوت از 5 میلیون تا بیش از یک میلیارد دلار را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند، اما علاقه فطری انسان‌ها به طبیعت اقیانوس و موجودات آن همواره موفقیت این مجموعه‌ها را در پی داشته و در اغلب موارد سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری در این زمینه نموده است.

تاریخچه‌ی پیدایش این آکواریوم‌ها چیست؟

نخستین آکواریوم‌های شهری در اواسط قرن نوزده در اروپا به بهره‌برداری رسیدند و در همان ابتدا بخشی از صنعت در حال شکوفایی توریسم شدند. اولین آکواریوم شهری درماه می سال 1853 درباغ‌وحش لندن افتتاح گردید و پس ازآن در سال1856، یک آکواریوم شهری به عنوان قسمتی ازموزه بارنوم درنیویورک ساخته شد. سپس درسال 1859 باغ آبی دربوستون ومجموعه های دیگری دراروپا مثل جاردین درپاریس 1860 وبرلین 1869 وسپس براتین 1872 تاسیس گردیدند.

آکواریوم قدیمی برلین درسال 1869 شروع به کارکرد. ساختمان این آکواریوم درمرکزشهر و خارج ازفضای باغ‌وحش برلین قرارداشت. مدیر اولین آکواریوم برلین آلفردبرهم- مدیرسابق باغ‌وحش هامبورگ(1866-1863) بود و تا سال 1874 دراین پست باقی‌ماند. او بر مسائل آموزشی این محیط تاکید فراوان داشت.

این آکواریوم مانند یک غار که بخشی ازآن ازسنگ طبیعی ساخته شده طراحی شده بود که دراین غار لایه‌های مختلف پوسته زمین مشخص بود. دراین مجموعه هم‌چنین فضاهایی برای نگهداری پرندگان و استخرهای نمایش سیل وجود داشت. این آکواریوم درسه طبقه ساخته شده بود. تجهیزات ومخازن آب درطبقه هم‌کف، آکواریوم وماهی‌ها در طبقه اول و به دلیل علاقه زیاد برهم به پرندگان، لانه‌ها و قفس‌های بزرگ آنها درطبقه دوم قرارگرفته بود.

آکواریوم آرتیس داخل ساختمان ویکتوریا درباغ وحش آمستردام درسال 1882 ساخته شد و در سال 1997 مورد مرمت و بازسازی قرارگرفت. درپایان قرن نوزدهم این آکواریوم به عنوان یک مرکزهنری-تفریحی مورد توجه بود. همانطورکه درپایان قرن بیستم و پس ازمرمت نیزچنین شد. از آن دوران تا به امروز، روند ساخت این مجموعه‌ها با سرعت بالایی رو به افزایش است تا آنجا که امروزه تنها در آمریکا بیش از 100 پروژه آکواریوم فعال وجود دارد و شهری مثل پکن که بسیار شبیه به پایتخت کشور ماست دارای سه مجموعه آکواریوم شهری فعال است.

آکواریوم‌های شهری چه مزایایی دارند؟

اوشناریوم‌ها در واقع هم محلی برای تفریح و سرگرم شدن مردم و هم مرکزی برای مطالعات و تحقیقات علمی محسوب می‌شوند. تعدادی ازاوشناریوم‌ها با برنامه‌های تحقیقاتی و آموزشی دانشگاهها، ایستگاه‌های بیولوژیکی وموسسات دریایی درارتباط هستند. این امر هم در گسترش علوم‌دریایی و زیست‌محیطی موثر بوده و هم محیطی را برای پژوهشگران جوان و علاقمند به این موضوعات فراهم می‌آورد. علاوه بر این، وجود چنین آکواریوم‌های عظیمی درهر کشور، رقابت در بازار توریسم را امکان‌پذیر می‌سازد.

بسیاری از اوشناریوم‌ها از تمام ظرفیتهای وال‌ها و دلفین‌ها برای یادگیری استفاده می‌کنند که به این ترتیب برنامه‌های سرگرم‌کننده ویژه‌ای را برای عموم به نمایش می‌گذارند. این برنامه‌ها می‌تواند در قالب اجرای برنامه‌های نمایشی از حیوانات آموزش‌دیده و یا برنامه‌های تعاملی که شامل تماس مستقیم تماشاچیان با حیوانات است، باشد. این قبیل برنامه‌ها، هرساله تعداد زیادی توریست از سراسر دنیا را به کشورهای مزبور کشانده و مجموعه‌های اوشناریوم، امروزه یکی از جاذبه های توریستی پذیرفته شده در سرتاسر جهان می‌باشند.

آکواریوم بزرگ جورجیا در سال بازگشایی خود، میزبان 3 میلیون بازدیدکننده بود. همچنین این آکواریوم 220 شغل تمام‌وقت و 150 شغل پاره‌وقت ایجاد کرد. باید گفت درآمدسالیانه این آکواریم 250 میلیون دلاراست. هرساله تعدادی از کشورهای دور و نزدیک اقدام به ساخت و راه‌اندازی چنین پروژه‌هایی می کنند؛ به‌طوری‌که در حال حاضر کشورامارات، دومین دارنده‌ی آکواریوم بزرگ دنیا و کشور ترکیه پنجمین کشور دارنده آکواریوم های بزرگ دنیا است.

از آنجا که توریسم یکی از قطب‌های مهم در توسعه و رونق اقتصادی در هر کشوری است، کشورهای همسایه با علم به این مطلب از تمام قابلیت‌های موجود نهایت بهره‌برداری را می‌کنند. این در حالیست که در ایران با وجود دو دریا در شمال و جنوب کشور و وجود گونه های بومی بسیار زیبا برای نمایش عموم و نیز خودکفایی در زمینه طراحی، ساخت و بهره‌برداری از چنین مجموعه‌هایی، هنوز هیچ آکواریوم شهری در کشور وجود ندارد و تهران نیز تنها کلان شهر دنیاست که از داشتن آکواریوم شهری محروم است.

برای آشنایی بیشتر در ذیل 5 پروژه آکواریوم شهری به عنوان نمونه تشریح شده است:

 


آکواریوم جورجیا


 

 
 
 
 


آکواریوم جورجیا واقع شده درایالت آتلانتا در آمریکا بزرگترین آکواریوم آبی دنیا است و از جاذبه های توریستی ایالت آتلانتا به حساب می آید. ظرفیت این آکواریوم بیش از 8.5 میلیون گالن آب می‌باشد که زیستگاه بیش از 120 هزارجانداراز 500 گونه ونژادمختلف است. این آکواریوم برای اولین باردرسال 2005 برای بازدید عموم افتتاح شد و تا سال 2009 بیش از 10 میلیون بازدیدکننده داشته است. آکواریوم جورجیا حیوانات نادری راکه تنهادر چند آکواریوم جهان وجود دارند به نمایش میگذارد.

این آکواریوم ازپنج گالری تشکیل شده است که شامل گالری جورجیا، گالری رودخانه، گالری آبهای سرد، گالری اقیانوس وگالری استوایی میباشد. یکی ازجاذبه های این آکواریوم تونل 30 متری گالری اقیانوس است. درسال 2008 مسئولان این آکواریوم طرحی رابه نام "شنا با غولهای زیر آب" اجراکردند که در آن در هر نوبت 8 نفرمی‌توانستند به کمک غواصان خبره با نهنگ‌ها و کوسه‌های عظیم‌الجثه شناکنند. این طرح به شدت مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 


آکواریوم مرکز خرید دبی






 



دبی مال یا مرکز خرید دبی، یکی از برگترین مرکز خریدهای جهان، بخشی از مجموعه‌ی 20 میلیارد دلاری برج دبی است. بخش میانی این مرکز خرید، آکواریوم عظیم آن باظرفیت نگهداری 10 میلیون لیتر (2.64میلیون گالن) آب قرار دارد. این آکواریوم دارای بیش از33000حیوان زنده از جمله بیش از 400 کوسه و سفره‌ماهی است و همچنین رکورد جهانی گینس را برای "بزرگترین پانل اکریلیک" جهان به دست آورده است. اندازه این پانل 8.3 در 32.88 مترو ضخامت آن 75 سانتیمتر است.

 


آکواریوم اوکیناوا چورامی





 
 



این آکواریوم در پارک اوشن اکسپو در ژاپن واقع شده و در سال 2002 افتتاح شده است. تانک اصلی آکواریوم، به نام دریای کوروشیو، محتوی 7،5 میلیون لیترآب( 1.98میلیون گالن) و دارای ویژگیهای یک پانل شیشه ای آکریلکی با اندازه‌های 8.2 در22.5 مترو باضخامت 60 سانتیمتر است.

 


اوشنوگرافیک


 




 



مجتمع دریایی اوشنوگرافیک که درآن زیستگاه‌های مختلف دریایی نشان داده است. این آکواریوم داخل یک مجموعه شناخته شده به عنوان شهر هنر و علوم درشهر والنسیای اسپانیا قرار دارد. اوشنوگرافیک دارای بزرگترین مخزن آکواریوم دراروپااست و بیش از 45000موجود دریایی را در خود جای داده است. این آکواریوم با 7 میلیون لیتر (1.85میلیون گالن) آب پرشده است.

 


آکواریوم پکن







 



آکواريوم پکن که در حال حاضر بزرگترين آکواريوم دور از دريا در جهان مي باشد، در کرانه شمالي رود چانگ و در باغ وحش پکن قرار گرفته است. مساحت زمين اين آکواريوم120000 متر مربع و بناي آن42000 متر مربع مي باشد و مجموعه کاملي از موجودات دريايــي جهت بازديد عموم و فعاليت هاي تحقيقاتي را داراست. شکل معماري خارجي اين مجموعه منحصر به فرد به شکل يک صدف عظيم مي باشد.

آکواريوم پکن نشان AAAA را در جاذبه هاي ملي چين و همچنين يازدهمين نشان جام شهر ممنوعه را به عنوان يکي از نقاط عطف مدرن و جاذب توريست از شهرداري و اداره توريست و گردشگري پکن دريافت نموده است. از ابتداي افتتاح آن در مارس 1999 تا کنون بيش از 12 ميليون توريست از سر تا سر دنيا از اين مجموعه ديدن نموده اند.

آکواريوم پکن همچنين به يک مرکز آموزشی براي بسياري از امور مربوط به اکوسيستم درياها تبدیل گرديده است و بسياري از موسسات دانشگاهي جهت تحقيقات خود بر روي موجودات دريايي و يا يافتن روش هاي تکثير مصنوعي آن‌ها از اين مجموعه استفاده نموده و سالانه بيش از 200 طرح تحقيقاتي در اين مجموعه به انجام مي‌رسد.

این مجموعه ها علاوه بر ایجاد جاذبه‌های توریستی در این کشورها، سالانه میلیون‌ها دلار درآمدزایی دارند. به امید اینکه روزی در ایران نیز چنین پروژه‌هایی به انجام رسیده و شاهد شکوفایی بیش از پیش در این زمینه در کشور عزیزمان باشیم.

 

 

 

__._,_.___






.

__,_._,___


●●● گـروه اینتـرنتـی پـرشیـن استـار ●●●




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


 


صفحـه اول روزنامه های ایـران در روز پـس از انتـخاب روحـانی


 روزنامه های سراسری کشور در نخستین روز از اعلام رسمی پیروزی دکتر حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، هر کدام از زاویه نگاه خود موضوع تغییر دولت آینده را مورد توجه قرار دادند. نوع واکنش روزنامه ها و انتخاب تیترها و روتیترها خود حاوی پیام های جالب برای خوانندگانی است که با خط کشی های جناحی و سیاسی کشور آشنایی دارند.





گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org









 

 

 

__._,_.___




.

__,_._,___





   

   


 


تصاویـری جالب و متـنوع از طبیـعت بی انتـها




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


























 



 

__._,_.___



.

__,_._,___


●●● گـروه اینتـرنتـی پـرشیـن استـار ●●●




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 


 امیـد جوانـان ایـرانی به تدبیـر رئیس جمهور منتـخب

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


۲۴ خرداد 92 مصادف بود با تاریخ نگاری دوباره شما ایرانیان شگفتی ساز. پهنه وسیع و دوست داشتنی ایران در شور و شوق شگفت انگیز مردمش برای خلق حماسه عظیمی دیگر به خود افتخار کرد. شما جوانان نیک سرشت ایران زمین در کنار بزرگانتان از هر دین و مذهب، از هر طایفه و قشری به پای صندوق‌های رای رفتید و به ایران عزیزتر از جانتان، به خاک وطنتان به ارزش‌ها و باورهایتان در نهایت اشتیاق رأی دادید. ما ایرانیان قبل از آنکه بخواهیم به جهانیان ثابت کنیم، ابتدا به خودمان به اثبات رسانیدیم که برای ساختن دوباره ایران، برای دمیدن روح اعتدال و اخلاق در کالبد نیمه‌جان به‌جا مانده از فرهنگ پیشینیانمان دست همدلی و وحدت به سوی هم دراز کردیم. خوشا به حال شما مردم که با هم و در کنار هم ۷۰ میلیون ایرانی شده‌اید.

اعضای دوست داشتنی و باوفای پرشین استار، ضمن احترام فراوان به تمامی کاندیداهای محترم و ضمن ارج نهادن به شجاعت، فداکاری و وظیفه‌شناسی آن ها در بیان حقایق جامعه و مشکلات جوانان، انتخاب جناب آقای دکتر روحانی، مردی از جنس تدبیر و امید را به شما تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

ما در پرشین استار نیز همانند شما با سلایق متفاوت در انتخابات حضور پیدا کردیم و این اختلاف سلیقه را در کنار قانون‌گرایی و قانون مداری به فال نیک می‌گیریم. همگی چشم به آینده‌ای روشن دوخته‌ایم تا دوباره ایرانی آباد از مشرق‌زمین سربرآورد و جهان را وامدار فرهنگ، علم و اخلاق خود کند. ما همه با امید به سوی صندوق‌های رأی روانه شدیم و آماده‌ایم تا آنچه را که باید بنا کنیم، آنچه را که باید از نو بسازیم و آنچه را که باید فدا کنیم، انجام دهیم.

خوشبختانه در این انتخابات، همه نامزدها با برنامه‌های متنوع و با درنظرگرفتن دغدغه جوانان وارد صحنه شدند. مردانی که همگی از مراتب بالای علمی و اخلاقی سود می‌بردند. و چه زیبا که در بین آن‌ها یکی از نوابغ علمی ایران، دکتر عارف عزیز، از نوابغ مخابرات ایران و صاحب سبک در علم تئوری اطلاعات و کدینگ، تحصیل کرده دانشگاه استنفورد امریکا، مرام اخلاقی را به حد کمال رساند. رفتار دکتر عارف نمونه‌ای بود از رفتار مردانی که سال‌های سال با دغدغه پرورش جوانان ایرانی، بدون چشم‌داشت و در سکوت، والایی علم و معرفت را سرلوحه کار خود قرار دادند. باز هم به خود افتخار می‌کنیم که در ایرانی هستیم که افتخار شاگردی اینچنین مردانی برایمان محیاست تا در کنار حصول علم، اخلاق مداری و قانون گرایی جزیی تفکیک‌ناپذیر از شخصیت ما تبدیل ‌شود.

ما به نمایندگی از شما اعضای گرامی گروه پرشین استار از رئیس جمهور محترم خواستاریم تا به وعده‌های خود عمل کند. حال که ما با حضور در پای صندوق‌های رأی به دین خود عمل کردیم، انتظار داریم تا شما هم هر آنچه در توان دارید به‌کار گیرید تا برای آینده ما جوانان، ایرانی آباد رقم بزنید. از شما می خواهیم کاری کنید که کام این مردم شگفتی ساز همواره شیرین بماند. ما انتظار نداریم که فقط تلاش کنید، ما از شما می‌خواهیم که تلاشتان را مدیریت کنید. ما مدیریت تدبیر و امید حقیقی را از شما خواستاریم. ما دولتی قوی، متخصص، اخلاق گرا، با تجربه و معتدل می‌خواهیم و بس که به یاری خدا بازتاب تمام این صفات را بزودی در دولت شما خواهیم دید.

شاید بزرگترین پاسخ به این امید، بازگردانی منزلت به جایگاه ریاست جمهور است و رساندن مردم به این باور واقعی که کشور در مسیری که باید حرکت می کند و دیگر از افراط ها و تفریط ها، از بداخلاقی ها و حرمت شکنی ها، از بی تدبیری ها و ندانم کاری ها و از منیّت ها و خودرأیی ها خبری نخواهد بود و کاربلدها، کلیددار امور اجرایی کشور خواهند شد.

آقای روحانی، رئیس جمهور عزیز ایران، این مسئولیت خطیر و افتخارآفرین را با ارادت به شما تبریک میگوئیم. دست خداوند یاریگرتان باشد تا بتوانید این سرزمین رنج کشیده را از شر بی توجهی ها رها کنید. این مردم نجیب دوباره امید بسته اند. امید که روزهایی روشنتر در انتظارشان باشد. از شما می‌خواهیم برای هموطنانتان، جوانان دوست‌داشتنی و باوفای وطنتان تلاش کنید تا حسرت را بر دل دشمنان ایران بگذارند نه آن‌که در حسرت به سوی دشمن چشم امید ببندند. از شما می‌خواهیم که خیلی حواستان به جوانان که همانا سازندگان فردای ایران اسلامی است باشد.


با امید به فردایی بهتر برای یکایک ایرانیان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

و اما

پیام دکتر حسن روحانی خطاب به مردم ایران

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


رئیس جمهور منتخب ایران در پیامی در بخش خبری ۲۱ تاکید کرد: ‌همه آنان که به دیگر نامزدهای محترم رای داده‌اند این بنده را خدمتگزار مخلص خود بدانند، زیرا که من خود را پاسدار حقوق همه ملت ایران می‌دانم. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران، پیامی را در بخش خبری 21 خطاب به مردم ایران صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

من پیام کوتاهی دارم که در این فرصت خطاب به ملت ایران عرضه می کنم:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

ملت بزرگ و حماسه آفرین ایران

ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

خدای بزرگ را برای این طلوع دوباره سپاس که با دستان نورافشان شما خورشید عقلانیت و اعتدال را بار دیگر بر ایران تاباند و ندای وحدت و انسجام این ملت را در جهان طنین انداز کرد.

ملت سرافراز ایران، حماسه حضور و مشارکت موثر و معنادارتان در انتخابات در راه انجام وظایف دینی و ملی و در پاسخ به ندای رهبری معظم انقلاب بر شما مبارک باد. بی تردید پیروز این انتخابات شمایید که آگاه و آرام و امیدوار دل به خدای
دانا و توانا سپردید و با اعتقاد به حق و اعتماد به نظام مردم‌سالار دینی گامی بلند و استوار در راه عزت و منافع ملی و مدیریت برپایه اعتدال و اصلاح و تدبیر برداشتید.

شما نشان دادید که خداوند تغییر و تحول در هیچ ملتی را جز با خواست خود آنان محقق نمی‌کند. این پیروزی، پیروزی خرد، پیروزی اعتدال، پیروزی رشد و آگاهی و پیروزی تعهد و تدین بر افراط و بداخلاقی است که از هر گوشه ایران سربلند
در همه روستاها و شهرها سربرآورد و ایران و ایرانیان را یک بار دیگر در همه جای جهان سرفراز کرد. این پیروزی افتخار آفرین را به یکایک مردم بزرگوار و شریف از مرد و زن، پیر و جوان در داخل و خارج کشور و همه اقوام و پیروان ادیان و مذاهب
تبریک و سپاس می‌گویم و یاد امام راحل (ره) و شهیدان والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی می دارم.

سپاس ویژه این فرزند کوچک حوزه و دانشگاه ارزانی رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، روحانیت معزز و استادان و فرهیختگان کشور باد که با درایت و شجاعت روح امید را در مردم دمیدند. بی شک نقش امیدآفرین آیت‌الله هاشمی
رفسنجانی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی و دیگر چهره های درخشان نظام در این خیزش و خروش شایسته قدرشناسی است.

همچنین تلاش همه دست‌اندرکاران انتخابات در شورای محترم نگهبان، قوای سه گانه نظام، وزارت کشور، ستادهای اجرایی و نظارت و نیروهای نظامی و انتظامی را ارج می نهم و سپاس می‌گویم.

من به عهدی که با شما مردم بسته‌ام وفادار خواهم بود و با اتکا به دعای خیر و استمرار حضور و حمایت شما تا پایان این راه پرافتخار از پای نخواهم نشست.

بی‌گمان این حضور عزت‌مند در صحنه سیاسی، پیام‌آور آرامش و ثبات و امید در عرصه اقتصاد نیز خواهد بود و چشمه خروشان همت کارگران، کشاورزان و کارآفرینان موج حرکت و برکت را در تولید و اشتغال به راه خواهد انداخت.

اینک در آستانه این مرحله جدید فرصتی تازه پدید آمده است که در صحنه بین‌المللی نیز آنان که مردم‌سالاری، تعاون و گفتگوی آزاد و حق جویانه را به راستی پای می دارند با دیدن این حماسه عظیم مردمی با زبان احترام و انصاف و پذیرش
حقوق جمهوری اسلامی ایران با این ملت بزرگ سخن بگویند تا پاسخ مناسب بشنوند و با تلاش برای گسترش مناسبات منافع متقابل، صلح و امنیت و توسعه را در منطقه و جهان ارتقاء بخشند.

باور کنید که با همت مردم فصل جدید همدلی آغاز شده است. بار دیگر به توان این ملت شگفتی آفرین ایمان بیاوریم و به مدد همه فرزانگان و شایستگان خدمت به این مردم وفادار سامانی نو بخشید. در این راه من دست همه اعتدال‌گرایان، اصلاح طلبان و اصولگرایان را به گرمی می فشارم و از همه کسانی که این بنده کوچک را شایسته اعتماد خود دانستند درخواست کمک و همکاری در ادامه راه دارم. از دیگر نامزدهای محترم نیز که با حضور و رقابت خویش به
خلق حماسه سیاسی و شفافیت دیدگاه‌ها کمک کردند تشکر می کنم و مساعدت آنان را در راه خدمت به ملت انتظار دارم.

امیدوارم همه آنان که به دیگر نامزدهای محترم رای داده‌اند نیز این بنده را خدمتگزار مخلص خود بدانند، زیرا که من خود را پاسدار حقوق همه ملت ایران می‌دانم.

از خدای بزرگ برای دولت تدبیر و امید توفیق خدمت برای ایران عزیز آرزوی سربلندی و برای ملت ایران بهروزی را خواستارم.

موفق و پیروز باشید

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته


 

 

__._,_.___




.

__,_._,___


●●● گـروه اینتـرنتـی پـرشیـن استـار ●●●




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



 





نگـرشی بر پیـروزی دولت امیـد در انتـخابات یـازدهم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همانطور که همه شما دوستان پرشین استار مستحضر هستید، "دکتر حسن روحانی" با اخذ 18 میلیون و 613 هزار و 329 رای، به عنوان هفتمین رئیس جمهور منتخب مردم ایران برای مدت چهار سال انتخاب شد. لذا با توجه به پایان یافتن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شایسته رئیس قوه مجریه در 4سال آتی کشور توسط مردم بر آن شدیم تا با ارائه دانشنامه‌‌ای هفتمین رئیس جمهور کشورمان را بیشتر بشناسیم.

"حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی" روز 21 آبان 1327 در شهر سرخه از توابع استان سمنان دیده به جهان گشود. وی تحصیلات دروس ابتدایی را در سرخه و تحصیلات دروس دینی را از سال ۱۳۳۹، ابتدا در حوزه علمیه صادقیه (سمنان) آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۴۰ وارد حوزه علمیه قم شد. وی همزمان در سال ۱۳۴۸ به دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۵۱ دانشنامه لیسانس خود را در مقطع کارشناسی در رشته حقوق قضایی اخذ کرد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، وی تحصیلات حوزوی خود، خارج فقه و اصول را با اساتیدی چون آیات عظام "سید محمد محقق داماد(ره)"، "شیخ مرتضی حائری(ره)" و "سید محمدرضا گلپایگانی(ره)" و سطح عالی با اساتیدی چون آیات عظام "سلطانی(ره)"، "فاضل لنکرانی(ره)" و "شیخ محمد شاه‌آبادی(ره)" گذرانده است.

وی با ادامه تحصیل در انگلیس، مدرک کارشناسی ارشد (M.Phil) در رشته حقوق عمومی و دانشنامه دکتری (Ph.D) در رشته حقوق اساسی را از دانشگاه کلدونیان گلاسکو دریافت کرد. روحانی دارای مرتبه علمی استاد پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک می‌باشد. وی با کسب پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری مرکز در سال ۱۳۸۶، وکیل پایه یک دادگستری شد.

روحانی از شانزده‌ سالگی‌ کار سخنرانی‌ و منبر را آغاز کرد و از قضای‌ روزگار، در اولین‌ سفر تبلیغی‌ خود در تویسرکان‌، توسط‌ شهربانی‌ دستگیر و بازداشت‌ شد. روحانی‌ به‌ رغم‌ اخذ مدرک‌ لیسانسِ‌ حقوق از دانشگاه‌ تهران‌، از فعالیت‌ در دادگستری‌ و قضاوت‌ سربرتافت‌ و همچنان‌ به‌ کار تبلیغ‌ و منبر ادامه‌ داد و به‌زودی‌ از سخنوران‌ پرآوازه‌ شد؛ به‌ گونه‌ای‌ که‌ در سال‌های‌ ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ یکی‌ از مشهورترین‌ سخنرانان‌ کشور در مجامع‌ دینی‌ و سیاسی‌ شناخته‌ می‌شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به‌ دلیل‌ وسعت‌ اطلاعات‌ دینی‌ و تسلط‌ وی‌ به‌ اطلاعات‌ علمی‌ و اجتماعی‌ روز، همواره‌ سخنرانی‌هایش از لحاظ‌ عنوان‌ و محتوا بسیار نو و جذاب‌ و در عین‌ حال‌ انقلابی‌ و پرشور و برای‌ نسل‌ جوان‌ و تحصیل‌کرده‌ کشور بسیار مفید و ارزشمند بود.

پس‌ از رحلت‌ غریبانه‌ آیت‌الله حاج‌ "سیدمصطفی‌ خمینی‌" در اول‌ آبان‌ ۱۳۵۶، "حجت‌الاسلام‌ و المسلمین روحانی‌" در مجلس‌ بزرگداشتی‌ که‌ از سوی‌ جمعی‌ از روحانیون‌ و شخصیت‌های‌ مبارز در مسجد ارک‌ تهران‌ برگزار شد، به‌ دعوت‌ "آیت‌الله مرتضی‌ مطهری‌" سخنرانی‌ کرد و برای‌ نخستین‌ بار در این‌ سخنرانی‌ پیشنهاد کرد که‌ همگان‌، از عنوان‌ و لقب‌ "امام‌" برای‌ "آیت‌الله العظمی‌ خمینی‌" استفاده‌ کنند و خود نیز در همان‌ مجلس‌ از "آیت‌الله خمینی‌" با عنوان‌ "امام‌خمینی‌" یاد کرد. با پیروزی انقلاب، "حسن روحانی" در اولین اقدام در سال ۱۳۵۸، به ساماندهی ارتش آشفته و پادگان‌های از هم پاشیده پرداخت.

وی در سال ۱۳۵۹ به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و در پنج دوره قانونگذاری به مدت بیست سال (از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۹) فعالیت نمود. او نایب رئیس اول مجلس (در دوره‌های چهارم و پنجم) و رئیس کمیسیون‌های دفاع (دوره‌های اول و دوم) و سیاست خارجی (دوره‌های چهارم و پنجم) بود. عضویت و ریاست شورای سرپرستی "سازمان صدا و سیما" از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۲ نیز از دیگر مسئولیت‌های وی در دوران پس از انقلاب بوده است.

وی بعد از پایان جنگ، به همراه تعدادی از فرماندهان سپاه و ارتش، نشان درجه دو فتح و در مراسم دیگری در سالروز "آزادسازی خرمشهر"، به همراه جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان پشتیبانی جنگ، نشان درجه یک نصر را از "آیت‌الله خامنه‌ای" فرمانده کل قوا، دریافت کرد.

"حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی" پس از بازنگری "قانون ‏اساسی جمهوری اسلامی ایران" و تشکیل نهاد شورای عالی امنیت ملی، سمت نمایندگی "آیت‌الله خامنه‌ای" را در این شورا تاکنون در اختیار داشته و به مدت ۱۶ سال (از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴) در دوره‌های ریاست‌جمهوری "اکبر هاشمی رفسنجانی" و "سید محمد خاتمی" دبیر "شورای عالی امنیت ملی" بوده است. وی همچنین به مدت ۱۳ سال (از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ و از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴) "مشاور امنیت ملی رئیس جمهور" وقت بوده است. وی از سال ۱۳۷۰ به عضویت "مجمع تشخیص مصلحت نظام" منصوب و تاکنون در این سمت فعالیت دارد. وی ریاست کمیسیون سیاسی،امنیتی،دفاعی این مجمع را نیز برعهده دارد.

"حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی" در انتخابات میان‏دوره‏‌ای سومین دوره "مجلس خبرگان رهبری" در ۲۹ بهمن ۱۳۷۸، از حوزه انتخابیه استان سمنان به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

در سال ۱۳۸۵ نیز به عنوان نماینده استان تهران به عضویت دوره چهارم این مجلس برگزیده شد. سمت‌های وی در "مجلس خبرگان"، "ریاست کمیسیون سیاسی،اجتماعی" این مجلس (از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ و از ۱۳۹۲ تاکنون) و عضویت هیأت رئیسه و ریاست دفتر دبیرخانه این مجلس در تهران (از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷) بوده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


از آثار منتشر شده "حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی" می‌توان به کتب "امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای" (۱۳۹۰)، "امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران" (۱۳۸۹)، "اندیشه‌های سیاسی اسلام"؛ جلد اول: "مبانی نظری" (۱۳۸۸)، "اندیشه‌های سیاسی اسلام"؛ جلد دوم: "سیاست خارجی" (۱۳۸۸)، "اندیشه‌های سیاسی اسلام"؛ جلد سوم: "مسائل فرهنگی و اجتماعی" (۱۳۸۸)، "خاطرات دکتر حسن روحانی"؛ جلد اول: "انقلاب اسلامی" (۱۳۸۷)، "روایت تدبیر و امید" (۱۳۹۱)، "مقدمه‌ای بر تاریخ امامان شیعه" (۱۳۹۱) ،"سن اهلیت و مسئولیت قانونی" (۱۳۹۱)، "آشنایی با کشورهای اسلامی" (۱۳۸۷)، "انقلاب اسلامی"؛ "ریشه‌ها و چالش‌ها" (۱۳۷۶)، "مبانی تفکر سیاسی امام خمینی" (ره) (۱۳۷۸) و "نقش حوزه‌های علمیه در تحولات اخلاقی و سیاسی جامعه" (۱۳۹۰) اشاره کرد.

کتاب "امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای" که شرح عملکرد و نیز خاطرات دوران تصدی حسن روحانی به عنوان مسئول "پرونده هسته‌ای ایران" و در مقام دبیری "شورای عالی امنیت ملی" است، چگونگی تصمیم‌گیری در ساختار سیاسی ایران، نقش نهادهای عالی‌رتبه در پرونده هسته‌ای و تمام مراحل مذاکرات با اروپایی‌ها را با ذکر مستندات روایت می‌کند. این خاطرات، جزئیات خواندنی و مهمی را شامل می‌شود که قضاوت درباره عملکرد این گروه و تصمیم‌هایی که مقامات و رهبران بلندپایه ایران طی آن گرفته‌اند را ممکن می‌سازد. استقبال از این کتاب منجر به چاپ مکرر آن در مدت کوتاهی شده و در زمستان ۱۳۹۱ برای بار پنجم تجدید چاپ شده است.

حسن روحانی، در روز ۲۲ فروردین ۹۲، با شعار "دولت تدبیر و امید" در میان هوادارانش رسماً در یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد و در ۳۱ اردیبهشت ۹۲، به همراه ۷ نامزد دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری در جمع تأیید صلاحیت شوندگان شورای نگهبان قرار گرفت.

سرانجام در تاریخ 25 خرداد 1392 "حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی" با اخذ 18 میلیون و 613 هزار و 329 رای به عنوان هفتمین رئیس جمهور منتخب مردم جمهوری اسلامی ایران برای مدت 4 سال انتخاب شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نتایج آماری از انتخابات ریاست جمهوری ایران

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


مطلع هستید که دکتر حسن روحانی با کسب اکثریت مطلق آرا به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد. بنا به گفته وزیر کشور 50.483.192 نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات بودند که از این تعداد 36.704.156 نفر رای خود را به صندوق انداختند و مشارکت 72.7 درصدی را رقم زدند. از مجموع این تعداد آرا 35.458.747 رای صحیح شمارش شد و آقای حسن روحانی با کسب 18.613.329 حائز اکثریت مطلق آرا شد و به عنوان رئیس جمهور مردم ایران برگزیده شد.

حسن روحانی که در این انتخابات با سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علی اکبر ولایتی، محسن رضایی و سیدمحمد غرضی به رقابت پرداخته بود، توانست با اختلاف آرای قابل توجهی نسبت به پنج رقیب خود، یازدهمین رئیس جمهور ایران اسلامی شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آنچه در پی می آید نتایج آماری نهایی شمارش آرای انتخابات 24 خرداد 92 است:

کل آراء ماخوذه: 36 میلیون و 704 هزار و 156 رای
کل آراء صحیح: 35 میلیون و 458 هزار و 747 رای


نتیجه آرای شمارش شده نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم تا ساعت 20:30 روز شنبه به شرح زیر است:

1. حسن روحانی: 18میلیون و 613 هزار و 329 رای
2. محمدباقر قالیباف: 6میلیون و 77هزار و 292 رای
3. سعید جلیلی: 4میلیون و 168 هزار و 946
4. محسن رضایی میرقائد: 3میلیون و 884 هزار و 412 رای
5. علی اکبر ولایتی: 2میلیون 268 هزار و 753 رای
6. سید محمد غرضی: 446هزار و 15 رای


گفتنی است حسن روحانی به نسبت کل آرای ماخوذه 50.71 درصد آرا را کسب کرده و بر اساس کل آرای صحیح 52.49 درصد آرا را به دست آورده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هاشمی، برنده بزرگ انتخابات 24 خرداد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به نقل از عصرایران: اکبر هاشمی رفسنجانی برای چندمین بار ثابت کرد که به معنای واقعی کلمه، یک سیاستمدار کارکشته است. ماجرای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و نقش آفرینی شگفت انگیز او در این میان، به معنای واقعی کلمه، هاشمی را احیا و برنده مهم این انتخابات کرد:

1. او کاندیدای انتخابات شد و با اعلام حضورش، موجی بزرگ در حمایت از خویش و حضور در انتخابات ایجاد کرد. چند هفته بعد، موجی که برای هاشمی ایجاد شده بود، به سمت گزینه او، حسن روحانی هدایت شد. اگر هاشمی، کاندیدا نمی شد، آن سونامی حمایت مردمی ایجاد نمی شد که در روز 24 خرداد به کار آید.

2. رد صلاحیت هاشمی باعث محبوبیت بیشترش شد و علاوه بر آن، سکوت هوشمندانه اش در قبال ردصلاحیت او، اعتماد سازی کرد. به علاوه رد صلاحیت هاشمی باعث شد ردصلاحیت گزینه دولت (مشایی) به حاشیه برود و در شرایط سکوت هاشمی، دولتی ها فضایی برای مانور و جنجال نداشته باشند.

3. دیر زمانی نیست که اصلاح طلبان تندرو، شدیدترین مواضع و فحاشی ها را علیه هاشمی مظرح می کردند. هاشمی که در گذر زمان، "شکیبایی" را خوب آموخته، چنان تعاملی با اصلاح طلبان برقرار کرد که نهایتاً با آخرین تحرکاتش، توانست خود را در کنار سیدمحمد خاتمی، به رأس هرم اصلاحات برساند. شکیبایی هاشمی، از یک سو او را محبوب اصلاح طلبان کرد و از دیگر سو، کسانی که انتظار داشتند او موضوع صلاحیتش را با قهر و تنش برگزار کند، خلع سلاح شدند و بر میزان باورمندی دوستداران نظام، به "تعهد هاشمی به اصل نظام"، افزوده شد. در واقع، هاشمی میوه صبرش را چید.
البته ناگفته نماند که "هاشمی امروز"، بسیار متفاوت با "هاشمی دیروز" است. کنار گرفتن از عرصه اجرایی و نشست و برخاست مستمر با مردم و گروه های مختلف صنفی، دانشگاهی و ... هاشمی را بروز کرده است.

4. هاشمی با عملیات یک ماه اخیر خود، تمام آنچه علیه او در این سال ها رشته بودند را پنبه کرد. اینک گزاره "هاشمی دیگر خریدار ندارد"، مهر باطل خورده است. هاشمی، در روزهای پایانی و در شرایطی که هنوز برخی از مردم نسبت به رأی دادن مردد بودند، رسماً و علناً وارد میدان حمایت از روحانی شد و از مردم خواست به او رأی دهند. اینک هاشمی می تواند بگوید در شرایطی که گزینه من، این همه رأی آورد، اگر خودم کاندیدا بودم، بسیار بیش از این، رأی می آوردم تا منتقدان بدانند که عبور از هاشمی، شعاری پوچ بیش نیست.

5. هاشمی، بی آن که رئیس جمهور شود و بار سنگین ریاست جمهوری را بر دوش کشد، گزینه خود را به پشتیبانی آرای میلیونی ملت، بر تخت ریاست جمهوری نشاند و بار مسؤولیت را بر عهده او گذاشت.
او صحنه را به گونه ای هدایت کرد که تمام طرح و برنامه های چند ساله جریان سیاسی مقابل، ظرف چند هفته خنثی شدند و هاشمی رفسنجانی به برنده مهم انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شد. ساختن پیروزی از مقوله ای مانند رد صلاحیت، هنری است که فقط از امثال هاشمی بر می آید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شکست اصولگرایی لازم بود! (لحن شدید تابناک)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شکست اصولگرایی واجب بود؛ واجب تر از نان شب! جریان اصولگرایی باید این نکته را درک کند که نمی‌تواند ناکارآمد بود و انتظار داشته باشد، مردم باز هم فوج فوج به سمت آنان حرکت کنند. جریان اصولگرایی باید درک کند که باید مسئولیت پذیر باشد و پاسخگو. نمی‌تواند تمام قد به حمایت از یک کاندیدای ریاست جمهوری برخاسته و در نیمه کار از او اعلام برائت کرد.

جریان اصولگرایی باید بداند که نمایندگان مجلس اصولگرایی در انتخابات اخیر، صد و چهل تن از آنان از قالیباف حمایت کرده بود و صد و شصت تن از آنان از ولایتی و نزدیک همین تعداد هم از جلیلی در حالی که تعداد نمایندگان مجلس فعلی کمتر از 290 نفر است، اما حدود پانصد امضا از این مجلس برای حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری جمع می‌شود!

جریان اصولگرایی باید درک کند که فقط در مونولوگ است که می‌تواند فرمایش‌های خود را برای مردم بخواند و دیکته کند و در یک دیالوگ و گفت‌وگوی دو نفره همیشه کم می‌آورد و قافیه بازی را می‌بازد و مردم هم خوب می‌بینند که عیار هر کس به چه میزان است!

رسانه‌های اصولگرایی و در رأسشان صدا و سیما، باید بدانند دوران انحصار رسانه ای پایان یافته و نمی‌توان با نادیده گرفتن بخشی از مردم یا کاندیدای آنان، آنان را به شکست رساند. جریان اصولگرایی باید شکست می‌خورد تا نسیم تغییر در این کشور به وزیدن بگیرد که تداوم اصولگرایی و آن همه ناکامی و مسئولیت ناپذیری روح و روان مردم را آزرده کرده بود؛ مردمی که بخشی از آنان کاملا از جریان اداره کشور خارج شده بودند!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مردم ایران به جریان اصولگرایی نه گفتند، چرا که از روند اداره کشور ناراحت بوده و از آن نحوه اداره کشور آسیب‌ها دیده بودند. مردم به جریان اصولگرایی نه گفتند، نه به آنان بفهمانند اصلح بودن یک کاندیدا را مردمند که تعیین می‌کنند و این مردم از یک رئیس جمهور اداره کشور را می‌خواهند؛ اداره‌ای خوب که تأثیر آن را در زندگی‌شان ببینند و لمس کنند. مردم نه به دنبال اصلحی هستند که در داخل و خارج شعار دهند و نه دنبال اصلحی هستند که هر روز زندگی آنان را دچار تغییرات منفی بنیادین کند.

مردم به جریان اصولگرایی نه گفتند، چرا که به دنبال زندگی و سلامی دوباره به زندگی بودند. جریان اصولگرایی باید بداند که مردم بیش از هر چیز دیگری طالب زندگی خوبند! این که کاندیدای پیروز انتخابات تا چه اندازه به فکر زندگی مردم خواهد بود، قابل پیش بینی نیست؛ اما او هم احتمالا می‌داند که مردم زندگی می‌خواهند و آرامش و اعتبار. با هیاهو و داد و قال و نوسان و شعار زندگی‌ها سخت می‌شود. او باید بداند شکست اصولگرایی ناشی از این بود که برای زندگی و آرامش مردم و همه مردم اهمیتی قائل نبود. کاندیدای پیروز باید به زندگی مردم عزت و آرامش دهد. کار سختی است؛ اما شدنی است!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

8 نفری که در پیروزی روحانی مهم ترین نقش را داشتند


عصرایران: حسن روحانی، پس از یک رقابت سنگین، توانست برنده انتخابات سال 92 شود. علاوه بر اراده الهی، خواست مردم و تلاش های شبانه روزی اعضای ستادهایش، این چند نفر هم در پیروزی او نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری دارند:

حسن روحانی: شخصیت محکم، سوابق درخشان، فن بیان، آراستگی چهره و پوشش، ارائه برنامه های راهبردی و ... همه و همه دست به دست هم دادند تا حسن روحانی، بتواند بهتر از بقیه کاندیداها در نظر مردم جلوه گر شود و مردم ردای ریاست جمهور را برازنده تن او ببینند. توانمندی های فردی او مهم ترین عامل در مطرح شدن، حضور و پیروزی اش بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



اکبر هاشمی رفسنجانی: از بین سیاستمداران کنونی ایران، حسن روحان



●●● گـروه اینتـرنتـی پـرشیـن استـار ●●●


 



   

 


 


ثبـت نام داوطلبـان انتـخابات ریـاست جـمهوری





گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org






 

.

__,_._,___